• دوشنبه / ۸ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۳:۰۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400060805750
  • خبرنگار : 71402

کماندوهای افغان شاید مثل "گورخاها" به ارتش انگلیس ملحق شوند

کماندوهای افغان شاید مثل "گورخاها" به ارتش انگلیس ملحق شوند

اعضای پارلمان و رهبران سابق ارتش انگلیس از دولتشان خواسته‌اند تا یک هنگ جدید در ارتش انگلیس برای نیروهای ویژه افغان درست مثل هنگ‌های "گورخا" ایجاد کند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی میل، مقام‌های انگلیسی قرار است به بررسی پیشنهادهایی بپردازند که چگونه از مهارت صدها کماندوی افغان که انگلیس مسوول آموزش آنها بوده و در آخرین پرواز انگلیس از کابل منتقل شده‌اند، استفاده کند.

این اقدام فعلا از حمایت کهنه‌سربازان پیشین در پارلمان و همچنین رئیس پیشین ارتش انگلیس برخوردار شده است. روزنامه دیلی تلگراف پیشتر گزارش داد، افغان‌هایی که در دانشکده افسری سندهرست ثبت نام کرده بودند و قرار بود به ارتش ملی افغانستان ملحق شوند، اکنون به جای آن می‌توانند عضو ارتش انگلیس شوند.

تام توگنهات، رئیس کمیته ویژه امور خارجی مجلس عوام انگلیس گفته است که باید از حضور این پرسنل در ارتش انگلیس استقبال شود. این نماینده محافظه کار که قبلا در افغانستان خدمت کرده بود، گفت: بسیاری از افغان‌هایی که اکنون به انگلیس آمده‌اند، ما آموزش دادیم و در کنار آنها جنگیده‌ایم. آنها هزاران بار وفاداری خودشان را نشان داده‌اند و اگر آنها بخواهند خدمت کنند، ما باید استقبال کنیم. خوشحال می‌شوم یک هنگ از پیشاهنگان افغان را ببینم.

همچنین توبیاس الوود، رئیس کمیته منتخب دفاعی که از کهنه‌سربازان سابق انگلیس است، گفت: یک راه این است که آنها را به عنوان یک یگان همانند هنگ گورخاها نگه داشت. راه دیگر این است که آنها با سیستم خود ما ادغام شوند.  

جانی مرسر، وزیر سابق کهنه سربازان انگلیس هم به این روزنامه گفت که عدم استفاده از این نیروها هدر دادن کامل سرمایه است. وزارت دفاع انگلیس هم به تلگراف گفت در حال بررسی بهترین راه برای حمایت از آنها و استفاده از مهارت و تجربه آنهاست.

هنگ سلطنتی تفنگ‌داران گورخا (Brigade of Gurkhas) یکی از واحدهای پیاده‌نظام ارتش بریتانیا است. این هنگ که از سربازان نپالی تشکیل شده، حدود ۲۰۰ سال است که در ارتش بریتانیا خدمت می‌کند. بنا بر قراردادی تاریخی که از زمان حکومت بریتانیا بر هندوستان باقی‌ مانده، چهار هنگ از گورخاها در ارتش بریتانیا خدمت می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha