• دوشنبه / ۸ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۲:۲۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400060805703
  • خبرنگار : 71415

ثبت رکورد جدیدی برای کاهش محبوبیت نخست وزیر ژاپن

ثبت رکورد جدیدی برای کاهش محبوبیت نخست وزیر ژاپن

نظرسنجی‌های انجام شده برای دو روزنامه عمده ژاپن امروز دوشنبه نشان دادند که حمایت عمومی از یوشیهیده سوگا، نخست وزیر این کشور رکورد جدیدی را در پایین آمدن ثبت کرده است؛ موضوعی که کمتر از یک ماه قبل از مواجهه سوگا با چالش رهبری حزب حاکم ژاپن، فشارها را بر این نخست وزیر نامحبوب افزایش می‌دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، در حالی که موج جدیدی از موارد ابتلا به کووید-۱۹ در ژاپن دولت این کشور را مجبور به اعلام وضعیت اضطراری در توکیو و اکثر مناطق شهری این کشور برای چهارمین بار در ضمن اجرای کند روند واکسیناسیون کرده، سوگا در سرمایه گذاری مناسب بر اجرای مناسب بازی‌های المپیک به نفع کشورش شکست خورده است.

روزنامه ماینیچی در یک نظرسنجی نشان داد حمایت عمومی از سوگا برای نخستین بار به زیر ۳۰ درصد رفته و به رقم ناچیز ۲۶ درصد رسیده است. روزنامه نیکی نیز درصد محبوبیت ۳۴ درصدی را برای او همراستا با رکورد پایین آمدن میزان محبوبیت او در نظرسنجی ماه گذشته میلادی نشان داد.

در یکی از این نظرسنجی‌ها حتی رقبای احتمالی سوگا در مسیر نخست وزیری همچون تارو کونو، وزیر اصلاح اداری و مسئول پیشبرد برنامه واکسیناسیون این کشور و شیگرو ایشیبا، وزیر دفاع سابق ژاپن نزد مردم محبوبتر از سوگا بوده‌اند.

این نخست وزیر ۷۲ ساله ژاپن همچنین با انتقادی کم سابقه از سمت هاروکی موراکامی، نویسنده مشهور مواجه شده و او گفته که اگر نخست وزیر ژاپن می‌تواند مسیر خروج از همه گیری را ببیند "نسبت به سنش قوه بینایی خیلی خوبی باید داشته باشد."

این نویسنده مشهور در مصاحبه‌ای رادیویی اظهار کرد: من با سوگا همسن هستم و من راه خروجی نمیبینم. این مرد گوشهایی دارد که چندان نمی‌شنوند اما چشمهای او به طرزی استثنایی قوی هستند! یا شاید هم او چیزی را میبیند که میخواهد ببیند.

کونو و ایشیبا که هنوز قصدشان برای نامزدی در رقابت ۲۹ سپتامبر را اعلام نکرده‌اند در نظرسنجی روزنامه نیکی و در قبال این پرسش که چه کسی به عنوان رهبر جدید حزب لیبرال دموکرات ژاپن از همه بهتر است، از سوی ۱۶ درصد پاسخگویان مورد حمایت قرار گرفتند.

در این زمینه سوگا که گفته برای ماندن در پستش می‌جنگند، با ۱۱ درصد در جایگاه چهارم قرار گرفته است و دو درصد کمتر از نفر سوم یعنی فومیو کیشیدا، وزیر خارجه سابق که ۶۴ سال دارد، است.

با توجه به این که حزب لیبرال دموکرات ژاپن در مجلس سفلای پارلمان این کشور اکثریت را دارد برنده رقابت ماه سپتامبر در زمینه رهبری حزب به طور تقریبا مسلم نخست وزیر خواهد بود.

میزان محبوبیتها در حال از نزدیک رصد می‌شوند که رئیس جدید باید حزب را به سمت برگزاری انتخابات سراسری که تا ۲۸ نوامبر باید برگزار شود هدایت می‌کند، هر چند که انتظار می‌رود این انتخابات زودتر برگزار شود.

این بار بر خلاف سال گذشته میلادی اعضای مردمی حزب لیبرال دموکرات نیز به همراه نمایندگانش در پارلمان در این رای گیری شرکت میکنند و این اتفاق می‌تواند پیش بینی نتیجه رقابت را سخت‌تر کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha