• یکشنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۲:۴۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400060704883
  • خبرنگار : 50435

یک مسئول در دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

تعویق دوز دوم تاثیری در میزان ایمنی ندارد/فعالیت ۱۱ مرکز شبانه‌روزی خدمات جامع سلامت در مشهد

تعویق دوز دوم تاثیری در میزان ایمنی ندارد/فعالیت ۱۱ مرکز شبانه‌روزی خدمات جامع سلامت در مشهد

ایسنا/خراسان رضوی مسئول توسعه شبکه و ارتقاء سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: به تاخیر انداختن تزریق دوز دوم واکسن، تاثیری در میزان ایجاد ایمنی ندارد. 

 محمدحسن درخشان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: اگر در تماس با فرد مبتلا به کرونا بوده‌اید و یا مشکوک به این هستید که آیا مبتلا شده‌اید یا خیر، می‌توانید تا دو هفته تزریق دوز دوم واکسن را به تاخیر بیندازند. اگر در این دوهفته علائمی ظاهر نشد و مطمئن شدید که آلوده نیستند می‌توانید برای تزریق واکسن اقدام نمایید، اما در صورتی که علائم ابتلا به کرونا را دارید و یا تست شما مثبت شده است بایستی تزریق واکسن را تا ۴ هفته به تعویق بیندازید. 

وی گفت: در پایگاه‌های واکسیناسیون اقدامات و خدمات جانبی نیز در جهت انجام یک واکسیناسیون باکیفیت انجام می‌گیرد، از جمله این اقدامات تریاژ اولیه و ارائه مشاوره‌های پزشکی است. افرادی که علائمی از بیماری را دارند یا مشکوک هستند، سابقه تماس با بیماران کووید در هفته اخیر را داشته‌اند یا بیماری خاصی دارند که احیانا محدودیتی برای واکسیناسیون آنها ایجاد می‌کند شناسایی و راهنمایی می‌شوند. علاوه بر این آموزش‌هایی درخصوص تمهیداتی که بعد از واکسیناسیون بایستی انجام دهند، ارائه می‌شود. پزشک در این مراکز مستقر است تا درصورت بروز اتفاق برای مراجعه‌کنندگان اقدامات لازم را انجام دهد.

مسئول توسعه شبکه و ارتقاء سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ضمن تاکید بر اینکه در پایگاه‌های واکسیناسیون مستقر در حاشیه شهر درصد مراجعه‌کنندگان و میزان استقبال کمتر است، گفت: مراجعات در پایگاه‌هایی که در هسته مرکزی شهر است عمدتا بیشتر و بسیار رضایت‌بخش است. تابع ظرفیت پایگاه‌ها و بسته به اینکه چه تعداد تیمی آنجا مستقر هستند، نوبت‌دهی صورت می‌گیرد و خدمات ارائه می‌دهند. 

وی افزود: همه علما، دانشمندان و صاحب‌نظران متفق‌القول هستند که بهترین واکسن در دسترس‌ترین واکسن است و هرچه زودتر واکسن تزریق شود بهتر است. به هیچ عنوان صبر نکنید که واکسن خاصی موجود شود و بعد برای تزریق آن مراجعه نمایید. طبق تحقیقات انجام گرفته کسانی که واکسینه شده‌اند، در صورت ابتلاء به کرونا با عوارض بسیار کمتری مواجه می‌شوند؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم حتما افراد براساس نوبت‌دهی برای انجام واکسیناسیون مراجعه نمایند. 

فعالیت ۱۱ مرکز شبانه‌روزی خدمات جامع سلامت در مشهد

درخشان با بیان اینکه در راستای توسعه خدمت رسانی به بیماران کرونایی، ۱۱ مرکز خدمات جامع سلامت به صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کنند، گفت: در منطقه زیر پوشش مرکز بهداشت شماره یک، مرکز سلامت آب و برق نبش ویلای۱۳؛ مرکز سلامت شهرک لشکر بلوار فلاحی، فلاحی ۳۰ و مرکز سلامت شاهد تقاطع اندیشه، رازی ۱۰ به صورت ۲۴ ساعته فعالیت می‌کنند. در منطقه زیر پوشش  مرکز بهداشت شماره دو نیز مرکز سلامت پنج تن، پنج تن ۲۹، صادقیه ۱۶ و مرکز سلامت وحدت ابتدای بلوار وحدت جنب مرکز بهداشت شماره ۲  به صورت شبانه‌روزی فعال هستند.

وی با بیان اینکه در منطقه زیر پوشش مرکز بهداشت شماره سه نیز مرکز سلامت سیلو واقع در خیابان رسالت، جنب سیلو گندم، نبش رسالت ۱۶؛ مرکز سلامت احمدی در بلوار شهید قرنی، چهارراه ابوطالب و مرکز سلامت خواجه ربیع، خواجه ربیع ۲۵، رضوان ۱۴ آماده خدمت‌رسانی به بیماران هستند، عنوان کرد: در در منطقه زیر پوشش مرکز ثامن مشهد نیز مرکز سلامت امام علی(ع)، انتهای خیابان آخوند خراسانی ۲۴ برای خدمت به بیماران کرونایی به صورت ۲۴ ساعته فعالیت می‌کند.

مسئول توسعه شبکه و ارتقاء سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در منطقه زیر پوشش مرکز بهداشت شماره پنج نیز مرکز سلامت سیدی، نبش صبای غربی ۱۱ و مرکز سلامت ۲۲ بهمن انتهای محمدآباد روبه‌روی نانوایی فعالیت خود را ۲۴ ساعته کرده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha