• دوشنبه / ۸ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۴:۵۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400060805912
  • خبرنگار : 50037

از کاهش نیافتن ورودی‌های بیمارستان تا بستری شدن ۸ بیمار زیر ۱۰ سال در اسدآباد

از کاهش نیافتن ورودی‌های بیمارستان تا بستری شدن ۸ بیمار زیر ۱۰ سال در اسدآباد

ایسنا/همدان فرماندار اسدآباد گفت: ورودی بیماران کرونایی به بیمارستان شهرستان کاهش نیافته است و با کنترل وضعیت توسط دانشکده علوم پزشکی بخش کرونایی مدیریت می‌شود.

سعید کتابی در ستاد مدیریت پیشگیری از کرونا شهرستان با تاکید بر اینکه باید با تداوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم نسبت به کاهش ورودی بیماران کرونایی به بیمارستان کمک شود اظهار کرد: در حال حاضر در برخی از کشورهای همسایه سویه جدید کرونا مشاهده شده که باید از هم اکنون ما نیز آمادگی لازم و کامل برای مواجهه و مدیریت  این شرایط را داشته باشیم.

وی ضمن تقدیر از عزاداران حسینی یاد آور شد: عزاداران حسینی در محرم ضمن ایجاد شور حسینی نسبت به رعایت پروتکل‌ها اهمیت ویژه‌ای دادند که آمار نشان از عملکرد خوب عزاداران در  مراسم ایام محرم شهرستان دارد .

کتابی با اشاره به پیش‌بینی و طراحی سه طرح در موقعیت‌های مختلف برای شهرستان با تمامی تجهیزات چون  تخت، دارو و نیروهای لازم یاد آور شد: برخی از ادارات توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دستگاه خود را رها کرده‌اند که در این رابطه بازدیدهای دوره‌ای از کلیه ادارات ضرورت دارد.

فرماندار اسدآباد ادامه داد :در روستاهایی که تعداد موارد آلودگی کرونایی بالاست نیاز است توسط بخشداران دلایل علت بالا بودن آمار بیماران کرونایی بررسی شود.

وی همچنین گفت: در روستاهایی که میزان درصد واکسیناسیون کاهش دارد و مردم و اهالی این روستاها از واکسیناسیون استقبال ندارند دلایل عدم استقبال از واکسن مورد بررسی قرار بگیرد.

کتابی با بیان اینکه تعطیلی باشگاه‌های ورزشی بر اساس مصوبه ستاد کرونا به قوت خود باقی است و در این رابطه شهرستان دارای هیچ اختیاری نیست اظهار کرد: در آینده نزدیک قرار است به ستاد کرونای هر شهرستان و استان نیز در برخی از موارد اختیاراتی داده شود و در صورتی که به ستاد کرونا شهرستان اختیارات لازم داده شد در این رابطه با راهکارهای لازم چاره ای برای بازگشایی سالن‌های ورزشی خواهیم اندیشید.

۸ بیمار بستری  زیر ۱۰ سال کرونایی در اسدآباد
رئیس دانشکده علوم پزشکی اسداباد نیز از وجود هشت بیمار بستری  زیر ۱۰ سال کرونایی در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: در ابتدای شیوع کرونا بیماران اطفال نداشتیم و آلودگی در سطح روستاها کمتر بود اما ویروس دلتا و انگلیسی  اطفال و روستاها را نیز گرفتار کرده است.

ایرج صالحی با بیان اینکه در حال حاضر در موج پنجم کرونا قرار داریم و پیک پنجم از نوع ویروس دلتاست تصریح کرد: هرچه جلوتر می‌رویم ویروس قوی‌تر می‌شود و هر چه بیشتر انتشار می‌یابد سیستم میزبان را بیشتر اذیت می‌کند ضمن اینکه در رابطه با ویروس لامبدا که در پشت دروازه‌های کشور قرار دارد همه نگرانی ما برای کسانی است که تاکنون کرونا نگرفته و یا واکسن نزده اند که لامبدا این بیماران را اذیت کرده و بیماری آنان سخت تر خواهد بود.

صالحی تعداد بیماران بستری در بخش کرونای این اسدآباد را ۶۱ نفر برشمرد و افزود:با کنترل و مدیریت لازم خوشبختانه تاکنون کمبود تخت  برای بستری بیماران کرونایی در شهرستان  نداشته ایم .

صالحی با تاکید بر اینکه هر کس باید خود مراقب خودش و خانواده اش باشد یادآور شد: تجمعات و دورهمی‌ها همچنان محل اصلی سرایت کرونا بوده که لازم است در این رابطه درخواست داریم مردم  حفظ سلامتی خود و خانواده  وارد تجمعات و دورهمی‌های خانوادگی نشوند.

وی با بیان اینکه تا آبان ماه قول داده شده ۶۰ میلیون دز  واکسن کرونا برای کشور تهیه شود گفت:در حال حاضر به همین منظور آمادگی و تمهیدات لازم برای افزایش سرعت  واکسیناسیون  در شهرستان دیده شده و مرکز دوم واکسیناسیون تجمیعی شهرستان تجهیز شده است ضمن اینکه در صورت افزایش درصد واکسیناسیون افراد واجد شرایط در پیک ششم کرونا اذیت نخواهیم شد.

حق الزحمه غسالان اسدآبادی افزایش یابد

دادستان اسدآباد هم با بیان اینکه قبلا دفن اموات کرونایی رضایت بخش نبوده اظهار کرد: دستور العمل دفن کرونا از معاونت بهداشت دانشکده اخذ و به شهرداران و شورای اسلامی شهر و بخشداران  ابلاغ شده  و در رابطه با دفن اموات کرونایی از این پس هیچ بهانه ای پذیرفته نیست .

محمد شیرزادی همچنین با اشاره به حق الزحمه غسالان آرامستان شهر در رابطه با تغسیل اموات کرونایی و مواجهه مستقیم آنان با شرایط بیماری تصریح کرد: باید نسبت به افزایش حق الزحمه این عزیزان توسط پیمانکار اقدام  لازم انجام گیرد .

وی  افزود:در رابطه با باشگاه های ورزشی طبق مصوبه ستاد کرونا  فعلا باید بسته باشند و چاره‌ای نیست ضمن اینکه  چند روز پیش یک مورد از باشگاه‌های ورزشی که اقدام به فک پلمب کرده بود بازداشت شد.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد هم با تاکید بر اینکه باید به کودکان از نظر انتقال کرونا توجه کرد ،گفت: درگیری کودکان و افراد زیر ۱۸ سال با ویروس دلتا بیشتر شده و در حال حاضر مواردی از بستری کودکان  مبتلا به کرونا در شهرستان وجود دارد که البته خوشبختانه کودکان و افراد زیر ۱۸ سال ویروس دلتا را راحت تر رد می‌کنند اما چون ناقل هستند باید به کودکان از نظر انتقال کرونا توجه کرد که خانواده را مبتلا نکنند.

الهام عظیمی در ادامه با اشاره به بستری بودن ۶۱ بیمار کرونایی در شهرستان تصریح کرد:از این تعداد بیماران ۱۷  بیمار کرونا مثبت هستند ضمن اینکه بیمارستان شهرستان  روزانه  دارای ۱۵ تا ۲۰ بیمار جدید بستری بوده و با مدیریت و کنترل ها ظرفیت بخش کرونایی هنوز تکمیل نشده است.

وی  خاطر نشان کرد:از ابتدای شیوع کرونا تاکنون شهرستان دارای ۲۱۸ فوتی کرونایی بوده که از این تعداد ۱۲۳ فوتی بیماران  کرونا مثبت را شامل می شده اند.

وی تعداد موارد رهگیری شهری در شهرستان در هفته اول شهریور ماه را ۸۶۶ نفر و تعداد موارد رهگیری  روستایی را ۶۱۲ نفر برشمرد و یاد آور شد:طی هفته اول شهریور ۲۰۷۲ تست سریع کرونا و ۵۵۶  مورد تست PCR  انجام گرفته که  ۲۲ درصد رپید تست ها و ۶۵ درصد تست های PCR انجام شده مثبت بوده اند.

عظیمی با بیان اینکه از جمعیت ۷۳ هزار نفری واجد شرایط واکسیناسیون شهرستان تاکنون ۲۸.۷ درصد جامعه هدف واکسینه شده اند اظهار کرد:بر اساس آمار تاکنون به  ۲۸ هزار و ۴۳۸ نفر از جمعیت واجد شرایط شهرستان واکسن تزریق شده که از این تعداد آمار ۲۰ هزار ۹۶۱ نفر مربوط به نوبت اول و ۷ هزار و ۴۷۷ نفر مربوط به نوبت دوم تزریق واکسن کرونا بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha