• شنبه / ۶ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۹:۵۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400060604404
  • خبرنگار : 71145

شویگو: تدابیر کشورهای سازمان معاهده امنیت جمعی درباره افغانستان بجا بود

شویگو: تدابیر کشورهای سازمان معاهده امنیت جمعی درباره افغانستان بجا بود

وزیر دفاع روسیه اعلام کرد، تدابیر پیشگیرانه کشورهای سازمان پیمان امنیت جمعی در سایه تهدید افغانستان درست بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از نووستی، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در بیانیه‌ای امروز، شنبه خواستار توسعه همکاری نظامی در داخل این سازمان در مرحله آینده شد.

شویگو افزود: در دیدار با نمایندگان منطقه‌ای تاکید کردم که تمام وقایع افغانستان و هر آنچه در این کشور روی می‌دهد برای ما مستدل کرده که عملکردمان درست بود.

وزیر دفاع روسیه اشاره کرد، از آغاز تحولات افغانستان کشورهای سازمان معاهده امنیت جمعی مانورهای مشترک انجام دادند که از جمله آن مانورهای روسیه با تاجیکستان و ازبکستان در مرزهای مشترک با افغانستان بود. ما همچنین تمرینات مشترکی بین تاجیکستان و ازبکستان و روسیه برگزار کردیم.

به گفته شویگو، این تماس‌ها با اعضای سازمان معاهده امنیت جمعی درباره افغانستان ادامه دارند.

او خاطرنشان کرد: وضعیت افغانستان خطر نفوذ افراد مسلح از آنجا به کشورهای عضو سازمان معاهده امنیت جمعی و نیز خطرات قاچاق مواد مخدر را به همراه دارد و به این دلیل تلاش در برنامه‌ مسلح‌سازی مجدد ارتش‌های تاجیکستان، قرقیزستان و قزاقستان ادامه می‌یابد.

وی تاکید کرد: آمریکایی ها اسلحه دقیق زیادی در افغانستان باقی گذاشتند. وزارت دفاع فدراسیون روسیه در حال بررسی خطرات و تهدیدات ناشی از افغانستان است.

وزیر دفاع روسیه در ادامه افزود: « از جمله تهدیدات و خطرات می توان از مواد مخدر، مقدار زیادی اسلحه و تسلیحات دقیق قابل حمل نام برد. اگر می گویند که طی این مدت سیستم موشکی ضد هوایی قابل حمل از ایالات متحده به تعداد درست نمی دانم، شاید دهها سیستم، به اوکراین ارسال شده، تعداد این سیستم ها بیش از صدها سامانه در افغانستان است. این سیستم ها فقط تحویل داده نشده اند، بلکه به دست آنها منتقل شده اند».

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha