• دوشنبه / ۸ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۵:۴۹
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1400060805963
  • خبرنگار : 50224

کلنگ‌زنی مجتمع پتروشیمی کیان پارس در دشت مازه کهگیلویه

کلنگ‌زنی مجتمع پتروشیمی کیان پارس در دشت مازه کهگیلویه

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد با حضور مسئولان استانی و شهرستانی مجتمع پتروشیمی کیان پارس در دشت مازه شهرستان کهگیلویه کلنگ زنی شد.

دارا کریمی نژاد، فرماندار شهرستان کهگیلویه در این آیین از آب و هوای مناسب، نیرو انسانی و نزدیک بودن به بنادر به عنوان ظرفیت‌های مهم شهرستان کهگیلویه در راستای توسعه اقتصادی نام برد و اظهار کرد: ما باید به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای شکوفا کردن منطقه خود باشیم.

وی اجرای چنین پروژه‌هایی در شهرستان را اثرگذار دانست و بیان کرد: پیوست فرهنگی از مزایای دیگر پروژه‌های اقتصادی است.

علی دبیران مدیر این پروژه همچنین در آیین گفت: مجوزهایی که باید در سه سال اخذ می‌شد ما ظرف هفت ماه این کار را انجام دادیم.

وی میزان سرمایه گذاری در این پروژه را ۱۸۰ میلیون یورو ارزی و ۶۵۰۰ میلیارد تومان ریالی عنوان و تصریح کرد: زمان پیش بینی شده برای بهره برداری این پروژه ۴۸ ماه در نظر گرفته شده است.

دبیران، کل سرمایه گذاری در این پروژه را ۱۲هزار میلیارد تومان عنوان کرد.

علی وحدانی فر، امام جمعه دهدشت نیز در این آیین با بیان اینکه کهگیلویه محروم نیست، بلکه مظلوم است گفت: ما نیروی انسانی کاربلد خوب داریم اما متاسفانه از ظرفیت‌های آن‌ها استفاده نشده است.

وی نبود اشتغال و سرمایه گذار را از مهم ترین مشکلات شهرستان کهگیلویه عنوان و بیان کرد: طرح های خوبی در شهرستان در حال اجراست که اگر بهره برداری برسند اشتغالزایی خوبی برای شهرستان در پی دارد.

وحدانی فر با بیان اینکه سد آبریز برای کهگیلویه حیاتی است خطاب به مسئولان گفت: اینکه عده‌ای مقاله نویس با سنگ اندازی قصد تخریب دارند، مسئولان نباید دلسرد شوند و جهت حل مشکلات معیشتی مردم پروژه‌ها را پیش ببرند.

امام جمعه دهدشت خاطرنشان کرد: متاسفانه پیوست‌های فرهنگی که در قانون هم آمده است در این پروژه‌ها دیده نمی‌شود و فرهنگ در این قضیه مظلوم است.

حجت‌الاسلام سید محمد موحد، نماینده مردم شهرستانهای کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین خواستار سرعت بخشیدن به این پروژه شد و اظهار کرد: نمی‌خواهم کلنگی را به زمین بزنم که توقف در آن ایجاد شود، مردم باید آثار و خدمات این کلنگ‌زنی‌ها را ببینند.

وی با بیان اینکه کلنگ‌ها باید طوری باشد که مردم از آن منتفع شوند گفت: مردم این منطقه انتظار دارند و پروژه به گونه ای پیش رود که مردم در آن دیده شوند.

به گزارش ایسنا؛  موحد خواستار همکاری همه مسئولان برای سرعت بخشیدن به این پروژه شد و خاطرنشان کرد: امیدوارم در آینده نه چندان دور آثار عملی و اجرایی این پروژه را شاهد باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha