• سه‌شنبه / ۹ شهریور ۱۴۰۰ / ۲۰:۳۰
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400060906988
  • خبرنگار : 50182

باز هم جلسات بی‌نتیجه

بی‌اعتنایی "شورای شهر کرمانشاه" به هیات حل اختلاف استان!

بی‌اعتنایی "شورای شهر کرمانشاه" به هیات حل اختلاف استان!

ایسنا/کرمانشاه جلسه شورای شهر کرمانشاه بعد از اولتیماتوم هیات حل اختلاف استان، امروز به حد نصاب رسید، اما این جلسه هم نتیجه ای در پی نداشت!

به گزارش ایسنا، جلسه امروز (۹ شهریور) شورای شهر کرمانشاه پس از چهار جلسه ناموفق، به حد نصاب رسید و هر 9 نفر اعضا توانستند در کنار هم در این جلسه حضور پیدا کنند.

میثم موسوی نماینده فرماندار کرمانشاه در ابتدای این جلسه با قدردانی از حضور هر 9 نفر عضو شوار ابراز امیدواری کرد: در این جلسه وضعیت مدیریت شهرداری تعیین تکلیف شود.

موسوی با اشاره به برگزاری چهار جلسه انتخابات هیات رییسه در فرمانداری کرمانشاه گفت: متاسفانه بنا به دلایلی از جمله رد صلاحیت دو عضو منتخب شورا، اختلافاتی میان اعضای شورا صورت گرفت که موجب شد جلسات به حد نصاب نرسیده و تشکیل نشود.

وی افزود: در نهایت فرماندار کرمانشاه هم طبق قانون گزارش این جلسات را به هیات حل اختلاف استان ارجاع کرد و هیات هم تصمیم براین گرفت که ظرف 48 ساعت وضعیت شورا تعیین تکلیف شده و اختلافات حل و فصل شود.

در ادامه هاشم درویشی رئیس هیات رئیسه سنی شورا هم با اشاره به جلسه هیات حل اختلاف استان گفت: با توجه به اختلافاتی که میان اعضای شورا وجود داشت، به دلیل غیبت موجه یا غیر موجه برخی اعضا و به حد نصاب نرسیدن جلسات، انتخابات هیات رئیسه شورا برگزار نشد.

درویشی گفت: برخی اعضا معتقد هستند که برای تشکیل جلسات شورا باید از یازده عضو شورا دعوت شود و مستندات قانونی هم ارائه شد، اما به هر حال اختلافاتی وجود داشت و در نهایت فرماندار کرمانشاه به عنوان شاکی، این اختلافات و گزارش آن را به هیات حل اختلاف ارجاع داد.

درویشی گفت: در همین راستا جلسه هیات حل اختلاف تشکیل شد و در آن جلسه مقرر شد که جلسه شورا تشکیل و مدیریت شهرداری کرمانشاه تعیین تکلیف شود.

رسول آزادی عضو شورای شهر کرمانشاه در ادامه اما با انتقاد از این صحبت ها، انتخاب هیات رئیسه را مقدم بر انتخاب سرپرست شهرداری دانست و افزود: بر اساس قانون اول باید هیات رییسه سال اول شورا انتخاب شده و بعد در خصوص انتخاب سرپرست شهرداری تصمیم گیری شود.

آزادی گفت: عمر هیات رییسه سنی شورا چند دقیقه است و باید به سرعت هیات رییسه یک ساله انتخاب شود و درگام بعدی باید سراغ انتخاب سرپرست شهرداری برویم.

این عضو شورای شهر کرمانشاه با بیان اینکه تمام امور شهر لنگ مانده گفت: در حال حاضر تمام پرونده های مردم در کمیسیون های شورا معطل انتخابات هیات رییسه مانده و نمی توانیم دست روی دست بگذاریم.

آزادی گفت: اولین وظیفه هیات رییسه سنی این است که هیات رییسه یک ساله را تشکیل دهد، نه اینکه سراغ انتخاب سرپرست شهرداری برود. اصلا مگر می شود بدون وجود رییس شورا، حکم سرپرست را ابلاغ کرد.

این عضو شورای شهر کرمانشاه اظهار کرد: امروز همه 9 نفر عضو شورا حضور دارند و در همین جلسه می توانیم انتخابات هیات رییسه را برگزار کنیم.

آزادی در ادامه از اعضا شورا خواست که موافقین در خصوص برگزاری این انتخابات اعلام آمادگی کنند که شش نفر عضو شورا با برگزاری انتخابات هیات رییسه یک ساله موافقت کردند.

اما درادامه این سید احسان احسانی بود که به این وضعیت انتقاد کرد و گفت: قانون در مورد همه چیز کاملا شفاف است، برای تشکیل جلسات شورا باید از هر یازده عضو شورا دعوت شود، اما در حال حاضر وضعیت دو عضو شورا بلاتکلیف مانده و باید منتظر تعیین تکلیف این دو نفر باشیم.

وی افزود: یک ماه برای تعیین تکلیف وضعیت این دو نفر مهلت داده شده و از این مهلت 21 روز گذشته و 9 روز آن باقی مانده و باید منتظر بمانیم که وضعیت آن دو نفر تعیین تکلیف شود.

احسانی گفت: از طرفی قانون مشخص کرده که اگر اعضای شورا اختلافی دارند باید هیات حل اختلاف استان در مورد آن نظر بدهد و هیات هم نظر داده که این جلسه تشکیل و در خصوص انتخاب سرپرست شهرداری تصمیم گیری شود.

وی افزود: در حال حاضر کلانشهر کرمانشاه نه شهردار دارد و نه سرپرست و اگر به فکر مردم شهر هستیم باید در این جلسه به دلیل حساسیت موضوع، اول تکلیف سرپرست شهرداری را مشخص کنیم تا کارها روی زمین نماند.

احسانی گفت: باید به رای و مصوبه هیات حل اختلاف استا تمکین کنیم و اول سرپرست شهرداری را تعیین کرده و سپس سراغ تعیین تکلیف هیات رییسه شورا برویم.

این عضو شورای شهر کرمانشاه گفت: در هیچ جای قانون شوراها و آیین نامه های داخلی نیامده که حکم سرپرست باید توسط رییس شورا امضا و ابلاغ شود.

احسانی گفت: گله مندی میان اعضا وجود دارد اما نگذاریم این گله مندی ها جای دیگر مطرح شود و زمینه سوء استفاده دیگران را فراهم کند.

کامبیز غلامی عضو دیگر شورای شهر کرمانشاه اما در این جلسه بحث حقوق عقب مانده کارکنان شهرداری را به میان کشید و گفت: حال که شهر شهردار و سرپرست ندارد و باتوجه به اینکه هیات رییسه شورا هم تشکیل نشده، پرسنل شهرداری به لحاظ حقوق و مزایا در مضیقه هستند، بنابراین از اعضای می خواهم قبل از ورود به هر بحثی به معاون امور مالی شهرداری اجازه داده و امضا بزنیم که بتواند حقوق پرسنل شهرداری را پرداخت کند.

طرح این موضوع از سوی غلامی با موافقت تمامی اعضا همراه شد و این اولین موضوعی بود که بالاخره اعضای شورای ششم شهر سر آن به توافق رسیدند.

در ادامه آزادی عضو دیگر شورا بازهم خواستار برگزار انتخابات هیات رییسه شد و از موسوی نماینده فرماندار در این جلسه خواست که در این رابطه نظر دهد

موسوی هم مجددا به رد صلاحیت دو منتخب شورا اشاره کرد و افزود: با توجه به این وضعیت، فرماندار مجوز برگزاری انتخابات هیات رییسه با حضور 9 عضو شورا را دریافت کرده و مشکلی برای برگزاری این انتخابات نیست.

وی افزود: بر اساس قانون دوسوم اعضا یعنی هشت نفر در جلسه حضور داشته باشند هم می توان جلسه را تشکیل داد و انتخابات را برگزار کرد و منع قانونی در این زمینه وجود ندارد.

اعضا مخالف برگزاری انتخابات هیات رییسه که از صحبت های موسوی قانع نشده بودند با فرماندار تماس تلفنی گرفتند و از رنجبر در خصوص مصوبه هیات حل اختلاف و تفسیر آن پرسیدند.

رنجبر گفت: این مصوبه اعلام کرده که اعضا تشکیل جلسه داده و سرپرست شهرداری را تعیین تکلیف کنند.

وی افزود: بعد از تعیین سرپرست شهرداری، بنده از اعضا مجددا دعوت کرده و انتخابات هیات رییسه را برگزار می کنیم.

درویشی عضو شورای شهر هم گفت: من در جلسه هیات حل اختلاف حضور داشتم و استاندار صراحتا بر تعیین تکلیف مدیریت شهری در این جلسه تاکید داشتند.

آزادی اما از این صحبت ها قانع نشد و گفت: از همین جا پیامی برای استاندار داریم و از ایشان می‌خواهم که طبق قانون عمل کنند، قانون می گوید اول انتخابات هیات رییسه و بعد انتخاب سرپرست شهرداری و قطعا ایشان انتظار ندارند عکس قانون عمل کنیم.

وی افزود: از همین جا به استاندار کرمانشاه می گویم ما شش نفر از 9 نفر موافق برگزاری این انتخابات دراین جلسه هستیم، اما سه نفر از اعضا مخالفت می کنند و تنها انتظار ما این است که قانون اجرایی شود.

موسوی نماینده فرماندار بعد از شنیدن بحث های اعضای شورا در نهایت پیشنهاد داد که امروز انتخابات هیات رییسه برگزار شده و هیات رییسه "موقت" تشکیل شود و زمانی که وضعیت دو عضو دیگر شورا مشخص شد، هیات رییسه یک سال انتخاب شود.

این پیشنهاد از سوی برخی اعضا مورد موافقت قرار گرفت، اما هاشم درویشی با رد این پیشنهاد گفت: اختلاف میان اعضا باقی است و مرجع رسیدگی به این اختلاف، هیات حل اختلاف است که مصوب کرده اند در این جلسه موضوع سرپرست شهرداری کرمانشاه مطرح شود.

سالار احمدزاده اما در انتقاد به این صحبت ها گفت: اگر جلسه برای برگزاری انتخابات هیات رییسه مشکل دارد، پس برای انتخاب سرپرست شهرداری هم این جلسه صلاحیت ندارد.

احمدزاده گفت: نمی توانیم که سرپرست انتخاب کنیم و این سرپرست با 9 نفر سر و کله بزند. باید شورا رییس داشته باشد که مصوبات را به سرپرست ابلاغ کرده و لوایح را دریافت کند.

کامران ملکی عضو دیگر شورا هم با نامناسبت دانستن وضعیت فعلی شورا گفت: 18 استان بر اساس رای هیات مرکزی نظارت دچار مشکل شدند و صلاحیت برخی اعضای شوراهای آنها رد شده است. این میان مشکل 17 استان رفع شده و ما تنها استانی هستیم که هنوز وضعیتمان بلاتکلیف مانده و این در شان شورا و مردم کرمانشاه نیست.

وی افزود: به نظرم هیات رییسه موقت تشکیل شود و بعد از 9 روز دیگر با تعیین تکلیف دو عضو دیگر، هیات رییسه یکساله شکل گیرد که بتوانیم سرپرست را انتخاب کرده و وضعیت شهرداری را تعیین تکلیف کنیم.

اما درنهایت هاشم درویشی رییس هیات رییسه سنی شورای شهر بار دیگر به مصوبه هیات حل اختلاف اشاره کرد وافزود: بر اساس مصوبه این هیات باید در این جلسه وضعیت مدیریت شهری تعیین تکلیف شود، در غیراینصورت ختم جلسه را اعلام می کنم.

... شورای ششم کرمانشاه بعد از پنج جلسه ناموفق نشان داد که سمج تر از این حرف هاست که با مصوبه هیات حل اختلاف به راه بیاید و باید دید هیات حل اختلاف در جلسه فردا (10 شهریور) در برابر این تخلفات و بی اعتنایی به قانون چه راهکاری اتخاذ کرده و چه برخوردی با شورای جدید شهر خواهند داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha