• دوشنبه / ۸ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۳:۳۸
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1400060805811
  • خبرنگار : 30054

۶ ویژگی اصلی یک کلینیک دندانپزشکی خوب

۶ ویژگی اصلی یک کلینیک دندانپزشکی خوب

هر چند که شهروندان و مسئولان از دایر شدن مراکز و کلینیک‌های دندانپزشکی بیشتر در سطح شهرها استقبال می کنند اما تعدد این مراکز لزوما به معنای بهبود کیفیت درمان نیست.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام دنیا، متاسفانه اکنون و مخصوصا در اوج همه گیری کرونا برخی از شهروندان از نبود کلینیک های خوب شکایت دارند و اذعان می کنند بیشتر مراکز دندانپزشکی از مطب ها گرفته تا کلینیک های به ظاهر اعیانی و آنچنانی، نتوانسته‌اند انتظارات آن‌ها را برآورده کنند. در این مقاله سعی شده به ۶ ویژگی یک کلینیک دندانپزشکی خوب اشاره شود که شهروندان می توانند با اطلاع از آن ها برای درمان های دندانپزشکی خودشان انتخاب بهتری داشته باشند.  

۶ ویژگی بهترین مراکز و کلینیک های دندانپزشکی که حتما باید بدانید

۱. یک کلینیک دندانپزشکی خوب باید پاسخگوی تمام نیازهای بیماران باشد

اول از همه بیاییم کلینیک و مطب را از هم تفکیک کنیم و بینشان تفاوت قائل شویم. زیرا مطب ها کمی با کلینیک های دندانپزشکی تفاوت دارند. مکان هایی که به آن ها مطب اطلاق می شود معمولاً محلی هستند که تنها یک دندانپزشک در آن ها مشغول ارائه خدمات به مراجعان و بیماران است در حالی که کلینیک دندانپزشکی یک مکان بزرگتر است که در آن بیش از یک دندانپزشک با تخصص های متفاوت مشغول فعالیت هستند.
کلینیک هایی که در آن ها تعداد زیادی دندانپزشک و متخصص دندانپزشکی مشغول ارائه خدمات هستند معمولاً یک سر و گردن بالاتر از کلینیک های دیگر هستند. در این کلینیک ها شهروندان می توانند اغلب مشکلات دندانپزشکی خودشان را زیر یک سقف حل می کنند بدون اینکه هزینه بیشتر یا مسافت طولانی را طی کنند و زمانشان هدر برود.

در یک کلینیک دندانپزشکی خوب معمولاً به جز دندانپزشکان عمومی متخصصان زیر نیز حضور دارند:

  • متخصص ارتودنسی دندان برای درمان نامنظمی های دندانی و فکی
  • متخصص ترمیم و زیبایی برای انجام درمان هایی مانند لمینت دندان، ونیر کامپوزیت، بلیچینگ دندان، ترمیم و بازسازی دندان و ....
  • متخصص اندو یا ریشه درمانی برای درمان های مرتبط با پالپ و ریشه دندان مانند عصب کشی و ....
  • متخصص دندانپزشکی کودکان برای پیشگیری، تشخیص یا درمان مشکلات دندانپزشکی کودکان از دوره نوزادی تا ۱۳ یا ۱۴ سالگی
  • متخصص لثه و ایمپلنت برای مدیریت بیماری های لثه و کاشت ایمپلنت دندان و ....
  • و ...

۲. محیط مناسبی داشته باشد

محیط یک کلینیک دندانپزشکی خوب مخصوصاً در این شرایط کرونایی باید کاملا مناسب حضور مراجعان باشد. چنین کلینیکی باید به اندازه کافی بزرگ باشد که مراجعان بتوانند قبل، حین و بعد از درمان احساس خوب و راحتی داشته باشند.
به دلیل حضور کودکان، محیط یک کلینیک دندانپزشکی خوب حتما باید طوری باشد که کودکان در تمام مدتی که در کلینیک حضور دارند حتما احساس آرامش کنند و هیچ ترس یا استرسی نداشته باشند.
طراحی و دیزاین اتاق ها در چنین مرکز درمانی باید کاملا امروزی و تداعی کننده آرامش باشد به همین منظور باید از رنگ ها، المان ها و دکوری های مناسب استفاده کرده باشند.

۳. تکنولوژی های جدید و به روز دندانپزشکی در اختیار داشته باشد

این روزها همه چیز تغییر کرده و به سمت بهتر شده حرکت می کند. درمان های دندانپزشکی نیز از این قاعده مستثنی نیستند و  پیشرفت زیادی کرده اند. به جهت رعایت حال بیمار، کاهش آسیب وارد شده به بیمار، محدود کردن زمان نقاهت و .... تکنولوژی هایی مانند لیزر دندانپزشکی، دستگاه های شبیه سازی سه بعدی برای کمک به تشخیص مشکلات و .. در دسترس است که بهترین کلینیک های دندانپزشکی میبایست حتما از این تکنولوژی های داشته باشند. 

۴. پروتکل های بهداشتی را تمام و کمال رعایت کند

کرونا با کسی شوخی ندارد و شما هم باید برای حفظ سلامتی خودتان کاملا جدی و مسئول باشید. مثلا شما نمی توانید هر کلینیک دندانپزشکی را برای درمان مشکلات دهان و دندان خودتان انتخاب می کنید زیرا اگر مسائل بهداشتی و پروتکل های کرونایی توسط شما و پرسنل کلینیکی که مراجعه کرده اید رعایت نشود ممکن است آخرین مراجعه شما رقم بخورد.
تنها باید به کلینیک هایی مراجعه کنید که برای جان پرسنل و مراجعان ارزش قائلند. به صورت چشمی هم می توانید ببینید کدام کلینیک ها پروتکل ها را رعایت می کنند یا نمی کنند فقط یادتان باشد حتما در خصوص این مساله جدی باشید.

کرونا در دندانپزشکی


۵. برخورد مناسبی با تمام بیماران و مراجعان داشته باشد

یکی از ابتدایی ترین ویژگی های یک کلینیک دندانپزشکی خوب برخورد مناسب پرسنل و دندانپزشکان آن با بیماران و مراجعان است. کلینیک هایی که ما برچسپ خوب به آن ها میزنیم برای داشتن برخورد درست و حرفه ای با مراجعان، خود و تمام مجموعه خود را مسئول می  دانند. آن ها تمام پرنسل و دندانپزشکان را طوری انتخاب و بکار می‌برند که رفتار مناسبی با بیماران و مراجعان داشته باشند. رضایت بیماران و خوشحال دیدن آن ها حتما و حتما از بزرگترین اهداف کلینیک های دندانپزشکی خوب است.
انتهای رپرتاژ آگهی