• دوشنبه / ۸ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۰:۵۷
  • دسته‌بندی: فناوری
  • کد خبر: 1400060805602
  • خبرنگار : 71589

یک شرکت تبلیغاتی کپی چهره افراد را می‌خرد!

یک شرکت تبلیغاتی کپی چهره افراد را می‌خرد!

یک شرکت تبلیغاتی می‌خواهد کپی چهره افراد را برای بهره‌گیری در فناوری جعل عمیق(دیپ‌فیک) در تبلیغات خریداری کند و اگر همه چیز خوب پیش برود، راهی مناسب برای کسب درآمد خواهد بود.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، بر اساس گزارش اخیر پایگاه MIT Technology Review، یک استارتاپ قصد دارد یک نسخه دیجیتالی عمیق از چهره افراد را خریداری کند که از طریق آن نرم‌افزارهای هوش مصنوعی، محصولات و خدمات آموزشی را به مردم می‌فروشد.

تاکنون این شرکت تقریباً ۱۰۰ چهره ترکیبی دارد و می‌خواهد به آنها اضافه کند. ضمن اینکه برای فروش چهره خود و استفاده در تبلیغات جعل عمیق، نیازی به چهره زیبا در حد یک مدل نیست.

"ناتالی مونبیوت" از این شرکت می‌گوید: ما صف افرادی را داریم که برای تبدیل شدن به این شخصیت‌های تبلیغاتی مشتاق هستند. برای پیوستن به این ارتش کوچک چهره‌های بدون مغز در دنیای بازاریابی، علاقه‌مندان می‌توانند در وبسایت این شرکت درخواست خود را ثبت کنند و مشخصات اینستاگرام، آدرس ایمیل و نام واقعی خود را ارسال کنند.

این شرکت از این جهت به دنبال چهره‌های شبیه به مدل‌ها نیست که می‌خواهد از مجموعه متنوعی از چهره‌ها در هر سن، جنس و نژادی استفاده کند.

این شرکت در صورت انتخاب چهره فردی، از آن چهره در حال صحبت کردن و بروز احساسات مختلف و حالات چهره متفاوت با پس زمینه صفحه سبز و یک دوربین با وضوح بالا فیلم می‌گیرد. سپس نسخه چهره شبیه‌سازی شده را به یک سیستم هوش مصنوعی تغذیه می‌کند که باعث ایجاد شخصیتی ترکیبی می‌شود که این شرکت می‌تواند با استفاده از آن هر آنچه می‌خواهد، بفروشد.

این پروژه موسوم به "Hour One" تاکنون صداهایی را با هوش مصنوعی تولید کرده است که با ویدیوی چهره‌ها مطابقت دارد که تفاوت زیادی با نرم افزار تبدیل متن به گفتار توسط هوش مصنوعی، ندارد.

در حال حاضر این استارتاپ می‌گوید که با بیش از ۴۰ مشتری از جمله شرکت‌های تجارت الکترونیک، سرگرمی، املاک و سلامت دیجیتال کار می‌کند.

این استارتاپ هوش مصنوعی همچنین می‌تواند به مشتری‌های خود یک بسته ویژه ارائه دهد که در آن صدای صداپیشه‌های حرفه‌ای روی چهره‌های ترکیبی مردم قرار می‌گیرد.

یکی از مشتریان این پروژه، موسسه‌ای به نام "برلیتز" است که یک موسسه آموزش زبان‌های بین‌المللی است که دوره‌های ویدیویی تحت هدایت معلم را برای ده‌ها زبان مختلف ارائه می‌دهد. "برلیتز" از این پروژه برای افزایش تعداد ویدئوهای تبلیغاتی و آموزشی خود استفاده می‌کند، چرا که در استفاده از استعداد انسانی و بدون کمک گرفتن از هوش مصنوعی دچار مشکل شد و به ورطه تکرار افتاد.

این پروژه یک معامله برد-برد برای همه افراد درگیر و یک گام تاریخی در استفاده از قابلیت‌های هوش مصنوعی در بخش خصوصی است. اما مانند هر فناوری جدیدی، یک جنبه تاریک نیز دارد. بدیهی است که این استارتاپ هوش مصنوعی دارای سیاست‌های اخلاقی خود است، اما سیستمی که امنیت اطلاعات را محافظت می‌کند، ضعیف است که باید تقویت شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha