• یکشنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۸:۵۴
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1400060705243
  • منبع : نمایندگی مرکزی

رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی:

منش ترس از ایده‌پردازی را از بین می‌برد/مدتهاست که مبنای پیشرفت کشورها نفت‌وگاز نیست

منش ترس از ایده‌پردازی را از بین می‌برد/مدتهاست که مبنای پیشرفت کشورها نفت‌وگاز نیست

ایسنا/مرکزی رئیس جهاددانشگاهی استان مرکزی گفت: هدف از فعالیت مرکز نوآوری  شکوفایی جوانان(منش) از بین بردن ترس جوانان از ایده‌پردازی است و در این مرکز امکاناتی را برای آنان فراهم می کنیم تا ایده‌های خودرا ارائه و رشد داده و در نهایت به محصول برسند.

علی‌اصغر غفاری‌زاده روز یکشنبه ۷ شهریور در جریان برگزاری رویداد newsday که با حضور تعدادی از استارتاپ های فعال در مرکز منش این نهاد در اراک برگزار شد، اظهار ‌کرد: هدف از راه اندازی این مرکز یافتن حلقه گمشده ایده‌ها و کسب و کارهاست تا بتوانیم در آخر یک فرد یا تیم متخصص را به جامعه تحویل دهیم.

وی تصریح کرد: این مرکز جایگاه و ساختاری‌ است که جوانان و افراد فاقد تحصیلات کافی، امکانات و پیشینه‌ کاری بتوانند در آن رشد کنند. در واقع این سیستمی است که متاسفانه در کشور ما تاکنون از آن غافل شده است.

غفاری‌زاده ادامه داد: این مرکز ۶ ماه است که شروع به‌ کار کرده و نیاز به حمایت دارد، به همین دلیل جلساتی جهت آشنایی و نشان ‌دادن هدف‌ها با مسئولین استانی برگزار شده ‌است و نیاز است مسئولین اجرایی و سیاست‌گذاران استانی از این مجموعه حمایت‌های مادی و معنوی کنند.

وی تاکید کرد: یکی از تفاوت‌های بارز کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه، توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق است. کشورهای مالزی، سنگاپور، کره و... در ۲۰ تا ۳۰ سال‌ گذشته از نظر میزان توسعه از کشور ما پایین‌تر بودند، اما امروزه به‌ دلیل توجه ‌به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری در سطوح بالای پیشرفت قرار دارند.

وی اظهار کرد: در حال ‌حاضر پیشرفت دنیا بر پایه فناوری و علم استوار است، در واقع مدتهاست که مبنای پیشرفت کشورها نفت و گاز نیست، لذا لازم ‌است به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری‌های نوین توجه شود تا جامعه به سمت پیشرفت حرکت ‌کند.

به گزارش ایسنا، در این جلسه طرح‌های دیتابیس، پمپ پریستالتیک، پوشش اسلامی‌ایرانی، ماسک ویژه ناشنوایان، بسته‌بندی محصولات ‌کشاورزی، تقویت هوش در بستر رباتیک، هوش مصنوعی و سلامت دیجیتال در صنعت طیور و قرینه‌سازی طرح‌های میناکاری توضیح داده‌ شد و مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha