• سه‌شنبه / ۹ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۱:۲۳
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1400060906491
  • خبرنگار : 50214

نذری به لطافت نذر آب ۴؛

خدمات‌رسانی تیم‌های هلال احمر به مردم محروم دلگان بلوچستان

خدمات‌رسانی تیم‌های هلال احمر به مردم محروم دلگان بلوچستان

ایسنا/یزد مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان یزد در پایان روز دوم و فعالیت تیم درمانی و پزشکی جمعیت هلال احمر استان یزد در مجموع از ویزیت رایگان بیش از ۷۰۰ نفر خبر داد.

دکتر «محسن حرازی‌زاده» اظهار کرد: تیم درمانی و پزشکی هلال احمر استان یزد با همکاری بسیج جامع پزشکی متشکل از متخصصین اطفال، عفونی، زنان و زایمان ، داخلی و پزشک عمومی، روانشناس، ماما، جراح و تعدادی از اعضا داوطلب و امدادگر به منظور ارائه خدمات بشردوستانه به صورت کاملا داوطلبانه در شهرستان دلگان و اجرای طرح نذر آب ۴ حضور داشتند.

وی گفت: تیم پزشکی هلال احمر یزد در پایان روز دوم و فعالیت خود در مجموع  بیش از ۷۰۰ نفر از مردم شهرستان دلگان را به صورت رایگان ویزیت کردند.

حرازی زاده ادامه داد: در راستای فعالیت این کاروان، سه هزار نفر در شهرستان دلگان و روستاهای اطراف از خدمات درمانی، بهداشتی، آموزشی و معیشتی و تیم سحرجوانان هلال احمر این کاروان بهره‌مند شدند.

وی بیان کرد: همچنین ۲۷۰ بسته غذایی شامل روغن ،چای ،برنج،شکر،ماکارانی، قند ،رب گوجه و سویا و ۵۶۰ بسته بهداشتی نیز بین مردم مناطق محروم دلگان نیز توسط تیم هلال احمر استان یزد توزیع شده است.

این مسئول از انجام ۷۱۲ ویزیت و توزیع داروی رایگان بین مراجعه کنندگان خبر داد و افزود: از این تعداد ۱۲۷ بیمار از خدمات پزشک داخلی، ۱۵۰ نفر از پزشک عمومی، ۱۲۲ نفر پزشک اطفال، ۵۹ نفر از پزشک عفونی، ۱۸۶ نفر پزشک زنان، زایمان و ماما و ۶۸ نفر ختنه و همچنین تعدادی از خدمات روانشناسی بهره‌مند شدند.

وی ادامه داد: توزیع ۲۰۰ کیسه آرد و همچنین تعدادی بسته لوازم التحریر و تعدادی اسباب بازی به ارزش ریالی بیش از ۱۶۰ میلیون ریال بین نیازمندان از دیگر خدمات این کاروان بوده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه رفع مشکلات آبی روستاییان، بیان کرد: در این راستا ۱۲ عدد تانکر( ۲ عدد ۱۰ هزار لیتری، ۳ عدد ۵۰۰ لیتری و ۷ عدد ۱۰۰۰ لیتری)، ۱۵۰ متر لوله و اتصالات در مناطق محروم جایگذاری و همچنین ۲۴۵۰ شل آب معدنی نیز در روستاهای دلگان توزیع شده است.

حرازی‌زاده با بیان این که حفظ کرامت انسانی از مهم‌ترین اولویت‌ها هلال احمر است، گفت: احصاء مشکلات مردم در نقاط محروم یکی از برنامه های کاروان نذر آب در نقاط مختلف است.

بنا به گفته مدیر عامل جمعیت هلال احمر یزد، تمام این خدمات با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی ارائه شده است.

وی بیان کرد: براساس رایزنی‌های انجام شده آن دسته از افراد این روستا که دارای مشکلات ناباروری هستند، برای درمان در یزد حمایت می‌شوند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گفت: در طرح نذر آب ۴ نگاه جمعیت بر آبرسانی پایدار در مناظق محروم است که با همکاری جمعیت هلال احمر استان یزد و سمنان در منطقه دلگان  اجرای طرح آبرسانی پایدار با مشارکت شرکت علی بابا جهت روستای هندل آباد با ظرفیت ۸۰ خانوار آغاز شده که ان شاالله تا پایان شهریور به پایان خواهد رسید.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی هلال احمر یزد، حرازی‌زاده در پایان بیان کرد: اوضاع انسانی مردم شهرستان دلگان سیستان و بلوچستان آنقدر دردناک است که مردم نمی توانند بچه‌های خود را ختنه کنند که تیم پزشکی کاروان سلامت هلال احمر استان یزد توانست در مجموع این چند روز بیش از ۷۰ نفر را ختنه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha