• یکشنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۲:۳۶
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1400060704869
  • خبرنگار : 71505

یک عضو شورای اسلامی شهر تهران:

چه میزان از فرایندهای شهرداری موفق به تسهیل امور شهروندان شده است؟

چه میزان از فرایندهای شهرداری موفق به تسهیل امور شهروندان شده است؟

یک عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: باید اعلام شود چه میزان از فرایندهای شهرداری موفق به ساده سازی و تسهیل امور شهروندان شده است؟

به گزارش ایسنا، علی اصغر قائمی در هفتمین جلسه شورای شهر تهران و در واکنش به گزارش فرجود مدیر عامل سازمان سـازمان فناوری اطـلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، گفت: مستحضر هستید ما امسال در سال سوم برنامه سوم توسعه شهر تهران قرار داریم و خوشبختانه در احکامی که در هوشمند سازی در برنامه دیده شده به میزان زیادی کمیت ها مشخص شده است.حال سوال من این است که با توجه به اینکه شعار دوره پنجم تحقق شهر هوشمند بوده است و اقدامات ستادی در این زمینه صورت گرفته سرجمع میزان تحقق و دستیابی به شهر هوشمند را چقدر ارزیابی می کنید و ما به چه میزان موفقیت دست پیدا کردیم؟

وی افزود: رتبه شهر تهران در رتبه بندی بانک جهانی از سال ۸۶ تا ۹۶ از ۱۷۶ به رتبه ۲۵ ارتقا پیدا کرد که ناشی از ساده سازی فرایند های شهرداری بود اما در ۴ سال گذشته به زیر ۸۰ رسیده علت این افت رتبه را که عمدتا ناظر بر عملکرد فاوای شهرداری هست در چه بوده است؟

قائمی ادامه داد: موضوع بعدی را ارجاع می‌دهم به سند برنامه سوم که در بیشتر شاخص های کمی صحبت از اس ال ای  ۹۹.۹۹۹ شده است این یعنی میزان مجاز قطعی سرویس‌ها در طول سال معادل ۵ دقیقه  و ۱۵ ثانیه باشد؛ اما در همین سال ۱۴۰۰ دو بار "دان تایم" یا "دانتایم" (Downtime) (به مدت زمانی اشاره می‌کند که طی آن یک ماشین (به ویژه یک سیستم رایانه‌ای) غیرقابل دسترسی است یا قادر به انجام وظیفه اصلی خود نیست) در چنین حالتی اصطلاحا گفته می‌شود سیستم در وضعیت دان (Down) قرار دارد. متضاد اصطلاح دان تایم، آپتایم (Uptime) می‌باشد.حدود ۱۰ ساعت داشتیم این یعنی اس ال ای به سطح ۹۹.۸ تنزل داده اند و این ها به هیچ عنوان با هم تطابق ندارد و امیدوارم در این دوبار داده از اطلاعات ارزشمند شهرداری از بین نرفته باشد. روند ممیزی نیز نشان می دهد بازگشت به روال های قدیمی دارد و در حالی که آخرین اجرای ممیزی در سال ۸۵ برگزار شد اساسا روند ممیزی تغییر بنیادین داشت؛ اما حالا  برگشت به روال قدیمی جای بررسی دارد.

وی تاکید کرد: چه مقدار از فرایندهای شهرداری و فرایندهایی که در تعامل با سایر سازمان ها که در حوزه مدیریت شهری مربوط می شوند موفق به ساده سازی و تسهیل امور مربوط به شهروندان شده است؟

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha