• یکشنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۷:۳۹
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 1400060705212
  • خبرنگار : 71541

تعرفه خدمات تلفن ثابت اعلام شد

تعرفه خدمات تلفن ثابت اعلام شد

تعرفه ارایه خدمات تلفن ثابت شامل هزینه صدور قبض، وصل خط پس از پرداخت بدهی، ثبت‌نام خط حقیقی، کشف مزاحمت تلفنی، اعتراض مشترک به صورت‌حساب و چاپ ریزمکالمات، تصویب شد.

به گزارش ایسنا، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در جلسه شماره ۳۲۴، تعرفه ارایه خدمات تلفن ثابت در دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی غیردولتی ارتباطات و فناوری اطلاعات (ICT) روستایی و دفاتر فروش و خدمات حضوری دارندگان پروانه ارایه خدمات تلفن ثابت را تصویب کرد.

در ماده یک این مصوبه ذکر شده که سقف تعرفه خدمات تلفن ثابت قابل ارایه در دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی غیردولتی ارتباطات و فناوری اطلاعات (ICT) روستایی و دفاتر فروش و خدمات حضوری دارندگان پروانه ارایه خدمات تلفن ثابت که در این مصوبه به اختصار دفاتر نامیده می­‌شوند، به شرح زیر تعیین شده است.

اگر شخص حقیقی یا حقوقی درخواست ثبت‌نام گروهی (ثبت‌نام بیش از یک خط برای یک نشانی واحد) داشته باشد، حسب مورد یکی از تعرفه‌های ثبت‌نام مندرج در ردیف‌های ۳ یا ۴ جدول فوق برای ثبت‌نام خط اول و هزینه یک برگ چاپ فرم، به ازای هر خط مازاد بر خط اول، به عنوان سهم دفتر از متقاضی اخذ می‌­شود.

اگر یک مشترک درخواست تغییر مکان گروهی (به ازای چند خط از یک مبدأ واحد به یک مقصد واحد) داشته باشد، سهم دفتر بابت خط اول برابر با مبلغ تعیین‌شده در ردیف‌های ۷ و ۸ جدول فوق بوده و به ازای هر خط مازاد، فقط هزینه یک برگ چاپ در چارچوب ردیف ۵ جدول ذیل ماده ۱ مصوبه شماره ۲ جلسه ۳۱۲ تاریخ ۲۱ دی ماه ۱۳۹۹ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات از متقاضی اخذ می­‌شود.

در ماده ۲ این مصوبه آمده که دارندگان پروانه ارایه خدمات تلفن ثابت موظفند خدمات موضوع جدول ماده ۱ (به غیر از خدمات مکاتبات قضایی و تقسیط بدهی) را بر روی کلیه سامانه­‌های فروش خود از جمله بسترهای کد خدمات دستوری، پیامک، اپلیکیشن و پورتال به صورت برخط و الکترونیکی و بدون دریافت هرگونه وجه اعم از سهم دفاتر و دارنده پروانه از تعرفه‌­های جدول فوق ارایه کنند. در صورتی که ارایه خدمات مستلزم هزینه‌­های قانونی دیگری باشد، با تایید سازمان از مشترک دریافت می‌­شود.

در ماده‌های دیگر این مصوبه آمده که دفاتر نباید هیچ­گونه تبعیضی در ارایه خدمات مربوط به دارندگان پروانه طرف قرارداد خود قائل شوند؛ هیچ­ یک از دارندگان پروانه ارایه خدمات تلفن ثابت نباید دفاتر را مجبور به خدمت ندادن به سایر دارندگان پروانه کنند؛ دارندگان پروانه ارایه خدمات تلفن ثابت موظف هستند تعرفه‌های موضوع این مصوبه را در پورتال، دفاتر فروش و خدمات حضوری خود اطلاع‌رسانی کنند؛ دفاتر موظف هستند تعرفه­‌های موضوع این مصوبه را در محل دفتر و در معرض دید مشترکین نصب کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۲-۰۷ ۱۱:۱۸

سلام هزینه سایر که در قبض لحاظ شده چیست؟

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۱۹ ۱۲:۴۵

سلام خط تلفن دم در خونه گفتم وصل کنید مبلغ هرچقدشدمیدم ول کردن رفتن اصلا درست نیست کارمندانتان بدون بوق خط به وصل آپارتمان بشود

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۲۲ ۰۹:۲۰

درود ... چگونه ۱۷۰ هزار تومن در شهر زیر ۸۰ هزار نفر برای جابجای خط تلفن ثابت ( حقیقی ) اخاذی می شود؟ در حالی که خود خط ۲۲۰ هزار است؟ ...شهرستان سنقر از توابع استان کرمانشاه . سپاس ))) این در حالی است که در کشورهای دیگر خود خط و خدمات رایگان و فقط روی هزینه مکالمه بدون دزدی _ارزش افزوده_ عمل می شود ۲۲/۰۴/۱۴۰۱

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۲۰ ۰۶:۳۳

دقیقا همینطوره

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۲۶ ۱۱:۳۹

ما چیمون شبیه بقیه ست؟

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۱۶ ۱۲:۲۲

خیلی ... خط رو انتقال دادم 35 تومن ازم گرفتن دو باره 158هزار رو فیش اومده رفتم گفتم جریانش چیه میگن هزینه انتقاله خب اگه یه خط جدید میگرفتم بهتر بود