• یکشنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۴:۳۸
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 1400060705055
  • خبرنگار : 71282

واکنش وزیر کار به حقوق اندک کارگران و بازنشستگان

واکنش وزیر کار به حقوق اندک کارگران و بازنشستگان

وزیر کار با بیان اینکه از میزان دستمزد کارگران و حقوق بازنشستگان باخبر است، تاکید کرد برای آنکه دخل و خرج کارگران و بازنشستگان با هم بخواند و سغره آنها رنگین تر شود باید کاهش و کنترل نرخ تورم اتفاق بیفتد.

به گزارش ایسنا، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بحث معیشت و حقوق کارگران و بازنشستگان اعلام کرده که از میزان دستمزد کارگران و بازنشستگان با خبر است.

او گفته اطلاع دارد که کارگران درآمد کمی دارند و میزان حقوق بازنشستگان هم نسبت به قبل افزایش داشته ولی باید کاهش و کنترل تورم صورت گیرد تا دخل و خرج این اقشار با هم بخواند و سفره‌های آنها رنگین‌تر می‌شود.

آنطور که وزیر کار گفته سیاست‌های کلان کشور باید به نحوی اصلاح شود که تورم نداشته باشیم چون تا زمانی که این چرخه معیوب اصلاح نشود، نرخ تورم بالا می‌رود و اقشار مختلف تقاضای افزایش درآمد و حقوق دارند.

خواستار تثبیت قیمت ها و کنترل تورم هستیم

هادی ابوی دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران درباره موضع وزیر کار در خصوص دستمزد کارگران به ایسنا می گوید: جامعه کارگری بارها اعلام کرده که دنبال افزایش دستمزد نبوده و نیست بلکه خواستار تثبیت قیمتها و کنترل تورم است و تا زمانی که دستمزد افزایش یابد ولی هیچ خروجی نداشته باشد، کارگران ضرر کرده اند.

وی می افزاید: خانوارهای کارگری در حال حاضر در دو حوزه مشکل دارند؛ یکی بحث امنیت شغلی و یکی معیشت و اگر بتوانیم معیشت خانوارهای کارگری را تامین کنیم، هم یارانه‌ها را هدفمند کرده‌ایم و هم برای میزان درآمد کارگران که بتوانند با آن زندگی خود را بچرخاند، ارزش قائل شده ایم.

افزایش حقوق بدون مهار تورم دردی دوا نمی کند!

این مقام مسئول کارگری می گوید: اگر مدام به جامعه پول تزریق کنیم ولی تورم را مهار نکنیم در جامعه انتظار ایجاد کرده ایم و افزایش رقم دستمزد بدون کاهش و مهار تورم هم دردی از کارگر دوا نمی کند لذا اگر بخواهیم در حوزه معیشت به کارگران در این شرایط کمک کنیم ناچاریم به جای سیستم کوپنی قدیم، کالای ارزان قیمت به کارگران اختصاص بدهیم.

اختصاص کالاهای تنظیم بازاری به کارگران

به گفته دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران، وزیر کار برای تقویت معیشت کارگران می تواند دو کار را در دستور کار قرار بدهد؛ یا اینکه سیستم بن کارگری را مجددا احیا کند یا اینکه کالاهای وارداتی بازرگانی مثل برنج و روغن را با قیمت تنظیم بازار در اختیار آنها بگذارد.

ابوی احیای سیستم کوپن الکترونیکی، افزایش یارانه های کارگران و اختصاص کالای ارزان قیمت را در تقویت معیشت خانوارهای کارگری موثر خواند و ابراز امیدواری کرد: وزیر کار با تجربه‌ای که در کمیته حضرت امام (ره) دارد معیشت حداقلی کارگران را تقویت کند.

به گزارش ایسنا، حجت عبدالملکی به فاصله چند روز پس از کسب رأی اعتماد مجلس، سکان اداره وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را به دست گرفت و در اولین نشست خود با اعضای شورای سیاستگذاری و برنامه ریزی وزارتخانه، از بهبود وضعیت معیشت کارگران و بازنشستگان و برنامه ریزی برای تقویت آن خبر داد.

وی همچنین توسعه مشاغل خانگی با روشهای نوین، ایجاد سامانه اشتغال ایرانیان با همکاری معاونت اشتغال، راه اندازی نهضت آموزش های مهارتی برای توسعه اشتغال و ترویج فرهنگ تعاون و آموزش تعاونی ها را به عنوان موضوعات دارای اولویت در این مجموعه بزرگ نام برد.

عبدالملکی بر تکمیل زیرسامانه های جامع روابط کار تاکید و تکمیل آن را موجب بهره مندی سیزده  میلیون کارگر ایرانی از خدمات این زیرسامانه ها می داند.

افزایش سهم بخش تعاون و تقویت بانک توسعه تعاون و تعریف شاخص کسب و کار تعاونی ها از دیگر اولویت‌هایی است که وزیر تعاون بر آن تاکید کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۸ ۱۶:۲۴

سلام ما قشر کارگر خدایی داریم وبس خودش می دونه با شماها مسعولین چکار کنه...

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۸ ۱۷:۳۰

هر وزیری بیاد فقط حرف میزنه و با حرف زدن خودتون رو خسته نکنید باید با افزایش تورم حقوقها افزایش پیدا کنه

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۳ ۰۴:۰۹

گرسنه ایم و خسته و زار و در مانده // حواله دهندمان به محصول سال آینده خداوندا سال آینده را تر و پر باران کن // که بهانه نماند بگویند خشکسالی بود و نشد شرمنده

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۸ ۱۸:۲۰

بن مسکن بن پوشاک بن تحصیل همه چی هست اره فقط حقوق کارگر ایجاد تورم میکنه

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۸ ۱۹:۴۸

آب پاکی رو ریخت رو دستمون یعنی که از افزایش حقوق خبری نیست و البته همه خوب میدونیم که کنترل تورم فقط یه شعار قشنگ و ناممکنه

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۹ ۲۲:۲۱

مشخص بود الآن 30 ساله میخوان تورم رو کنترل کنند بیچاره کارگر و کارمندان بازنشسته ،مخصوصا کرایه نشین ها 🤔🤔

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۸ ۲۲:۰۵

تا تورم مهار نشود هرچه تلاش کنند و حقوق را اضافه کنند فایده ای ندارد زیرا با اضافه کردن حقوق تورم بالاتر میرود

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۳ ۱۵:۱۱

جالب هست فقط حقوق کار گر باعث تورم میشود.افزایش حقوقهای نجومی مسئولین اصلا تورم زا نیست ....

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۸ ۲۳:۴۳

با سلام لطفا مبلغ حقوق ما حداقل بگیران مستمری بگیر تامین اجتماعی را افزایش دهید تا بیشتر از این شرمنده خونوادمون نباشیم با تشکر از زحمات شما مشکریز ممنون

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۸ ۲۳:۴۳

سلام درود لطفا اول حقوق کارگری را به نزدیک نرخ تورم برسونید بعد تورم را کاهش دهید

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۹ ۱۰:۱۹

دوباره شروع شد

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۹ ۱۰:۲۲

ما منتظریم اولین سخنان وزیر محترم را قبول داریم انشاالله بتواند مشکلات بازنشستگان و مستمری بگیران را حل کند .

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۹ ۱۲:۳۶

جناب وزیر سالهاست که تورم افزایش داشته و هیچ کس نتوانسته کنترلی روی تورم داشته باشد پس لطفا نگاهتون رو عوض کنین واقع بینانه قضاوت کنید و تصمیم بگیرید . شما هم در این مملکت بودین و هستین به حقوق کدام بازنشسته میتوان زندگی رو اداره کرد . تورم قابل کنترل نیست لطفا حقوق هارو افزایش بدید

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۹ ۱۲:۴۱

سلام خسته نباشی من کارگرم باپنج فرزند دو مدرسه ای سن بلاه مریضی بخدا فقط خرچ وخراک از وزیر محترم خواهشمندم فقط معشیت کارگری راکمک شود ممنونم باتشکر فراوان خداحافظ ر

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۹ ۱۳:۱۳

سلام آقای وزیر. چرا چن پهلو صحبت می کنی؟ تا تٹبیت قیمت ، وضعیت حقوق چی میشه؟ یعنی باید همینطور بلا تکلیف باقی بمونه؟

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۹ ۱۶:۱۵

من با حقوق بازنشستگی ماهی ۲ تومان دوتا بچه دم بخت چجوری چکارکنم هرجا هم میرم میگن همین درست بشو نیست بااین گرونی موندم به والا مسولین مگه خبر دارن از حال ما اونا شیکمشون سیره از گشنه خبرندارم نمیتونن درک کنن چون به سرشون نیامده

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۹ ۱۷:۱۸

ظاهرا این آقا ایده ای برای افزایش حقوق کارگران ندارد.

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۹ ۲۰:۵۴

سلام لطف کنید همسان سازی را برای بازنشستگان و کارگران انجام دهید وبعد جلوی تورم رابگیرید .تا هم جلوی بی عدالتی گرفته شود و هم جلوی تورم.

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۹ ۲۲:۵۵

فقط سرمردم راگرم میکنیند دلسوز کسی نیستیند بازنشستها کیند مشکلاتشان به خودشان مربوط

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۱ ۱۰:۰۸

تو رو خدا حداقل اگر حقوق رو زیاد نمیکنید این مالیات حقوق رو از فیش حقوقی این کارگران حذف کنید اگر واقعا به فکر کارگران هستید.

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۱ ۲۰:۴۳

جناب وزیربزرگوار لطفا صندوق بازنشستگان کارمند تامین اجتماعی را با بقیه صندوق ها متناسب سازی کنید توم که اگرکم یا زیاد بشه برای همه اقشار تعلق داره شماها هماهنگ کنبد ابن صندوق ها را هماهنگ کنید با بفیه صندوق ها خودبخود تودم مباد پایین

avatar

سلام آقای وزیر حداقل بفرمایید تاکی باید منتظر ماندتا تورم مهار شود آیا میشودیک فردبیمار وازکارافتاده کلی که هرماه حدودپانصدتا هفتصدهزارتومان ازحداقل بگیران تامین اجتماعی دریافت میکند وبا حقوق 3/500 که حدود یک دوl آن برای دارو و درمان هزینه میشود وباقی آنرا برای خانواده چهارنفره مدیریت کرد تا کی صبرکنیم تورم مهارشود آیا واقعا مهارمیشود تا حالا که نشد

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۲ ۰۶:۱۱

جناب وزیرشماابتداحقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و کارگران شاغل رابه اندازه تورم افزایش دهیدبعدازمهارتورم و گرانی سخن بگوئید این شعاردادن ها دردی دوا نمی کند.

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۲ ۰۷:۴۲

مسکن واجاره بزرگترین ضربه را می زند وزندگی را فلج کرده ،اگر حل شود نشانه مدیریت خوب است

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۲ ۱۳:۰۸

سلام بله دیگه به ما کارگران که میرسه افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی میشه تورم زا. ولی آنهای که حقوق بالای دویست میلیون تومان میگرن یاداش پانصد میلیون تومان تومان میگرن تورم زا نیست چون آنها خرجشان زیادی کارگر بدبخت باید کارکنه پول رامیخواد چکار بایدانها بخورند که عادت کردن،،،

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۳ ۰۳:۲۲

من هم بلدم بگم تورم باید کنترل شود باید سفره مردم رنگین شود باید امنیت شعلی باشد باید باید باید اینقدر این جملات تکرار شده که دیگه بچه کودکستانی هم بلد هستند . لطفٱ عملی انجام دهید اینقدر هم باید وبشود ....نگویید که دو صد گفته چون نیم کردار نیست