• دوشنبه / ۸ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۲:۳۴
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 1400060805709
  • خبرنگار : 71498

علت خاموشی های مجدد تهران چیست؟

علت خاموشی های مجدد تهران چیست؟

در روزهای اخیر شاهد خاموشی های پراکنده در تهران هستیم که مسوولان برقی علت آن را افزایش مصرف و کاهش همکاری صنایع اعلام کرده اند.

به گزارش ایسنا، فصل جدید خاموشی های پایتخت دوباره آغاز شده است و شاهد اعمال خاموشی ها در مناطق مختلف تهران هستیم، مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور در خصوص چرایی این موضوع به ایسنا گفت: دیروز نیاز مصرف کشور ۶۴ هزار ۲۰۰ مگاوات و میزان تولید نیروگاه های حرارتی و برق آبی ۵۳ هزار مگاوات بود که این اختلاف ۱۱ هزار مگاواتی بخشی با کاهش مصرف مشترکان عمده، صنایع و چاه های کشاورزی که در طرح های تشویقی مات قرار دارند مدیریت شد.

وی افزود: الباقی را ناچار به اعمال محدودیت بر مشترکان مطابق با جداول هستیم البته روز گذشته دو حادثه نیز اتفاق افتاد که آن ها خارج از برنامه بود و هرکدام نهایت تا یک ساعت بعد از حادثه برطرف شد.

سخنگوی صنعت برق اظهار کرد: امیدواریم مشترکان به ویژه در ساعت ۱۲ تا ۱۸ و ۲۰ تا ۲۳ همکاری بیشتری با صنعت برق داشته باشند در این صورت محدودیت ها به حداقل ممکن خواهد رسید.

رجبی مشهدی با بیان اینکه میزان همکاری صنایع نسبت به یکماه گذشته کمتر شده است که بخشی از آن مربوط به تولید اکسیژن می شود و بخشی نیز مربوط به خواست صنایع برای افزایش تولید است، گفت: هماهنگی های لازم با صنایع صورت گرفته که از امروز و روزهای آینده میزان همکاری افزایش یابد.

به گفته وی، قطعا با همکاری صنایع و مشترکان محدودیت ها کاهش می یابد لذا تقاضا ما از همه مشترکان رعایت الگو مصرف و توجه بیشتر به صنعت برق است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۸ ۱۳:۵۲

چرا وقتی تهران برق می ره براتون مهمه؟! ما مگه آدم نیستیم!؟ دیروز دوبار هر بار 3 ساعت یعنی 6 ساعت در منطقه خیابان گلها در اسلامشهر برق رفت یکی صبح و یکی عصر. این چند روز داره حتی روزای تعطیلم برق می ره. بگید دستگاه های بیت کویین رو راه انداختید و بدبخت شهرستانی ها که باید به خاطر سودجویی روزی 2 تا 6 ساعت برق در گرما نداشته باشن.ایران که فقط تهران نیست.

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۸ ۱۵:۳۶

صادرات عامل اصلی. سیگار و تنباکو صادر کنید. نرخ این دو ماده سمی بسیار ارزان است.

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۸ ۱۵:۳۷

صادرات عامل اصلی. سیگار و تنباکو صادر کنید. نرخ این دو ماده سمی بسیار ارزان است.

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۸ ۱۵:۵۰

... تو هوا گرم گرونی کرونا چرا اخه

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۸ ۲۲:۲۱

ما هر روز که شهرمون در گیلان هست ۲ ساعت بعدظهر قعطی برق داریم، هر روز تو تایم هایی آنتن های همراه هم قطع میشه

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۹ ۰۰:۳۸

سیمان ارزونه میخان گرونش کننن باز&&&&&$$$$$$