• شنبه / ۶ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۷:۱۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400060604328
  • خبرنگار : 71145

توسعه روابط محور دیدار سیسی و امیر قطر در حاشیه اجلاس بغداد

توسعه روابط محور دیدار سیسی و امیر قطر در حاشیه اجلاس بغداد

رئیس‌جمهوری مصر امروز، شنبه در حاشیه اجلاس سران بغداد که با حضور رهبران کشورهای هم‌جوار عراق برگزار شد با امیر قطر ملاقات کرد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه لبنانی النهار، ریاست‌جمهوری مصر اعلام کرد، عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهوری مصر و تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر در بغداد با هم دیدار کردند.

سخنگوی رسمی ریاست‌جمهوری مصر گفت: سیسی بر توجه کشورش به همکاری مثمرثمر و کامل به منظور سازندگی، توسعه و حمایت از همبستگی عربی در چارچوب احترام متقابل و منافع مشترک و نیات صادقانه به عنوان یک اصل و رویکرد استراتژیک در سیاست مصر تاکید کرد.

امیر قطر نیز از تحولات مثبت روابط دو طرف و نیز تبادل سفرهای مقامات دو کشور و ازسرگیری چارچوب همکاری بین دو کشور تقدیر و تشکر کرد.

امیر قطر در این باره تاکید کرد: کشورم به دنبال تبادل نظر با مصر درباره راه‌های تقویت روابط دوجانبه در جهت خدمت به منافع دو کشور به خصوص در سایه نقش محوری و استراتژیک مصر تحت رهبری سیسی در راستای تقویت امنیت و ثبات و توسعه منطقه و در چارچوب دفاع از مسائل عربی است.

سخنگوی رسمی ریاست‌جمهوری مصر افزود، در این دیدار روی اهمیت ادامه رایزنی‌ها و تلاش برای پیشبرد روابط دو کشور در مرحله آینده و نیز ادامه گام‌های متقابل با هدف ازسرگیری سازوکارهای مختلف همکاری همسو با متن بیانیه العلا توافق شد.

خبرگزاری رسمی قطر نیز اعلام کرد،‌ دو طرف روابط دوجانبه، راه‌های توسعه و تقویت آن در تمام زمینه‌ها و نیز آخرین رویدادهای منطقه و جهان را بررسی کردند.

یک منبع دولتی عراق قبلا به شبکه روسیا الیوم گفته بود: مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق تلاش می‌کند رئیس‌جمهوری مصر و امیر قطر را در حاشیه نشست بغداد دور هم جمع کند تا دیدگاه‌های دو کشور را بیشتر به هم نزدیک کند. این منبع گفته بود، این نشست کوتاه خواهد بود.

۱۲ آویل ریاست‌جمهوری مصری اعلام کرد، سیسی تماس تلفنی از جانب امیر قطر به مناسبت فرا رسیدن ماه رمضان دریافت کرد.

تنش بین دو کشور در سال ۲۰۱۷ بالا گرفت، زمانی که مصر به کشورهای محاصره‌کننده قطر در پی بحران خلیج فارس پیوست.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha