• دوشنبه / ۸ شهریور ۱۴۰۰ / ۰۰:۵۴
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 1400060805337
  • خبرنگار : 71021

در صبحانه‌خوری ضرغامی چه گذشت؟

در صبحانه‌خوری ضرغامی چه گذشت؟

در نخستین صبحانه‌خوری عزت‌الله ضرغامی در کسوت وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اهالی گردشگری، درباره واکسیناسیون مشاغل گردشگری در اولویت و پیگیری جریمه‌های بسته حمایتی کرونا، قول و قراری گذاشته شد.

به گزارش ایسنا، ضرغامی که از روز پنجشنبه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را تحویل گرفته، اولین قرار صبحانه خود را با رییس جامعه هتلداران گذاشت و درباره آن توئیت کرد: «امروز آخرین صبحانه کاری‌ام در پاستور با آقای جمشید حمزه‌زاده، رئیس جامعه هتلداران کشور بود. جلساتم را با تشکل‌های صنفی، مردم‌نهاد، فعالان و بازیگران اصلی حوزه مأموریتی وزارتخانه آغاز کرده‌ام. اطلاعات و تحلیل‌های آنان دست اول و میدانی است.»

جمشید حمزه‌زاده ـ رییس جامعه هتلداران ایران ـ نیز این دیدار را مثبت ارزیابی کرد و به ایسنا گفت: جسله طولانی‌ای بود، آقای ضرغامی بیشتر از دو ساعت وقت گذاشت و درباره مشکلات صنعت گردشگری به‌ویژه آُسیب‌های کرونا گفت‌وگو شد. پیشنهاد شد در تدوین، تنظیم، بازنگری و اجرای برنامه‌های فوری همچون برنامه هفتم توسعه، برنامه ملی گردشگری، سند راهبردی و توسعه گردشگری همکاری بیشتری بین بخش خصوصی و دولت صورت گیرد.

او افزود: آقای ضرغامی در این نشست، درباره تقویت بخش خصوصی و تشکل‌ها و تفویض اختیارات به این بخش، علاقه‌مندی نشان داد که باید برای آن راه حل پیدا کرد. همچنین پیشنهاد کرد هتلداران ایران با هتل‌های زنجیره‌ای در خارج از کشور برای تبادل بیشتر ارتباط برقرار کنند. تاکید جدی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بر سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در ساخت هتل است، به نظر آمد که اصلا اعتقادی به ورود دولت به هتل‌سازی ندارد و لازمه آن را تعریف بسته‌های حمایتی سرمایه‌گذاری دانست.

رییس هیأت مدیره جامعه هتلداران ایران با اشاره به مطالبات و پیشنهاداتی که در این دیدار مطرح کرده است، اظهار کرد: پیگیری واکسیناسیون مشاغل گردشگری در اولویت از جمله مطالبه‌های جدی‌ای بود که از آقای ضرغامی درخواست پیگیری کردم. مالیات بر تاسیات گردشگری که قرار بود در دوران کرونا امهال شود، اما نه تنها امهال نشد که ۱۰ درصد هم جریمه مشمول آن شده است و همچنین، بیمه سهم کارفرما که مطابق مصوبه ستاد ملی کرونا باید امهال می‌شد، اما اکنون با دو درصد جریمه، دریافت می‌شود و مصوبه امهال آن هم اجرا نشده است، در جلسه صبحانه با آقای ضرغامی مطرح و قرار شد پیگیری‌های لازم در این‌باره انجام شود. اتفاقا یکی از دغدغه‌های آقای ضرغامی بسته حمایتی کرونا است.

عزت‌الله ضرغامی که بر تقویت اقتصاد گردشگری در برنامه‌های خود تاکید مکرر داشته، دیدارهای خود را با فعالان گردشگری آغاز کرده است که مشورت با اولویتِ بخش خصوصی، برخلاف سنت رؤسای پیشین، اقدام مثبت او ارزیابی شده است، در عین حال که تاکیدهای مکرر ضرغامی بر درآمدزایی از گردشگری و نگاه کمّی به میراث فرهنگی و صنایع دستی، واکنش‌ها و نگرانی‌هایی را از سوی فعالان این حوزه به دنبال داشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۸ ۰۵:۵۶

رسم صبحانه ی کاری و ناهار کاری یک رسم مزخرفه هر کس بهتره صبحونه ش رو در منزلش میل کنه و جلسات جدی با ملچ و مولوچ و کج و کوله شدن دهن ، سبک و لوس نشه مستحب است وقت خوردن ، انسان سخن نگه و به اونچه میل میکنه نظر کنه و شکر گزاری.

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۸ ۱۰:۴۶

یه مدیر انقلابی جهادی ظلم ستیز و مردمی فرزند جنوب شهر.راه امام و شهدا را ادامه دهید.والسلام.

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۸ ۱۲:۰۰

اقای ظرغامی واقعا صبحانتان.همیشه همینست خدا رحمت کند لسان الغیب را که فرمود درمیخانه ببستند خدایا مپسند . که در خانه تزویرو ریا بگشایند

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۸ ۱۵:۳۱

اوکی صبحانه سادس ، آفرین ، اون شبه باغ چیه تو خونت، اونو خوب نباید توو عکس می اوردی ...

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۸ ۱۵:۴۰

امید وارم آقای ضرغامی جهت انتخاب معاونان و مشاورانشان در این پست دقت عمل لازم را داشته باشند . ابتدا مطمین شوند طرف فاقد مجکومیت های کیفری است بعدا انتخابش کنند

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۸ ۱۵:۴۶

کسی اینطور میشینه صبحانه بخوره که کشورش در حد سنگاپور یا یه کشور تراز اول اروپایی باشه. نه ما که رو به فنا رفتیم اونم با شیب زیاد .

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۸ ۱۷:۴۳

صبحانه کاری کله پاچه میل بفرمایید. زبان میل کنید برای گفتن مشکلات. بناگوش میل کنید برای گوش دادن به پیشنهادات. مغز میل کنید برای تفکر در امور. چشم میل کنیدبرای دیدن راهکارها و فرصت ها. پاچه را هم بگذارید لای نان میل کنید تا کسی فرصت پاچه خواری پیدا نکند. (وای خدا دهنم آب افتاد)

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۸ ۱۹:۱۸

لعنت به انگلستان،کشور با اینهمه منابع و امکانات این افراد نادان با این وضع دارن اداره میکنن،آدم به کی این حرفا بگه،ضرغامی و امثال اون به درد اداره کردن یه کودکستان نمیخورن،مملکت میخوان اداره کنن

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۸ ۲۲:۵۵

انشالله که حاجی در صبحانه کاری بعدی باند مافیایی امور اداری و کارگزینی وزارتخانه رو منحل و از همکاران با نیت پاک در این حوزه استفاده بفرمایند . به خدا همه همکاران در سراسر کشور دیگه از دست اینا به تنگ اومدن .

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۹ ۰۷:۴۸

روایت داریم که موقع غذا خوردن صحبت نکنید و این کارها رو از غرب تقلید نکنید.

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۹ ۱۱:۴۲

فعلا صبحانه رو بچسب حالا تا گردشگری.، وقت زیاده برا کار نکردن. بعد صبحانه یه سری به دست فروشا بزن بعدشم دنبال پلنگ و شیر و میمون و

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۹ ۱۵:۱۴

چه کسی بهتر از ایشان خوب شما دوست دارید برید محمد رضا را از قبر بیرون بکشید براتون حکومت کنه چرا شکم درد گرفتید شما اصلاح طلبان بی کفایت ۳۲ سال امورات کشور دست شما بود فقط توضیح دهید بغیر از ناامید کردن مردم کار دیگری کردید فقط ساکت باشید بگذارید دولت انقلابی مشکلات مردم را حل کنند فقط ساکت ساکت .....

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۰ ۲۲:۵۱

اشتباه گرفتین مثل اینکه شما ها توقع پیشاز حد روجود اوردین با سخنرانیها و..... حالامرد باشین همان توقع ها را براورده کنین