• یکشنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۲:۴۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400060704892
  • خبرنگار : 71129

وزارت امنیت داخلی آمریکا: خروج از افغانستان به افزایش حملات تروریستی در داخل منجر می‌شود

وزارت امنیت داخلی آمریکا: خروج از افغانستان به افزایش حملات تروریستی در داخل منجر می‌شود

بر اساس گزارش اطلاعاتی که به تازگی منتشر شده، خروج آمریکا از افغانستان می‌تواند باعث بروز حملات ترویستی بیشتر در داخل آمریکا و خارج از این کشور شود.

به گزارش ایسنا، شبکه خبری یاهو در گزارشی اختصاصی نوشت: وزارت امنیت داخلی آمریکا در گزارشی مربوط به روز جمعه نوشته است، ما ارزیابی می‌کنیم که افراط‌گرایان خشونت‌طلب داخلی و خارجی احتمالا در تلاش هستند تا از خروج آمریکا از وضعیت امنیتی و بدتر شدن آن در افغانستان سوء‌استفاده کرده و این مساله، الهام‌بخش حملات و به کار گیری افراط گرایان همفکر خود به صورت آنلاین باشد.

یکی از سخنگوهای این وزارتخانه در ایمیلی برای یاهو نوشت:‌ وزارت امنیت کشور آمریکا به صورت منظم اطلاعات مربوط به وضعیت امنیتی در افغانستان را با مقام‌های منطقه‌ای، محلی، فدرالی و ایالتی به منظور تضمین امنیت تمامی مردم در سراسر آمریکا به اشتراک می‌گذارد. همچنین وزارت امنیت کشور مردم را ترغیب می‌کند تا هوشیار باشند و هرگونه اقدام و رفتار مشکوک را به مقام‌های مربوطه گزارش دهند.

یکی از نگرانی‌های مربوط به خروج آمریکا از افغانستان این است که این مساله می‌تواند یکبار دیگر افغانستان را به محلی امن برای القاعده که ۲۰ سال قبل مسئول حملات ۱۱ سپتامبر بود، تبدیل کند.

اوایل ماه جاری میلادی، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا از تصمیمش برای خروج نیروهای این کشور از افغانستان در میانه افزایش آشوب‌ها و ناآرامی‌ها دفاع کرد و گفت، القاعده مانند سابق دیگر قوی نیست و تاکید کرد که حتی با خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، ارتش ایالات متحده می‌تواند در صورت لزوم عملیات ضد تروریسم انجام دهد.

اما فروپاشی و سقوط دولت مرکزی کابل مورد حمایت آمریکا به دست طالبان در ۱۵ اوت و بمب گذاری‌های انتحاری در محوطه بیرونی فرودگاه کابل به دست داعش روز پنجشنبه باعث شد تا دولت بایدن دچار چالش شود.

در گزارش وزارت امنیت کشور آمریکا همچنین به نگرانی‌ها درباره گروه‌های خارجی فعال چون داعش اشاره و هشدار داده شده این خروج از آمریکا می‌تواند باعث افراط‌گرایی داخلی شود.

در ادامه این گزارش همچنین آمده است: ما در حال ارزیابی هستیم که کنترل افغانستان به دست طالبان می‌تواند باعث افزایش افراط‌گرایی گروه‌های شبه‌نظامی مستقر در آمریکا و افزایش حمایت از سازمان‌های تروریستی خارجی در ایالات متحده از جمله فعالیت‌های کمک‌رسانی، تسهیل و سفر این افراد به افغانستان شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha