• یکشنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۱:۴۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400060704805
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

یک فعال حوزه مشاغل خانگی در اصفهان عنوان کرد؛

حمایت از پیشران‌ها عامل توسعه مشاغل خانگی

حمایت از پیشران‌ها عامل توسعه مشاغل خانگی

ایسنا/اصفهان به اعتقاد یک فعال حوزه مشاغل خانگی، اگرچه قوانین و مقررات موجب پیش روی توسعه این دسته بسیار سختگیرانه است، اما برای توسعه آنها در وهله نخست تسهیلات، حمایت از پیشران ها و همچنین آموزش بسیار اهمیت دارد.

راضیه طاهری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه در حوزه مشاغل خانگی به صورت گروهی در قالب ۱۴ نفر در حیطه خیاطی و تولید لباس کار فعالیت می کند، اظهار کرد: همواره افرادی که در حوزه مشاغل خانگی معرفی می شوند، در صورت نداشتن تخصص به آنها آموزش و یا در صورت داشتن توانایی خیاطی، به آنها کار داده می شود.

وی با تاکید بر اینکه در وهله نخست توسعه مشاغل خانگی نیازمند حمایت است، توضیح داد: به طور معمول بانوان خودسرپرست وارد عرصه فعالیت در مشاغل خانگی می شوند، بنابراین برای ادامه فعالیت از نظر مالی در مضیقه هستند که ارائه تسهیلات در حوزه مشاغل خانگی بسیار مهم است.

این فعال حوزه مشاغل خانگی در اصفهان با اشاره به موفقیت اصفهان در توسعه مشاغل خانگی، معتقد است که جهاد دانشگاهی طی یک سال گذشته در توسعه این دسته از مشاغل، اتصال پیشران ها به یکدیگر و همچنین در حوزه آموزش و یا فعال کردن بازارهای فروش بسیار موفق عمل کرده است.

وی البته تاکید کرد: قوانین و مقررات موجب پیش روی توسعه مشاغل خانگی بسیار سختگیرانه عمل می کنند و امروز یکی از مشکلات مشاغل خانگی نداشتن تسهیلات و سرمایه در گردش است و در صورت اقدام افراد برای دریافت تسهیلات بانکی به دلیل شرایط سخت، فرد بی انگیزه و در نهایت منصرف می شود.

طاهری ادامه داد: از سوی دیگر افرادی که بخواهند در حوزه مشاغل خانگی کار خود را آغاز کنند، به دلیل برخی قوانین دست و پاگیر از ادامه کار باز می مانند.

وی با تاکید بر اینکه برای توسعه مشاغل خانگی در وهله نخست تسهیلات بسیار اهمیت دارد، گفت: از سوی دیگر حمایت از پیشران ها و همچنین آموزش می تواند در توسعه این دسته از مشاغل موثر باشد.

این فعال در حوزه مشاغل خانگی همچنین با اعتقاد بر اینکه بافت فرش، خیاطی و صنایع دستی از مهمترین فرصت ها و ظرفیت های توسعه مشاغل خانگی در اصفهان است، تاکید کرد: اگر تولیدات مشاغل خانگی با کیفیت باشند به طور قطع قابل عرضه در سطح ملی و حتی بین المللی است.

وی درباره نقطه ضعف افرادی که در ابتدای راه وارد حوزه مشاغل خانگی می شوند، گفت: به طور قطع نداشتن اعتماد به نفس، موجب می شود که این دسته افراد از همان ابتدا در این مسیر موفق نشوند، از سوی دیگر داشتن علاقه و انگیزه در این کار بسیار حایز اهمیت است.

طاهری به کاهش قدرت خرید افراد اشاره کرد و گفت: قیمت تمام شده تولیدات مشاغل خانگی به دلیل شرایط اقتصادی و نوسانات بازار افزایش یافته است، در این شرایط تولیدکنندگان مشاغل خانگی همواره یا متضرر می شوند و یا ناچارند سود خود را اندک در نظر بگیرند.

وی در ادامه درباره طرح ملی مشاغل خانگی که در یک سال گذشته توسط جهاد دانشگاهی و وزارت تعاون در حال اجرا است، گفت: این طرح موجب ارتباط پیشران ها شده و از سوی دیگر نقاط ضعف و قوت فعالیت در حوزه مشاغل خانگی را به خوبی نمایان می کنند، اما باید توجه داشت که مشکلات اصلی مربوط به قوانین کلی در سطح کلان کشور است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha