• یکشنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۳:۳۰
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1400060704963
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

پرداختن به ورزش قهرمانی و پهلوانی با تکیه بر ظرفیت‌های خراسان جنوبی

پرداختن به ورزش قهرمانی و پهلوانی با تکیه بر ظرفیت‌های خراسان جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: در طرح آمایش سرزمینی بخش ورزش پهلوانی استان، یافته‌ها را با شرایط ورزشکاران استان به لحاظ فیزیک بدنی متناسب با آن و آمادگی جسمانی انطباق دادیم تا بتوانیم به اهداف خود در ورزش قهرمانی برسیم.

حسن عزیزی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: آرزو حسینی ورزشکار خراسان جنوبی، مدال برنز مسابقات مچ اندازی قهرمانی آسیا را از آن خود کرد.

وی افزود: آرزو حسینی بانوی مچ انداز بیرجندی و عضو تیم ملی که برای حضور در رقابت‌های آسیا همراه دیگر ملی پوشان به قزاقستان سفر کرده بود، در بخش دست چپ رده سنی بزرگ سالان در جایگاه سوم ایستاد.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه آرزو حسینی تنها نماینده استان در این رقابت‌ها در وزن ۶۰ کیلوگرم است که توانست مدال برنز بگیرد، ادامه داد: این ملی پوش مچ اندازی در بخش دست راست به مصاف حریفانش خواهد رفت.

عزیزی اظهار کرد: در پی درخشش آرزو حسینی ورزشکار رشته‌ مچ اندازی استان در مسابقات قهرمانی کشور، او به اردوی تیم ملی اعزامی به مسابقات مچ اندازی قهرمانی آسیا دعوت شد که این اردو از تاریخ ۲۰ لغایت ۲۴ مرداد ماه به میزبانی کشور قزاقستان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به سرمایه گذاری بر روی استعدادهای ورزشی استان، اظهار کرد: در مجموعه ورزش و جوانان یکی از نقدهای مجموعه حوزه قهرمانی این بود که چرا با وجود مدال‌های مختلفی که کسب می‌کنیم، اما در حوزه بین الملل و مطرح آسیایی نمی‌توانیم موفقیت کسب کنیم و یکی از دغدغه‌های ما بود. 

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی بیان کرد: در سال ۹۸ آسیب شناسی کردیم که این امر منجر به تهیه طرح جامع ورزش قهرمانی استان شد که براین اساس تحلیل عملکردی مجموعه کاروان ورزشی ایران را از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۸ طی سه المپیک و سه بازی آسیایی بررسی کردیم.

عزیزی با بیان اینکه از برآیند این موارد تمرکز نتایج خود را با توجه به فیزیک جسمانی و عملکرد ورزشکاران استان بر رشته‌های مختص استان گذاشتیم، افزود: به طور مثال نگاه ما این است که ورزشکاران رشته بدنسازی در بخش بانوان نیز در این حوزه به عضویت تیم ملی درآیند.

وی با اشاره به تدوین طرح آمایش سرزمینی بخش ورزش پهلوانی استان، تصریح کرد: در این طرح، یافته‌ها را با شرایط ورزشکاران استان به لحاظ فیزیک بدنی متناسب با آن و آمادگی جسمانی انطباق دادیم که یکی از این حوزه‌ها هیئت بدنسازی و پرورش اندام بود تا به قدرت جسمانی ورزشکاران کمک کند و به لحاظ آمادگی جسمانی سطح بالایی در حوزه تکنیک ایجاد کند.

وی با بیان اینکه پیشینه‌ای که در کسب مدال داشتیم ما را وادار کرد تا بر روی رشته‌های معین تمرکز کنیم، اظهار کرد: در این راستا، ۱۱  رشته ورزشی را مورد توجه قرار دادیم که متناسب با ورزشکاران استان هستند.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه نگاه ویژه‌ای به ورزش بانوان در استان وجود دارد، تصریح کرد: به لحاظ تعداد افراد دعوت شده به تیم‌های ملی، بانوان خراسان جنوبی ۸۰ درصد این ظرفیت‌ها را در اختیار دارند.

عزیزی ادامه داد: امسال نیز هدف‌گذاری ویژه‌ای درخصوص ورزش‌های حرفه‌ای و قهرمانی داریم و برنامه‌ریزی کرده‌ایم در سومین دوره المپیاد استعدادهای برتر کشور در آبان‌ سال جاری، ۲۰ تا ۲۵ مدال را کسب کنیم؛ این المپیاد از این نظر برای ما بسیار مهم است که ورزشکارانی که در این المپیاد روی سکوی قهرمانی قرار می‌گیرند، به تیم ملی دعوت می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه برنامه این است که صرفا از رشته‌هایی حمایت کنیم که زمینه قهرمانی داشته باشند، افزود: سه برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت طراحی کردیم.

عزیزی با بیان اینکه در برنامه کوتاه مدت برنامه داریم ورزشکاران در بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی نماینده داشته باشند و حداقل دو مدال کسب کنیم، تصریح کرد: در برنامه میان مدت سعی داریم در المپیک ۲۰۲۴ یک سهمیه در المپیک و یک سهمیه در پارالمپیک داشته باشیم.

توجه به منابع و زیرساخت‌ها

وی افزود: برنامه و چشم انداز ما در سند بلندمدت قهرمانی، این است که در مسابقات ۲۰۲۶ المپیک جوانان سنگال بتوانیم ۵ نماینده داشته باشیم و در این راستا پیش بینی منابع لازم را داریم.

عزیزی با بیان اینکه اگر قرار است ورزش خراسان جنوبی متحول شود باید با تاکید بر این مسیر و پیگیری منابع لازم باشد، ادامه داد: سعی داریم برای استان افتخار آفرینی کنیم و به بهانه افتخارآفرینی ورزشکاران، نگاه‌های وزارت را معطوف به ورزش و قابلیت‌های استان کرده و حمایت‌های لازم را جذب کنیم.

وی با اشاره به توجه به زیرساخت‌ها، افزود: توجه ما روی زیرساخت‌هایی بود که با شرایط استان انطباق داشته و عملا زیرساخت اصلی نیاز ندارند.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی بیان کرد: در حوزه توسعه زیرساخت‌های ورزشی در مناطق کمتر توسعه یافته، مرزی و کمتر برخوردار تفاهم‌نامه‌هایی با بنیاد مستضعفان، بنیاد برکت، کمیته امداد، وزارت نفت و فروش اموال مازاد( بند دال تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ ) مبلغ یکصد و بیست میلیارد و یکصد و نود و دو میلیون ریال اعتبار به احداث پروژه‌های ورزشی اختصاص یافت.

عزیزی یادآور شد: نگاه ما این بود که خراسان جنوبی را در حوزه ورزش برجسته کنیم  چراکه فدراسیون‌ها سرمایه گذاری وسیعی را انجام می‌دهند تا بتوانند بازی‌های ساحلی را که تمرکز اصلی خراسان جنوبی است، توسعه دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha