• سه‌شنبه / ۹ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۰:۱۵
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1400060906398
  • خبرنگار : 71234

گودرزوند: کنترل قیمت‌ها و حمایت از تولید داخل اولویت دولت سیزدهم است

گودرزوند: کنترل قیمت‌ها و حمایت از تولید داخل اولویت دولت سیزدهم است

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی کنترل قیمت‌ها و حمایت از تولید داخل را به عنوان اولویت‌های کاری دولت سیزدهم در ابتدای شروع فعالیت‌اش دانست و گفت که دولت باید با کنترل قیمت مسکن هزینه‌های زندگی مردم را هم کنترل کرده و کاهش دهد.

مهرداد گودرزوند در گفت‌وگو با ایسنا، درباره رویکرد دولت جهت ایجاد انضباط مالی در بودجه گفت: دولت باید با پیش بینی مطالبات مربوط به کارکنان و بخش‌های مختلف آنها را انباشته نکرده و به آخرین سال فعالیت‌اش موکول نکند چون فشار زیادی به مردم وارد می‌شود.

وی ادامه داد: دولت باید قیمت‌ها را کنترل کرده چون در غیر این صورت بودجه سال آینده هم متورم می‌شود به عبارت دقیق‌تر با کنترل قیمت‌ها دولت می‌تواند کنترل بودجه را هم در دست بگیرد وگرنه بودجه سال آینده هم تورمی همراه با افزایش افسارگسیخته قیمت‌ها بود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: دولت باید در ابتدای کارش برای حمایت از تولید داخل همچون محصولات سیمان و میلگرد برنامه داشته باشد مشخصا تولیداتی که در داخل بوده و به خارج از کشور وابستگی ندارد. این موارد مستقیم روی قیمت مسکن تاثیر دارد طبیعتا با کنترل قیمت مسکن هزینه‌های زندگی هم کاهش می‌یابد از این‌رو کنترل قیمت و حمایت از تولید داخل دو اولویت دولت است.

گودرزوند درباره راهکارهای پیش‌روی دولت جهت جلوگیری از کسری بودجه اظهار کرد: دولت با فروش اوراق و کاهش هزینه‌های جاری‌اش می‌تواند کسری بودجه را جبران کند؛ فروش اموال دولت و اوراق راهکار دیگری است؛ بحث دیگر فروش نفت است.

وی توضیح داد: دولت باید راه‌های مختلف برای فروش نفت را به دست آورد چون بودجه کشور از ۷۰ سال پیش به نفت وابسته بوده و با مسدود شدن آن بودجه با مشکل مواجه می‌شود البته موارد جایگزین برای جلوگیری از کسری بودجه هم وجود دارد که همان کاهش هزینه‌های دولت، فروش اوراق و اموال است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha