• چهارشنبه / ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ / ۰۰:۰۸
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1400061007040
  • خبرنگار : 50188

فرماندار رفسنجان اعلام کرد

مرکز ترک اعتیاد بانوان در رفسنجان راه اندازی می شود

مرکز ترک اعتیاد بانوان در رفسنجان راه اندازی می شود

ایسنا/کرمان فرماندار رفسنجان با بیان اینکه یکی از آسیب های زیر پوست این شهرستان اعتیاد بانوان است، گفت: این بانوان هیچ سرپناه و پشتوانه مالی یا خانوادگی ندارند و با مصرف مواد مخدر طرد شده اند که به زودی به کمک مسئولین برخی نهادها مرکز ترک اعتیاد بانوان در این شهرستان ایجاد می شود.

"مجید فصیحی هرندی" شامگاه ۹ شهریورماه در برنامه "معرفی ستاره های شهر" و تجلیل از درمانگر موفق اعتیاد در رفسنجان که به همت جهاد دانشگاهی شهرستان اجرا می شود، اظهار کرد: علّت های زیادی باعث ایجاد آسیب های اجتماعی در یک جامعه می شود و انواع آسیب ها ناشی از بی توجهی جمع کثیری از افراد است.

وی ادامه داد: عده ای به خاطر امرار معاش و اداره زندگی زن و فرزند دست به خرید و فروش مواد مخدر می زنند و برخی از عوامل ایجاد آسیب ها ناشی از تربیت ناصحیح والدین و عدم ایجاد زمینه های خودآگاهی در فرزندان است، بنابر این هر اقدامی که موجب از بین رفتن این زنجیره عوامل آسیب زا باشد ارزشمند است.

فصیحی هرندی شماتت و سرزنش را عامل دیگری برای از دست رفتن شخصیت یک فرد در جامعه دانست و افزود: این سرزنش زمینه ارتکاب هر جرمی را فراهم می سازد چون آبرو و حیثیت فرد مورد تمسخر قرار گرفته است.

فرماندار رفسنجان درمورد محمدرضا رضایی ستاره شهر و درمانگر موفق اعتیاد که زمانی نیز در دام اعتیاد گرفتار بوده، گفت: شخصیت این فرد بازسازی شده، او موقعیت از دست رفته خود را بازسازی می کند و نه تنها خود را از این منجلاب نجات داده بلکه به کمک جوانان گرفتار در این دام رفته و با احداث کمپ ترک اعتیاد و کسب موفقیت ها در این زمینه به عنوان نماینده سازمان ملل در بحث آسیب های اجتماعی در استان کرمان است.

وی تصریح کرد: باید مسئولین به کمک یکدیگر قشر آسیب دیده از ناحیه اعتیاد را حمایت کنند و علاوه بر ترک اعتیاد، زمینه اشتغال بهبودیافتگان را فراهم سازند.

فرماندار رفسنجان به موضوع بانوانی که در سطح شهرستان پراکنده و به مواد مخدر هم اعتیاد دارند اشاره و خاطرنشان کرد: مرکز ترک اعتیاد بانوان زیرمجموعه کمپ ترک اعتیاد پر پرواز با کمک برخی ارگان ها از جمله آموزش و پرورش، بهزیستی و خیّر آقای بساوند در رفسنجان احداث می شود.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha