• سه‌شنبه / ۹ شهریور ۱۴۰۰ / ۰۸:۲۴
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400060906257
  • خبرنگار : 50428

یک فعال صنعت بیمه:

بی‌اعتمادی به بیمه به دلیل بی‌اطلاعی از قوانین است

بی‌اعتمادی به بیمه به دلیل بی‌اطلاعی از قوانین است

ایسنا/اردبیل یک فعال صنعت بیمه و مدرس دانشگاه گفت: قسمت اعظم بی‌اعتمادی مردم به بیمه به دلیل بی‌اطلاعی از بیمه‌نامه و قوانین بیمه است.

کیوان ابراهیمیان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: صنعت بیمه نیاز مبرم به ارائه محصولات جدید و فراهم‌کردن بیمه‌نامه‌هایی با شرایط روز جامعه است.

وی با بیان اینکه در صنعت بیمه نسبت به برخی از کشورهای درحال‌توسعه عقب‌ماندگی قابل‌ملاحظه‌ای داریم، تصریح کرد: در حالت کلی و در نظر گرفتن جمیع جهات قطعاً داشتن بیمه بسیار بهتر از نداشتن این امر مهم است.

ابراهیمیان با بیان اینکه اگر رسانه ملی جایگاه رفیع صنعت بیمه را در پیشگیری از افزایش جمعیت زندانی و کیفری کشور، حمایت بیمه‌شدگان درمان در روزهای سخت را در جامعه تنویر کند و خودبه‌خود سایر رشته‌های بیمه‌ای نیز موردتوجه قرار خواهد گرفت، ادامه داد: انتظار می‌رود که متولیان امور در تدوین و اصلاح قوانین بیمه از ظرفیت کارشناسان و شورای‌عالی بیمه استفاده کنند تا در اجرای قانون، بیمه‌گزاران و بیمه‌شدگان دچار سردرگمی و بدبینی نشوند.

این فعال صنعت بیمه با بیان اینکه قانون بیمه کشور مصوب سال ۱۳۱۶ است، اضافه کرد: هرچند در مقایسه با کشورهای توسعه‌یافته تأخیر زمانی قابل‌ملاحظه‌ای داریم لیکن درصورتی‌که متولیان امور در راستای گسترش فرهنگ بیمه به‌عنوان حامی روزهای سخت آحاد جامعه، عملکرد مناسبی داشتند، اکنون بایستی ضریب نفوذ بیمه در کشور بسیار بالاتر از شرایط روز بود.

بیمه نیاز مغفول مانده جامعه

ابراهیمیان ادامه داد: ورود جدی دولت‌ها به گسترش فرهنگ بیمه، با اطمینان بزرگ‌ترین سود را برای خود دولت‌ها خواهد دارد و ریسک و عدم اطمینان در سطح جامعه با انتقال به شرکت‌های بیمه‌گر ضریب نشاط اجتماعی را افزایش خواهد داد.

این مدرس دانشگاه با بیان اینکه حس خودانکاری در انسان این تصور را به وجود می‌آورد که حادثه برای دیگران است و برای خود ما رخ نخواهد داد، افزود: متولیان باید از طرق مختلف از جمله تبلیغ در رسانه ملی، آشناکردن مردم با صنعت بیمه و حتی اجباری کردن برخی بیمه‌نامه‌ها، خدمت بزرگی می‌توانند برای مردم انجام دهند.

وی یادآور شد: استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی، فرهنگ‌سازی از پایه دبستان در مدارس و آشناکردن کودکان با مقوله بیمه، تهیه فیلم‌های کوتاه آموزشی و مستند در رسانه ملی، اختصاص برنامه در زمان‌های پربیننده رسانه ملی، به یکی از مهم‌ترین نیازهای مغفول مانده جامعه بسیار مفید خواهد بود که در کوتاه‌مدت بازخورد خود را نشان خواهد داد.

به گفته ابراهیمیان، در چند سال اخیر وضعیت خاص اقتصادی توانایی مردم را در خرید بیمه‌نامه بسیار کاهش داده است و از طرفی در مقایسه حق بیمه (که بسیار ناچیز است) ، با کالاهای مصرفی می‌تواند انگیزه‌ای برای خرید بیمه‌نامه باشد که لازمه آن آشنایی با مزایای صنعت بیمه است.

این مدرس دانشگاه اضافه کرد: در ایران حدوداً ۱۰ درصد جمعیت بیمه‌نامه عمر دارند و از طرفی در کشورهای توسعه‌یافته معمولاً این سؤال بین مردم مطرح است که چند فقره بیمه‌نامه عمر داری؟ یعنی داشتن بیمه عمر قطعی بوده و در تعداد بیمه‌نامه و مقایسه مزایای شرکت‌های مختلف بحث می‌شود درحالی‌که در کشور ما این سؤال مطرح است که آیا در بیمه عمر سرمایه‌گذاری کنیم؟

وی با بیان اینکه بازار دست‌نخورده بیمه‌های عمر و سرمایه‌گذاری در ایران در آینده نزدیک خیز بزرگی خواهد داشت، تشریح کرد: این بازار ظرفیت اشتغال بسیار بالایی دارد که از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها و جوانان فعال و باانگیزه حتماً به‌عنوان یک فعال صنعت، دعوت مکنیم وارد این فعالیت با آینده روشن شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.