• یکشنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۵:۲۹
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 1400060705122
  • منبع : روابط عمومی برنامه

پوستر نخستین جشنواره فرهنگی و هنری ایثار رونمایی شد

پوستر نخستین جشنواره فرهنگی و هنری ایثار رونمایی شد

پوستر نخستین جشنواره فرهنگی و هنری ایثار رونمایی شد. انعکاس و تبین نقش قیام ۱۵ خرداد در پیروزی انقلاب اسلامی، نقش شهدای دفاع مقدس و تداوم آن در نهضت های اسلامی، شهدای مدافع حرم، شهدای مدافع سلامت، شهدای خدمت و تجلیل از ایثارگران و خانواده‌های آنان را از مهمترین اهداف نخستین جشنواره فرهنگی و هنری ایثار برشمرد.

به گزارش ایسنا،عبدالله مرتضوی دبیر نخستین جشنواره فرهنگی و هنری ایثار و مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان های استان تهران امروز  در این مراسم، گفت: با بهره‌گیری از هنر می‌توانیم پیام ایثار و شهادت را منتقل کنیم و ترویج بدهیم.

وی اظهار کرد: علاقمندان برای شرکت در جشنواره فرهنگی و هنری ایثار می‌توانند آثار خود را تا ۱۵ شهریورماه جاری به دبیرخانه این جشنواره واقع در تهران، خیابان شهید رجایی، قبل از بزرگراه آزادگان،جنب مسجد حضرت ولی الله اعظم (عج)، اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران ارسال کنند.

دبیر نخستین جشنواره فرهنگی و هنری ایثار با بیان اینکه تکمیل فرم تقاضا و شیوه نامه تکمیلی هر بخش در سایت نوید شاهد قابل دریافت است، تأکید کرد: آثار این جشنواره با توجه به شرایط گسترش ویروس کرونا به شیوه مجازی پذیرش می‌شود. این جشنواره در بخش‌های سرود، نماهنگ، تئاتر خلاق خیابانی، گرافیک، نمایشگاه‌های عکس و پوستر، نمایشنامه‌نویسی صحنه‌ای، طرح و ایده خیابانی برگزار می‌شود و در مجموع هفت گروه به مرحله پایانی راه خواهد یافت.

وی  یادآور شد: آثار در دو بخش ویژه جشنواره و آثاری که از قبل تهیه و پخش شده‌اند داوری می‌شوند و تمام سروده‌ها باید در قالب کلیپ تصویری ارائه شود و آثار در بخش شعر و ترانه آهنگ‌سازی و تنظیم اجرای گروهی و تک خوانی داوری می‌شوند و جوایزی دریافت خواهند کرد؛ همچنین بخش کلیپ تصویری آثار مجزا داوری می‌شود.

به گفته مرتصوی، در بخش گرافیک نیز فایل پوستر باید در قطع ۷۰ در ۵۰ سانتیمتر عمودی با وضوح ۳۰۰ و حجم هر اثر حداکثر هشت مگابایت باشد و از طریق ایمیل به آدرس الکترونیکی esarfestival۱۴۰۰@gmail.com و یا شماره واتساپ ۰۹۳۰۱۸۰۲۵۷۸ به دبیرخانه جشنواره ارسال شود. در این بخش محدودیتی در ارسال آثار وجود ندارد 

وی افزود: دبیرخانه می‌تواند آثار ارسالی در بخش پوستر را برای چاپ و نشر در فضای مجازی و برگزاری نمایشگاه کتاب و گزارش جشنواره استفاده کند.

به گفته وی برای برگزیدگان تایپوگرافی و روزنامه نگاری پوستر ویژه ۱۵خرداد، پوستر ویژه وزیران شهید، پوستر ویژه شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و شهدای سلامت با نظر هیات داوران به تفکیک برای نفرات اول جوایز ریالی در نظر گرفته شده است.

مرتضوی اضافه کرد: بخش نمایشگاه عکس و پوستر این بخش غیررقابتی و شرایط برگزاری آن در ادامه اطلاع‌رسانی می‌شود.سه اثر برگزیده که ویژه این جشنواره تولید شده باشد مورد حمایت قرار گرفته و قرارداد حرفه‌ای تولید منعقد خواهد شد و دبیرخانه مجاز است از آثار ارسالی در تبلیغات و برنامه‌های جشنواره استفاده کند.

مرتضوی اظهار کزد: گروه‌های تئاتر خیابانی طرح‌های خود را با نگاه ارائه شیوه‌های اجرایی براساس حفظ فاصله گذاری اجتماعی با مخاطب و جلوگیری از تجمع زیاد مخاطبان به دبیرخانه ارائه کنند و اعضای دبیرخانه تلاش خواهند کرد اجرا با توجه به شرایط اقلیمی و ابلاغی از طرف ستاد کرونا به صورت زنده و در شهرستان های استان انجام شود.

وی با بیان اینکه هر گروه مکلف به پنج اجرای عمومی در محل های مشخص شده توسط دبیرخانه خواهد بود و براساس برآورد دبیرخانه کمک هزینه اجرای گروه‌های نمایشی را پرداخت خواهد کرد، افزود: دبیرخانه با توجه به نظر داوران در این بخش به کارگردانان برگزیده و همچنین نفرات اول بازیگری زن و مرد، نویسندگی، موسیقی نمایش، طراحی صحنه و بروشور به تفکیک با نظر داوران جوایز نقدی اهدا می کند.

مرتضوی ادامه داد:‌ نفرات دوم و سوم و قابل تقدیر نیز جوایز نفیسی دریافت خواهند کرد و در مجموع به پنج گروه پذیرفته شده با نظر دبیرخانه و براساس معیارهای فنی کمک هزینه پرداخت می شود.

به گفته وی اختتامیه جشنواره فرهنگی و هنری ایثار ۲۷ مهر تا چهارم آبان سال جاری برگزار می شود و حقوق معنوی آثار برگزیده برای چاپ و استفاده متعلق به دبیرخانه جشنواره است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha