• یکشنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۹:۵۵
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1400060705259
  • منبع : نمایندگی مرکزی

۱۳ تیم استارتاپی استان مرکزی مجوز شورای پذیرش و سرمایه‌گذاری منش را دریافت کردند

۱۳ تیم استارتاپی استان مرکزی مجوز شورای پذیرش و سرمایه‌گذاری منش را دریافت کردند

ایسنا/مرکزی دبیر مرکز منش جهاد دانشگاهی استان مرکزی گفت: ۱۳ تیم استارتاپی در استان مجوز شورای پذیرش و سرمایه‌گذاری این مرکز را دریافت کرده اند.

زهره نعمتی روز یکشنبه ۷ شهریور در جریان برگزاری رویداد newsday که با حضور تعدادی از استارتاپ های فعال در مرکز منش این نهاد در اراک برگزار شد،  گفت: این مرکز از بهمن‌ماه سال گذشته و با همکاری اداره کل ورزش‌ و جوانان استان شروع بکار کرده ‌است. افراد می‌توانند از سن ۱۸ تا ۳۵ سالگی بدون در نظر گرفتن مدرک تحصیلی، ایده های خود را ارائه دهند و با طی کردن فرآیندهای مرکز، وارد بازار کسب و کار شوند.

وی ادامه داد: آموزش افراد در این مرکز طی سه مرحله صورت می‌گیرد. در مرحله اول یعنی ترویج، کسانی که علاقمند به راه‌اندازی کسب و کار خود هستند می‌توانند با ارائه ایده یا حتی بدون داشتن ایده در این مرکز رشد کرده و مورد آموزش قرار بگیرند. آموزش‌ها و حمایت‌های این مرکز در سه دوره ترویج، نوآوری و شتاب‌دهی در اختیار شاگردان قرار می‌گیرد.

او ادامه داد: از بهمن ماه سال گذشته ۳۰ ایده خام به صورت تیمی یا شخصی معرفی شدند. در ابتدا متقاضیان در رویدادها و برنامه‌های انگیزشی مرکز شرکت کردند و یک مرحله آموزش‌های مرکز را پشت سر گذاشتند. سپس نشست با آنها برگزار شد و ایده این افراد مورد بررسی قرار گرفت.

نعمتی ادامه داد: در مرحله نوآوری افراد با مشاورین تخصصی هر طرح با هر گرایشی مشورت می‌کنند و در این مرحله حدود ۵۰ نفر/ساعت مشاوره تخصصی داشته‌ایم. پس از هر مرحله هر تیم زیر نظر شورای پذیرش قرار گرفته و تایید یا رد می‌شوند. اعضای شورای پذیرش متخصصانی هستند که در این حوزه ها فعالیت کرده اند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر مشغول شناسایی مسئولین و سرمایه‌گذارانی هستیم که از این افراد و ایده‌های آنها حمایت کنند. خوشبختانه از ۳۰ تیم ذکر شده، ۱۳ تیم موفق ‌به دریافت مجوز شورای پذیرش و سرمایه‌گذاری مرکز منش شده‌اند.

نعمتی بیان کرد: در حال حاضر مرکز منش در حال فعالیت در سه حوزه سلامت، فناوری اطلاعات و صنایع خلاق فرهنگی است. افراد همه روزه می‌توانند از طریق سایت ثبت‌نام کنند و ایده خودرا ارائه دهند و از خدمات این مرکز بهره‌مند شوند.

وی توضیح داد: خوشبختانه امروز در مراحل پایانی فاز شتابدهی قرار گرفته‌ایم و حمایت های اداره‌کل ورزش جوانان و جهاددانشگاهی کمک بزرگی به این مرکز بوده ‌است.

نعمتی گفت: به طور کلی هدف این مرکز این است که جوانان جسارت مطرح کردن ایده‌های خود را پیدا کنند و برای ورود به بازار کسب و کار، دانش لازم را کسب کنند.

به گزارش ایسنا در این جلسه طرح‌های دیتابیس، پمپ پریستالتیک، پوشش اسلامی‌ایرانی، ماسک ویژه ناشنوایان، بسته‌بندی محصولات ‌کشاورزی، تقویت هوش در بستر رباتیک، هوش مصنوعی و سلامت دیجیتال در صنعت طیور و قرینه‌سازی طرح‌های میناکاری توضیح داده‌ شد و مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha