• شنبه / ۶ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۵:۳۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400060604257
  • خبرنگار : 71402

بی‌توجهی بوریس جانسون به توصیه‌های امنیتی درباره ارسال پیام به بن سلمان

بی‌توجهی بوریس جانسون به توصیه‌های امنیتی درباره ارسال پیام به بن سلمان

روزنامه تایمز با استناد به اسناد حقوقی گزارش داد، نخست‌وزیر انگلیس به رغم توصیه‌های امنیتی از تلفن همراه خودش برای ارسال پیام به ولیعهد سعودی و یک میلیاردر استفاده کرد.

به گزارش ایسنا، براساس گزارش این روزنامه، بعد از پیروزی محافظه‌کاران انگلیسی در انتخابات پارلمانی ۲۰۱۹ به وزرای بوریس جانسون، نخست‌وزیر توصیه‌ای محرمانه شد که تحت هیچ شرایطی از تلفن و ایمیل و اپلیکیشن‌های ارتباطی شخصی برای برای امور کاری استفاده نکنند.

در این سند تحت عنوان "امنیت امور دولتی" هشدار داده شد که تلفن همراه و ایمیل‌های شخصی وزرا نسبت به تجهیزاتی که ادارات دولتی در اختیار آنها می‌گذارند، آن قدر امن نیستند که مورد استفاده قرار بگیرند و ممکن است هک شوند. با این حال، بوریس جانسون ظاهرا این توصیه را نادیده گرفته است.

این توصیه‌ها زمانی در کانون توجه قرار گرفت که یک گروه فعال موسوم به «فاکس‌گلاو» و یک سازمان غیردولتی موسوم به «سیتیزنز» پرونده‌ای حقوقی علیه دولت لندن به جریان انداختند و از وزرا خواستند از "تصمیم‌گیری‌های مهم در اپلیکیشن‌های پیام‌رسان مثل واتساپ و سیگنال که پیام‌ها در آنها قابل حذف است، استفاده نکنند."

کلارا مگوایر، مدیر اجرایی سازمان غیردولتی سیتیزنز (شهروندان) به تایمز گفت: شگفت‌آور است که اقدامات قانونی ما این حقیقت را نمایان کرد که دولت در واقع یک سیاست محرمانه دارد که استفاده از پیام‌های واتساپ و ایمیل‌های خصوصی را برای مشاغل دولتی ممنوع می‌کند.

کوری کریدر، مدیر گروه فاکس گلاو هم این نکته را مطرح ساخت که آیا تاکنون بوریس جانسون "به خود زحمت داده تا سیاست محرمانه خودش را که وزیران را از استفاده از تلفن‌ها و پیام‌رسان‌های شخصی منع می‌کند، بخواند."  

براساس این گزارش، نخست‌وزیر انگلیس از تلفن شخصی خودش برای ارسال پیام کتبی به محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی درباره تصاحب احتمالی باشگاه فوتبال نیوکاسل یونایتد که هرگز محقق نشد، استفاده کرد. جانسون همچنین اقدام مشابهی در ارسال پیام به جیمز دیسون، میلیاردر انگلیسی درباره تنظیم مالیات داشت.

محتوای این مکالمات نسبتا شخصی میان بوریس جانسون و این دو چهره قدرتمند اولین بار ماه آوریل فاش شد و بحث جدیدی را درباره قوانین لابی‌گری در وست مینستر به راه انداخت. یک منبع در دفتر نخست‌وزیر انگلیس بعدا به رسانه‌ها گفت که این پیام‌ها از طریق دومینیک کامینگز، مشاور ارشد سابق جانسون که در نوامبر ۲۰۲۰ به کارش پایان داد، فاش شده است. این مقام بعدا ادعاهای مربوطه را رد کرد.

این اتهام‌زنی‌ها درباره استفاده از تلفن‌های شخصی برای انجام امور کاری تنها موجب افزایش انتقادات علیه بوریس جانسون شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha