• یکشنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۲:۵۳
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 1400060704900
  • خبرنگار : 71536

تاریخ‌سازی ژاپن با صعود به فینال جام جهانی فوتبال ساحلی

تاریخ‌سازی ژاپن با صعود به فینال جام جهانی فوتبال ساحلی

تیم ملی ژاپن، نماینده آسیا در به فینال جام جهانی فوتبال ساحلی روسیه صعود کرد و تبدیل به اولین تیم آسیایی تاریخ شد که موفق به انجام چنین کاری شده است.

به گزارش ایسنا، جام‌جهانی فوتبال ساحلی ۲۰۲۱ در کشور روسیه در حال برگزاری است که تیم ملی ژاپن، نماینده آسیا در این مسابقات دست به کار بزرگی زد و به فینال این مسابقات صعود کرد و تبدیل به اولین تیم آسیایی تاریخ شد که توانسته به فینال این مسابقات صعود کرده است.

ژاپن در مرحله نیمه نهایی این مسابقات به مصاف سنگال رفت و با برتری ۵ بر ۲ مقابل نماینده آفریقا، به فینال جام جهانی فوتبال صعود راه یافت و در این مرحله به مصاف روسیه، میزبان و از قدرت‌های بلامنازع جهان می‌رود.

تیم ملی ژاپن در مراحل قبلی این مسابقات و در مرحله گروهی بعد از روسیه در گروهش دوم شده بود که بازی این دو تیم را روسیه با پیروزی پشت سر گذاشته بود و حالا فینال مسابقات، تکرار بازی مرحله گروهی به شمار می‌رود.

در تاریخ مسابقات فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی هیچ تیمی از قاره آسیا موفق به حضور در فینال و قهرمانی در یکی از سه رشته زیر نظر فیفا نشده بود که فعلا ژاپن در یک قدمی تاریخ‌سازی است.

فینال این مسابقات امروز (یکشنبه) برگزار می‌شود و ژاپن این فرصت را دارد تا با جبران بازی مرحله گروهی و شکست روسیه، به قهرمانی جام جهانی دست یابد.

این مسابقات در حالی به پایان راه خود می‌رسد که تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در این مسابقات غایب است. ایران در سال ۲۰۱۷ مدال برنز مسابقات را کسب کرده و در جایگاه سوم قرار گرفته بود ولی در سال ۲۰۱۹ مجوز مسابقات را کسب نکرد و در سال ۲۰۲۱ نیز با توجه به برگزار نشدن مسابقات انتخابی در قاره آسیا به علت شیوع کرونا، AFC بر اساس سوابق کشورها، نمایندگان آسیا را انتخاب کرد که ایران جایی در بین این کشورها نداشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha