• چهارشنبه / ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ / ۰۱:۰۰
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 1400061007064
  • خبرنگار : 71282

برنامه وزیر کار در بخش حقوق و دستمزد اعلام شد

برنامه وزیر کار در بخش حقوق و دستمزد اعلام شد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تشریح برنامه های وزارتخانه متبوع خود در خصوص حقوق و دستمزد از دو اقدام اساسی برای حمایت از کارگران و کارفرمایان خبر داد و با بیان اینکه دولت رئیسی هماهنگ ترین تیم اقتصادی را دارد، تحقق برنامه ایجاد یک میلیون شغل در سال را ممکن دانست.

به گزارش ایسنا، حجت‌اله عبدالملکی با بیان اینکه وزارت کار مسئول تنظیم روابط کار است، اظهار کرد: بر اساس آمارها حدود ۱۳ میلیون کارگر در کشور فعالیت می کنند و تلاش ما بر این است که خط عادلانه ای در حقوق دستمزد در نظر گرفته شود به نحوی که هم ضمن تامین رفاه حداقلی کارگران، کارفرمایان هم متضرر نشوند.

کارگران نگران کارفرمایان و تعطیلی بنگاه
وی افزود: بخشی از هزینه‌های کارفرمایان، حقوق و دستمزدی است که می پردازند. در نشست‌هایی که با تشکل‌های کارگری داشتیم اعلام می کردند که کارگران نگران کارفرمایان و تعطیلی بنگاه‌ها هستند لذا ما در بحث حقوق و دستمزد هم از کارگران و هم از کارفرمایان حمایت خواهیم کرد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که در یک گفت وگوی تلویزیونی سخن می‌گفت، به نحوه این حمایت پرداخت و اظهار کرد: درصدد هستیم تا با دو اقدام یکی بهبود فضای کسب وکار و دوم مهار تورم، به کمک کارفرمایان بشتابیم، خوشبختانه وزارت صمت و وزارت امور اقتصاد و دارایی برنامه جدی برای مان زدایی از مسیر تولید دارند و در تیم اقتصادی دولت هم موضوع مهار تورم پیگیری خواهد شد.

دو راه برای تقویت دستمزد و حمایت از کارفرمایان
عبدالملکی ادامه داد: وقتی که ۵۰ درصد هزینه های زندگی بالا می رود طبیعی است که روی دستمزد تاثیر می گذارد ولی اگر تورم کنترل شود، فشار بر کارگر و کارفرما کمتر خواهد شد؛ بنابراین تلاش خواهیم کرد در راستای حمایت از کارگر و کارفرما کنترل و مهار تورم و بهبود فضای کسب و کار را دنبال کنیم.
وی در ادامه از وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به عنوان وزارتخانه مردم یاد کرد و گفت: هم اکنون بیش از ۴۲ میلیون نفر بیمه شده تامین اجتماعی و در بخش بازنشستگی بیش از ۲ میلیون نفر با این وزارتخانه مرتبط هستند. آموزش های فنی و حرفه ای صدها هزار نفر آموزش مهارتی دیده یا مخاطب این آموزش‌ها هستند بنابراین وزارت کار به حق وزارت مردم است.

برنامه ایجاد یک میلیون شغل در سال
وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به موضوع اشتغال در کشور درباره برنامه ایجاد یک میلیون شغل در سال اظهار کرد: اینکه گاها عنوان می‌شود که اشتغال در حوزه تولید شکل می گیرد درست است و اشتغال در بخشهای تولید، معدن، کشاورزی، خدمات و آی تی قابلیت ایجاد دارد که متولی آن وزارت صمت، وزارت راه و شهرسازی و دیگر دستگاه‌ها هستند ولی اشتغال در کشور ما یک ستاد فرماندهی دارد که فرمانده آن رئیس جمهور به عنوان رئیس شورای عالی اشتغال است و وزیر کار عملا دبیر این قرارگاه فرماندهی است.
به گفته عبدالملکی، وزارت کار درصدد است در راستای تقویت اشتغال، موضوع تعامل با نظام بانکی و دستگاه‌های دیگر را در دستور کار قرار بدهد و با ایجاد قرارگاه فرماندهی اشتغال کشور و طراحی نقشه کار، به نظارت و تسهیل گری بپردازد تا برنامه ایجاد یک میلیون شغل در سال را محقق کند.

رئیسی هماهنگ ترین تیم اقتصادی را دارد
این عضو کابینه دولت سیزدهم با بیان این که در شورای عالی اشتغال نیز برنامه تحقق یک میلیون شغل درسال پیگیری خواهد شد، هماهنگ ترین تیم اقتصادی دولت را مربوط به دولت سیزدهم دانست و تصریح کرد: در این دوره تحقق اهداف و برنامه ها از دو جهت حائز اهمیت است اول اینکه وزارت کار به پشتوانه شخص رئیس جمهور با جدیت در این زمینه ورد کرده و دوم اینکه همه اعضای تیم اقتصادی دولت هماهنگ با هم عمل می کنند و می توان گفت هماهنگ ترین تیم اقتصادی در دولتها را دولت سیزدهم دارد لذا انتظار می‌رود تعامل با بانک مرکزی و سایر دستگاه ها حتی وزارت نفت با وزارت کار شکل مطلوبی برقرار و در آینده نزدیک خبرهای خوبی شنیده شود.
وی با بیان اینکه اگر زنجیره ارزش در اقتصاد شکل نگیرد به ایجاد شغل یا اشتغال پایدار منجر نخپاعد شد، اظهار کرد: همه ارکان و اعضای دولت این موضوع را درک کرده‌اند و روش هایی در حال طراحی است که کسب و کارهای کوچک بتوانند راحت‌تر تسهیلات دریافت کنند. وزیر اقتصاد نیز برنامه‌هایی برای حمایت از کسب و کارهای کوچک در دست دارد که انجام پاره ای اصلاحات در بازار سرمایه از جمله آنها است.

بنگاه های بزرگ منابع بانکی را می بلعند!
به گفته عبدالملکی، در تمام دنیا عمده منابع بازار سرمایه به مصرف کسب و کارها و شرکت‌های بزرگ می رود درحالی که این روش در کشور ما برعکس بوده است. به جای آن که کسب و کارهای کوچک از این تسهیلات بهره‌مند شوند، کارخانه های بزرگ منابع بانکی را بلعیده اند و اکثر کسب و کارهای خرد و کوچک که با مبالغ ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان می توانند کار خود را شروع کنند از این منابع بی بهره هستند.

مهارت حلقه مفقوده بازار کار
وزیر کار در بخش دیگری از سخنان خود از فعال کردن سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای خبر داد و گفت در حال حاضر مهارت یکی از حلقه‌های مفقوده ای است که. وزیر کار در بخش دیگری از سخنان خود از فعال کردن سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای خبر داد و گفت در حال حاضر مهارت یکی از حلقه‌های مفقوده ای است که در عدم جذب کارجویان به بازار کار موثر است. اگر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را توسعه بدهیم، بخش اعظمی از معضل بیکاری حل می شود.

تاکید بر بازار محور شدن آموزش های مهارتی
به اعتقاد وی، آموزش‌ها باید بازار محور شود و تحول جدی در نظام آموزش مهارتی و فنی و حرفه‌ای به وجود آید به همین منظور از ظرفیت  ۳۵۰ مرکز  فنی و حرفه‌ای استفاده و از این طریق به کارآفرینان در کشور کمک خواهد شد.

ثبت ایده ها و طرح ها در وزارت کار
عبدالملکی در عین حال از فعال شدن بخش ثبت ایده ها و طرح ها در سایت وزارت کار از روز پنجشنبه خبر داد و گفت: افراد می توانند با ورود به لینک مذکور، پیشنهادها، ایده‌ها، طرح‌ها و تجربه‌های موفق را در همه حوزه‌ها و بخش‌های مربوط به وزارت کار ثبت کنند و وزارت کار از این ایده ها استفاده خواهد کرد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از سخنان خود از تشکیل کمیته مقررات زدایی و تمرکز زدایی و کمیته مبارزه با مفاسد و رفع تعارض منافع خبر داد و درباره برنامه فسادستیزی در شستا و زیر مجموعه های تابعه آن اعلام کرد که از روز شنبه و در راستای وعده ای که برای مقابله با فساد در مجموعه های وزارتخانه متبوع خود از جمله شستا داده برخی افراد را برکنار کرده است.

مبارزه با فساد خواسته رئیس جمهور است
وی با بیان اینکه رئیس جمهور از او خواسته تا در وزارت کار به مقابله با فساد برخیزد، اظهار کرد: اگر شخص رئیس‌جمهور پای مبارزه با فساد باشد این جریان حتماً اتفاق می افتد. معتقدم این عده مافیا نیستند بلکه قدرت های پوشالی هستند که اهمیتی ندارند. شستا و زیر مجموعه های آن امانت مردم و بیت‌المال هستند و ما با پالایش اساسی که ظرف چند ماه انجام خواهیم داد، افراد کارآمد و پاکدست را ارتقا داده و از افراد کارآمد و سالم در این مجموعه ها استفاده خواهیم کرد.

از ادغام چیزی عاید تعاون نشد!
عبدالملکی در بخش پایانی اظهارات خود، تعاون را بخش مورد علاقه خود ذکر کرد و گفت: متاسفانه وزارت تعاون از قرار گرفتن در کنار وزارتخانه های کار و رفاه نتیجه نگرفته و مظلوم واقع شده است. ما برنامه‌ریزی کرده‌ایم که در حوزه تعاون با کارهای خاصی که انجام می دهیم سهم و جایگاه آن را بالا ببریم البته ادعا نمی کنم که بتوانیم ظرف چهار سال به سهم ۲۵ درصدی برسیم چون این تکلیف برنامه پنجم توسعه بوده که محقق نشده است اما با برنامه هایی که دنبال می کنیم به ارتقای سهم تعاون کمک خواهیم کرد.

برنامه های وزیر کار در بخش تعاون  
وزیر تعاون، کمک گرفتن از بازار سرمایه، آموزش تعاونی ها، تقویت سرمایه بانک توسعه تعاون، حمایت و توسعه صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون و اجرای سند توسعه تعاون و اصلاح آن در صورت نیاز را از مهمترین اولویتها و برنامه های خود در بخش تعاون عنوان کرد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۰ ۰۵:۱۲

امکانپذیر است که فرای روند و شرایط معمول و مورد نیاز استخدام تا به هنگام بهبودی اقتصادی کشور ؛ تحت برنامه ای مشخص و پیشنهادی از طرف دولت، جهت ایجاد اشتغال در سطح کشور، برای هر وزارتخانه، کارخانه، معدن، کشاورزی، بنگاه بزرگ و کوچک تولیدی، ... هر یک را با مشوق ها و آسان سازى و کم نمودن بخشی از مالیاتهای سالانه، موظف به کارآموزی و سپس در صورت امکان تشویق به استخدام کارآموختگان کنید​.

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۰ ۰۸:۵۸

الحمدلله یک وزیر ی پیداشد حرف علمی ومنطقی میزند.خداوند انشاا... بایشان هم عزت بدهد وهم عوض خیر بدهد برای این مردم واین مملکت

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۱ ۱۵:۵۲

تا ببینیم و تعریف کنیم اینا در حرف و شعار استاد هستن ولی در عمل...و ۱۸۰ درجه فرق میکنند

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۰ ۰۹:۰۹

سلام اقای عبدالملکی این رویکرد شما نسبت به اشتغال اصلا درست نیست من از سال ۸۱ تا به امروز دارم تولید میکنم وتمام سیاست های غلط سیاست گذار نه تنها تاثیر مثبتی نداشت بلکه بلعکس عمل کرد خواهشا از این رویکرد که جز نابودی سرمایه تورم و بخش فعال تولید فعل حال هست دوری کنید

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۰ ۰۹:۲۴

باز هم موارد مطرح شده حالت شعار و وعده دارد و راهکار عملی ارائه نشده است

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۰ ۰۹:۲۵

باسلام بنده دوساله بیکارم مستأجرهستم صاحب خانه جوابم کرده،قبض آب وبرق وگاز راندادم اخطارقطع دادند،شرمنده عروس ودامادونوه وخانواده شدم،ازطرفی بیمارسرطانی دارم دیگه بریدم نمیدونم چه کارکنم ،هرکجا رفتم به دادم نرسیدند،شمارابه خدا نجاتم بدید

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۰ ۰۹:۲۶

با سلام خدمت وزیر محترم ، شما علاوه بر وزیر کار وزیر بازنشسته ها هم هستید ؛ این رو هم مد نظر قرار دهید . کجای دنیا دیدید که یک جوان با مدرک کارشناسی پایه حقوق یک کارگر ساده رو بگیره ؟ در ضمن در مهار تورم هم از شما کاری ساخته نیست؛ پس به فکر معیشت ما باشید که عرصه زندگی برایمان تنگ شده .

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۰ ۰۹:۳۴

هروزیری که امد وعده کنترل تورم راداد وسط راه کم اوردن وبی خیال شدن.تاشما بخواهیدکنترل تورم کنید ماهاطول میکشه وهمه ما به رحمت خدا رفتیم.لطفی که شما میتوانید بکنید.این هم سانسازی کوفتی رابه سرانجام برسونیدبزرگترین کاررابرای مستمری بگیر کردید

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۰ ۰۹:۵۸

خدایا بخیرکن

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۰ ۱۰:۰۵

اقای عبدالملکی امیدواریم فقط شعار عدالت بازگرداندن شست راندهید قولتان عمل کنید تمام امید بازنشستگان وکارگران بعدا بشما دولت مردان اقای ربئسی میباشد درغیراینصورت زندگی همه ی اقشار ضعیف بخصوص بازنشستگان تامین اجتماعی بد بوده وبدترنیز خواهدشد لطفا برایتان عمل کنید ۵ماه دیگر موقع تعیین دستمزدها برداشتن تبعیض بین بازنشستگان سایر صندوقها مشخص میشود

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۰ ۱۰:۳۳

ما نفهمیدیم ایشون کجا اشاره به حقوق بازنشستکان مخصوصا تامین اجتماعی کردند اصلا گویا برنامه ای ندارند کنترل تورم لازم هست ولی ابتدا حقوق ها رو برپایه تورم بالا ببرید بعدا تورم‌رو‌مهار کنید چندین ساله کسی نتونست تورم رو‌مهار کنه حالا شما مبخواهید مهار کنید اقتصاد شما برپایه تورم‌هست چطور مهار میکتید مرغ وگوشت از سفره ها پر کشید کجایید شما؟؟؟؟با وام ومهار تورم‌نمیشه برای بازنشسته ها کاری کرد به راه‌حل اساسی پیدا کنید

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۰ ۱۰:۳۷

خدا کنه موفق باشند در این مورد البته قبلی ها هم چنین وعده هایی دادند . ولی همچنان سفره ها کوچکتر شد تا حالا که نای مخارج چند روزه هم از مردم گرفته شده

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۰ ۱۱:۰۰

سلام و خسته نباشید جناب وزیر من الان 15سال هست روز مزد هستم هنوز هم تبدیل وضعیت نشدم ما چکار کنیم مگه این همه ظلم میشه واسه ما میکنن

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۰ ۱۱:۰۴

سلام وقت بخیر لطفا درموردعیدی مستمری بگیران مثل کارگران شوداقدام بفرمائید ازهمه کسانیکه برای این قشر آسیب پذیر تلاش می‌کنند تشکر میکنم عاقبت بخیر باشیم انشاءالله

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۰ ۱۳:۳۲

سلام آقای عبدالملکی من در شرکتی کارگری میکمنم که سخت زیان آور به آن تعلق گرفته مدیر شرکت هر ساله سمت و عنوان شغلی ما را تغییر میدهد تا به ما تعلق نگیرد خواهشها پیگیری کنید

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۰ ۱۳:۴۰

با سلام ،جناب آقای عبدالملکی لطفا در مورد جوانان تحصیلکرده جویای کار که به همین علت ازدواج هم نمیتوانند نمایند . یکی از دلائل اصل عدم رغبت به ازدواج بیکاری پنهان و آشکار جوانان مرز و بوم ما ایران هست . بیکاری مساوی است با فقر و فساد و........

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۰ ۱۴:۵۶

ترا به صاحب الزمان اگر شرف و جدان دارید و خدا را قبول دارید این صندوق های بازنشستگی تامین اجتماعی را با بقیهوصندوق ها همسان سازی و حقوق ها را متناسب سازی کنید 30سال کارمند حالا 7میلیون حقوقت باشه که بی عدالتی محضه

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۰ ۲۰:۲۷

سلام اقای وزیر خدا قوت حق بیمه همسرم را خوردن فقط 11سال بهش دادن والان ما باین 11800 نمیتونیم زندگی کنیم به داده ماهم برسید درضمن همسرم بیش از 30 سال بسیج فعال بوده اما چه فایده اگه بیکس باشی هیچی به هیچی

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۱ ۰۰:۴۶

سلام.آقای وزیر بنده الان حدود ۱۵ ساله که به صورت پیمانکاری در شرکت ماشین سازی اراک کار میکنم و هیچ اقدامی در جهت قرارداد شدنم از طرف شرکت انجام نشده و حقوق بنده اداره کاری است. لطفا در این خصوص بذل محبت بفرمایید

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۰ ۱۱:۲۶

خدا کند وزیر کار همانطور که میگوید عمل هم بکند چون حرف زدن کاری ساده واسان است ولی عمل مشکل کاش بتوان تورم را پایین اورد سفره مردم بهتر شود واضافه حقوق طبق تورم هم برای کارگران هم بازنشستگان اعمال گردد...ومنا...التوفیق

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۰ ۱۱:۴۲

سی و چند ساله برنامه همسان‌سازی حقوق ودستمزد اعلام شده ولی در عمل هیچ کاری انجام نشده. صنعت ودر پی آن حقوق کارگر از بین رفته، واردات کالاهایی که در داخل کشور تولید میشوند این صنایع را ور شکسته کرده و تعطیل شدند. وعده و برنامه های روی کاغذ در برابر مافیای مفت خور کاری انجام نمیدهد.

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۰ ۱۱:۵۵

سلام توروخدا یه فکری هم برای بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی کنید بخدا با حقوق حداقل دارن تامین معاش میکنن چرا باید بین تامین اجتماعی با لشگری و کشوری تبعیض باشه؟

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۱ ۲۳:۵۶

بخدا لشکری ها خیلی بدتر از کارگر ها هستند

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۰ ۱۲:۰۳

آقای وزیرعدالت عدالت عدالت

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۰ ۱۲:۰۳

شده یه کاری اول انجام بشه برای مردم بعدا بیایید اطلاع رسانی کنید که اینکار انجام شده که فردا اجرا میشه....همش که نمیشه با وعده و وعید به مردم حرف زد

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۰ ۱۲:۳۸

خدا خیرش بده به فکر طبقه ۳ هست سالم وپایدار باشه

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۰ ۱۲:۴۰

همیشه حق کارگر خورده شده و حقشو نتونسته بگیره .من خودم کارگرم ماهیانه ۴میلیون حقوق و هیچ اینده ای ندارم .فقط با این مقدار حقوق یه زندگی ساده رو نمیتونم داشته باشم .چه برسه به پس انداز و فکر برای متاهل شدن واینده داشتن بنده ۲۵ سالمه وحتی ۱درصد امید به زندگی ندارم .خدا ازتون نگذره فقط اینو میتونم بگم

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۰ ۱۲:۴۴

سلام ..۱۲ ساله قراردادمستقیم هستم تورو بخدا تکلیف قرارداد مستقیم ها را معلوم کنید ممنونم

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۰ ۱۲:۴۸

جناب وزیرهمونطورکه آقای رئیسی گفت اول عدالت در پرداخت حقوقها برقرارکنیدکه۰بازنشسته تامین اجتماعی هیچ عدالتی نمی بیندبعد تورم را کنترل بفرمایید

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۰ ۱۲:۵۲

باسلام لطفاً در مورد حقوق آز کار افتاده کلی هم تجدید نظر کنید با سه میلیون و پانصد تومان و اینکه دیگه نمیتونن مثل بازنشسته ها کار کنند چطورزندگی کنند درسته سنواتشون کمه ولی نمیتونستند کار کنند که کمیسیون پزشکی از کار افتاده کرده لطفاً تجدید نظر کنید.ممنون میشیم.

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۰ ۱۳:۱۵

سلام‌ااقای وزیر من مستمری تامین اجتماعی با سی سال سابقه چطور با چهار میلیون ودویست تومان با این تورم زندگی کنم خدای خودت جای من والله ماندیم

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۰ ۱۳:۱۹

جناب وزیر لطفا همسان سازی حقوق بازنشسته گان تامین اجتمایی را باسایر بازنشستگان را۱۰۰/۱۰۰اجرایی کنید واقعا به بازنشستگان تامین اجتمایی داره ظلم میشه !من بالای ۳۰ویک سال (انهم امسال)دارم نزدیک۴تومان دریافت میکنم عزیزان دیگه چی کارمندیا نظامی بالای۹میلیون دریافتی دارند(نوش جانشان)ولی بازهم شاکی اند درصورتیکه تحصیلات و...دریک سطحه!!

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۰ ۱۳:۲۵

بدبختی جامعه کارگری از پیمانکارانی هست که دو برابر ویا بیشتر پول از شرکتها میگیرند و حداقل حقوق اداره کار به همه و بصورت یکسان پرداخت میکنه... اونهم که کار سه کارگر بایستی یه نفر انجام بده... دولت باید بساط پیمانکاری را جمع کنه

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۰ ۱۳:۳۳

سلام آقای عبدالمکی لطفاواسهفارغ التحصیل های بیکارحقوق ماهانه درنظربگیرید مخصوصا اونایی که از دانشکاه دولتی درس خوندن والان بیکارن😔😔😔

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۱ ۱۱:۵۶

سلام جناب اقای دکتر الملکی بنده حدود ۲۵ سال بیمه پرداخت کردم به علت مریضی و بستری شدن در بیمارستان دیگه نتونستم کار کنم و کمیسیون من از کار افتاده کلی اعلام کردن حقوق بنده ۳۸۰۰۰۰۰هزار تومان است دو تا دانشجو و مستجر هستم خواهشا رسیدگی فرمایید در ضمن کمک معیشت هم برای ما واریز نمیشود

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۰ ۱۳:۴۱

سلام.لطفا در مورد تبدیل وضعیت شرکتی بانک ها هم کاری کنید.

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۰ ۱۳:۴۴

سن بازنشستگی را کم کنید تا جوانها برند سر کار

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۰ ۱۳:۵۴

حرفای کلی نگفت چجوری حقوق ۲۶۰۰ افزایش پیدا می کنه

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۰ ۱۴:۰۵

آفرین به همچین وزیری که به دنبال مهار تورمه، واقعا اصل کار همینه که همه می‌خواهند، ما از شما فقط کنترل تورم وثبات وآرامش را میخواهیم نه دستمزد بالا، انشاالله که موفق وپیروز باشید، به امید ایرانی آباد

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۰ ۱۴:۱۴

سلام به این وزیر هم بگید یه فکری بحال حقوق نظامیان بکند کمترین حقوق در ارگانهای دولتی مربوط به نیروهای مسلح می باشدبعد 24 سال سابقه 6 میلیونم نمیگیریم با بچه بزرگ

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۰ ۱۴:۲۹

مردم منتظر نتیجه این هماهنگی هستن

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۰ ۱۵:۱۳

سلام خسته نباشی جناب آقای وزیر محترم من کارگرم وپنجنفر فرزندسن بالاه ومریضی دو بچه مدرسه ای بخدا حقوق کفاف نمی‌دهد شمارا به خدای محمد قسم میدهم معشیت کارگری راکمکی کنید خداوند نگهدار شما امیدوارم خداوند به شما کمک کند امین یاربعلالمین خداحافظ

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۰ ۱۵:۳۰

به آقای وزیر بفرمائید در باره کانون‌های خانوادگی بازنشته گان تامین اجتماعی تجدید نظر بفرمایند شاید مردم به حق شان برسند

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۰ ۱۵:۳۷

سلام لطفا در مورد حقوق معلمان غیر دولتی هم رسیدگی نمایید ،معلمان زحمت کش که باحقوق نا چیز ،نه عیدی ،نه امنیت شغلی ،نه بیمه کامل ،ایثار گرانه مشغول خدمت هستن رسیدگی کنید، سپاس

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۰ ۱۵:۳۹

موفق باشید آن شاالله

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۰ ۱۵:۵۸

بازنشستگان لشگری و کشوری حقوقشان همسانسازی شد فقط مال بازنشستگان تامین اجتماعی تورم زاست . از کرامات شیخ ما این است که شکر را خورد و گفت شیرین است . خداوکیلی خودت با لیسانس وداشتن چندین نوه و۲۶ سال سابقه با سه و ششصد میتونی زندگی کنی و تحقیر نشی مَردی .

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۰ ۱۶:۵۹

خب وزیر جان شما از الان حقوق و دستمزد کارگران رو ببر بالا، هروقت که تورم رو کنترل کردی دوباره برگردون سرجاش...چرا وعده نسیه میدی...بماند که وعده نسیه نیست و وعده دروغ هست.

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۰ ۱۷:۰۵

صبر کنیم ببینیم وزیر به حال بازنشستگان چه میکند صبر صبر صبر

avatar

به فکر ما باز نشستگان هم باشید چونکه ما غیر از مخارج زندگی بیماری و دارو برایمان مشکل ساز شده و هزینه زندگی چندین برابر شده

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۰ ۱۷:۲۴

به نظر م آقای عبدالملکی در کارش موفق خواهد شد ایشان وزیر توانای هستند خدا وند ایشان و همفکرانی مثل اقای عبدالملکی را حفظ کند و ما مردم برایشان دعا می کنم

avatar

همسان سازی اولویت اول باز نشسته های کارگری تامین اجتمایی همانند کشوری ولشکری وماده ۶۹ برای باز نشسته های کارگری تامین اجتمایی حداقل بگیر. متناسب سازی ناقص برای حداقل بگیران باز نشسته های کارگری تامین اجتمایی وتصاعد سازی برای باز نشستهای کشور ی و لشکری

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۰ ۱۷:۲۷

کارگر داریم تا کارگر ،کارگر داریم که تو شرکت مس سرچشمه کار می‌کنه و اندازه چهار تا کارمند حقوقشه ،تو رو خدا حساب این کارگر ها رو از کارگرهای بیچاره دیگه جدا کنید بخدا این کارگرها شاهانه زندگی میکنن

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۰ ۱۷:۴۳

سلام و عرض ادب کارگرا اب و فاضلاب خوزستان چندین ماه است که حقوقی دریافت نکردن و توی نیازهای اولیه زندگیشون موندن متاسفانه به خاطر پیمانکاری بودن بازار دلالان شده که کار رو به پیمانکاری میدن که کمترین حقوقی رو پیشنهاد میده و این چند غاز رو هم نمیده چرا پیمانکار حذف نمیشه ما مستقیم حقوقمون رو از اداره نگریم

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۰ ۱۷:۴۵

سلام ، آقای وزیر لطفا به فکر کارگران ساختمانی باشید که دو سه سال هست در صف بیمه کارگری هستند و امتحان فنی و حرفه ای هم دادند و گواهی مهارت صادر شده و پول کارشناسی و حق عضویت دریافت کردند ولی هنوز بعد دوسال بیمه نشدند دیگه کی میخوان بیمه بشن ؟

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۰ ۱۷:۴۶

سلام وقت بخیر در مورد تیدبل وضعیت مربیان کانون پرورش که ۲۰ ساله سابقه دارند چه تصمیمی گرفته اند؟

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۰ ۱۷:۵۴

سلام لطفا حقوق کارمندان اداره کار رو ارتقا بدی ولا حقوقامون از کل ارگانها حتی اموزش و پرورش هم کمتره تو رو خدا کاری کنید وزیر محترم

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۰ ۱۸:۲۶

خدا کند دستمزدها را بیشتر و جلوتر از تورم پیش ببرید واقعا کارگر بازنشستگان توان خرید را از دست دادن لطفا بداد بازنشستگان و کارگران برسید.خداوند شما را یاری کند.

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۰ ۱۸:۴۹

آقای وزیر فکری بحال حقوق بگیرای زیر۴میلیون بکنیدچراحرفی تصمیمی نمگیریدمافقط دل خوشیم به شما

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۰ ۱۹:۰۱

عرض سلام وادب خدمت جناب آقای وزیر محترم آقای وزیر فرق بین یک شخص متاهل بایک فرزند بایک فردمجرد۲۶۰هزارتومان است ازشما سوال میکنم آیا یک زن ویک بچه درماه ۲۶۰ هزارتومان خرجشه؟ لطفا درحق عایله مندی فکری کنید

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۰ ۱۹:۱۹

سلام اینجانب مستمری بگیر تامین اجتماعی هستم وحقوق ام زیر چهارملیون میباشد اما ما بالتفات دریافت نکردم حتی مبلغ هفتاد هزار تومان نسبت به خردادو تیر کمترپرداخت کردن تشکر

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۰ ۱۹:۲۲

سلام شماها رو به حسین فاطمه قسم میدم فقط فقط فقط به قشر کارگر و آسیب دیده توجه کنید چون دارن با سیلی سرخ زندگی می‌کنند واقعا بریدند

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۰ ۱۹:۲۳

سلام بنده مستمری بگیر تامین اجتماعی هستم وحقوق ام زیر چهارملیون میباشد اما نسبت به تیروخردادماه این برج مردادمبلغ هفتاد هزار تومان کمترواریزکردن ازمسولیین محترم خاصه وزیر جوان ومحترم تقاضا دارم رسیدکی شود

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۰ ۱۹:۳۶

سلام بنده چندحدود ۱۹ سال است که در یک ارگان مهم کشور ولی به صورت قرار دادی و تامین اجتماعی کار میکنم متاسفانه فقط اسمش را یدک میکشم اگر الان بخوام بازنشته بشم نه سنوات دارم نه مسکن ونه یه حقوق مکفی این انصافه انقدر فرق بینه یه نیروی رسمی با قراردادی به داد ما برس اقای وزیر حقوق من با یه نیروی تازه از راه رسیده یکی است چون به پایه من سنوات تعلق نگرفته من که جوانی ام را در آن اداره گذاشتم

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۰ ۱۹:۴۹

سلام برای ما بازنشستگان تامین اجتماعی که واقعا زیر فقر زندگی میکنیم چه راهی گذاشته اید هر بدتر از دیروز زندگی نا به سر میرسه.این حقوق که به ما میدهند تا دهم ماه کفاف میده بیست روز باقی ماه چطور کنیم.تو رو خدا یه فکری به حال ما بکنید.تشکر

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۰ ۱۹:۵۴

اون کارگرای بدبخت شرکتی که دارن حقشون ضایع میشن تبدیل وضعیت کنید

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۰ ۲۰:۳۴

قانون کار مختص کارگر است، هیچ حمایتی از کارفرما نمی شود، شخص بیکار به کارفرما مراجعه می کند و اظهار می کند با حداقل دستمزد و بدون هیچ مزایایی حاضر به کار است قول و قرار شفاهی منعقد می گردد اما کارگر مدتی بعد به اداره کار مراجعه و شکایت می کند که کارفرما مزایای قانونی مرا نداده است، ادارة کار هم علیرغم قرار بین آن دو به نفع کارگر، کارفرما را محکوم به پرداخت کل مزایا میکند، نوعی نامردی کارگر!!

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۰ ۲۱:۰۵

ایشان برای بازنشستگان هیچ برنامه ای ندارند وبا این عیده که تورم را مهارکنندگمان نکنم ایشان اول باید حقوق ها یبازنشستگان را متعادل کنند وبلد جلو تورم با یستند هم تورم بالا نرورد خود بخود حقوق متعادل میشود

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۰ ۲۲:۰۰

سلام آقای وزیر محترم ما چند نفر کارگر دریک شرکت دولتی کار میکنیم ما را بیمه نمی کنن و وقتی سوال میکنیم میگن سنتان بالا رفته و دولت برای ما اجازه نمی دهد آیا این حرف دولت برای کارگرانش یا ما مردم این مملکت نیستیم آز آن وزیر محترم تقاضای رسیدگی دارم شرکت تلیسه نمونه بنیاد مستضعفان

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۰ ۲۲:۱۲

سلام آرزومندم که از نزدیک می توانستم باش صحبت می کردم

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۰ ۲۲:۴۵

بازنشستگان تامین اجتماعی هم کماکان حقوقش خورده شود!!!وبا چهارمیلیون ودویست زندگی نکبت بار ادامه دهد!!!

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۱ ۰۰:۰۷

با سلام.خواهشا وزیر محترم فکری هم به همسان سازی حقوق کارمندان سازمانهای تحت پوشش خود داشته باشه.تامین اجتماعی هم زیر نظر وزارت تعاون کاره و سازمان بهزیستی هم زیر نظر همون وزارت.سختی کار بهزیستی هم زیاده ولی متاسفانه تامین اجتماعی دوبرابر بهزیستی حقوق میگیرن.

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۱ ۰۰:۲۷

خدایی باید فکری بحال دستمزد کارگر بکنن ۳۵۰۰ خدایی پولی نیست در برابر کرایه خانه و ماست ۵۰ هزار تومنی فقط جامعه کارگران میخواهند که سبد خانوار را در اخر سال در نظر بگیرند بعد حقوق وضع شود

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۱ ۱۸:۱۰

چرا مدیران دولتی حقوق نجومی میگیرند اما برای کارگر زیر خط فقر دستمزد میگیرند بعد شعار مبارزه با فساد سر میدهند

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۱ ۰۰:۵۲

سلام . بهترین کاری که کارگر رو خوشحال میکنه حذف پیمانکار و واسطه هاست. مخصوصا در ادارات دولتی پیمانکار باید حذف شود بخدا من ۲۰ ساله با پیمانکار قرارداد می بندم اصلا پیمانکار رو نمی بینم وقتی تمام اختیاراتمون با اداره است پس چرا باید واسطه باشه لطفا حذف پیمانکار

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۱ ۰۲:۱۳

وزیر با این حقوق هیچ نمیشه خرید هرروز بازن بچه دعوا داریم یه کاری کنی که خیلی واصع خرابه

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۱ ۰۲:۳۸

آقای وزیر طبق قانون هر ریال که به شاغلین اضاف بشود باید به بازنشستگان کشوری هم بدهند برای شاغلین حکم صادر شده لطفا برا بازنشستگان پیگیری نمایید آخه ما هم خدایی داریم بابا ما هم عمر و جوانی خود را صرف آموزش و پرورش کرده ایم لطفا

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۱ ۰۲:۴۷

با سلام جناب وزیر لطفا به فکر کارگرانی که با عنوان شرکتی خدمت میکنند هم باشید که نصف حقوقشان خورده میشود و واقعا انصاف نیست حقوق نصفه دریافت کنند حداقل قراردادی شوند تا حق زحمه اشان را خودشان کامل از مبدا دریافت کنند با تشکر

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۱ ۰۲:۵۵

به فکر حقوق بخور نمیر بازنشسته ها باش که از همه مهمتره

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۱ ۰۴:۱۳

من همسرم راننده پایه یک .۱۵ سال بیابان .الان با ماشین بزرگ شبکاری ..بعدبه جای مشاغل سخت حقوق کارگر ساده رو میگیره .لطفآ یه تدبیری هم برای مشاغل سخت در نطر بگیرید

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۱ ۰۷:۲۸

یکی بلاخخره فهمید که علت مشکلات . تورم هست تورم ازکجا اومده

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۱ ۱۰:۱۶

کجای کارید؟؟ مواد غذایی روز به روز گرانتر میشه

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۱ ۱۰:۲۹

درود فراوان به وزیر کار آن سالها در راه راست خدا کمکتون باشه کاشکی وزیر رفاه هم مثل شما قشر فقیر وناتوان وبازنشسته را درک کنه

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۱ ۱۰:۳۴

سلام اقای عبدالملکی لطفا شما در مورد باز نشستگان فقط قانون همسان سازی را که در سال۸۶ به تصویب مجلس رسیده ودر شورای نگهبان تایید شده ودر این سال ها از طرف دولتها اجرا نشده عمل کنید ونیازی به تصویب قانون جدید نیست

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۱ ۱۰:۳۸

پس بازنشسته کشوری چی شد .. توهم هیچی .

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۱ ۱۲:۲۵

ما بازنشسته های تامین اجتماعی از شما یه خواسته داریم اگر شما اختلاف دریافتی مارا با صندوق کشوری و لشکری حل کنید ممنون هستیم امیدواریم شعار ندهید ما از دولت آقای رئیسی عمل کردن...و اجرای عدالت را میخواهیم

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۱ ۱۲:۳۴

سلام آقای وزیر این بنا از پایه ویران است من در یک بیمارستان خصوصی کار میکنم به عنوان نیروی قراردادی در همین بیمارستان حقوق ها از زمین تا آسمان باهم فرق میکند هیچ چاره ای هم نداریم جز سکوت وگرنه لغو قرارداد میشیم

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۱ ۱۲:۳۸

باحلودهن شیرین میشه

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۱ ۱۲:۵۳

سلام. اقای وزیر یه فکری برای نیروهای شرکتی ادارات که سهمیه ندارند هم کنید من با مدرک کارشناسی ارشد حقوق دیپلم را میگیرم و کارفرما اذیت میکنه اداره اذیت میکنه امنیت شغلی نداریم الان میگن طرحی ها وزارت بهداشت با سهمیه دارند تبدیل وضعیت می شوند اما من که سالها حق التدریس با حقوق ماهی 200و الانم که شرکتیم همچنان باید با این وضعیت شغلی باشم اما کسایی که پارسال اومدن ونم طرحی با سهمیه تبدیل میشن کمک کنید توروخدا

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۱ ۱۲:۵۷

از حرف تا عمل خیلی راه داره

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۱ ۱۳:۱۲

بایستی حداقل حقوق ها متناسب با تورم اصلاح وسقف حقوق برای بازنشستگان حداکثری بگیر درنظرگرفته شودوازسوی دیگر مانع احتساب بازنشستگی برمبنای ۲ویا ۵سال آخرشوند چون کارمند دولتی ۳۰سال تورم سالانه حساب میشود نه حقوق ۲سال آخر که اجحاف بزرگی است

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۱ ۱۴:۱۲

یک کلمه هست که تمام تصمیمات گرفته شده یا پیشنهادشده را باد هوا میکند وآنهم این اگر هست که تمام مسئولین درموقع گفتارشان از آن استفاده میکنند اگر اگر اگریعنی نمیشود

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۱ ۱۵:۵۶

با سلام خدمت دولت و وزیر محترم من دوازده ساله شهرداری کار میکنم. وتامین نیرو بودم .... ماهی صدو هشتاد ساعت اضافه کاری دارم. یه هزار تومانی بهم نمیدن‌ دریافتیم با یه فرزند چهار میلیونه. تو را خدا یه فکری به حال ما بکنید

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۱ ۱۶:۳۱

یکم اگر وجدان دارید توروخدا حقوق ها رو هماهنگ کنید اخه چرا یکی بایک مدرک ۱۲ تومن میگیره یکی باهمدن مدرک ۶ تومن چرا مستمری بگیران وبازنشستگان اینقدر حقوقشون پایین چرا ما معلم ها اینقدر حقوقمون کم من بعد از ۱۳ سال تازه میخوام پیمانی بشم با حقو ۴۲۰۰ بخدا این انصاف نیست معلم از بس یا این بچه ها سر وکله میزنن دیگه اعصاب ب اشون نمونده

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۱ ۱۹:۳۳

گزارش عملکرد ملاک است 77صفحه برنامه اعلام کردید ، با گزارش عملکرد شما که چقدر شاخص ها را بهبود دادید در کمیسیون های مجلس منتظر هستیم .

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۱ ۱۶:۵۹

و باز هم شعار ...

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۱ ۱۷:۰۶

با سلام از دولت اعتدال ومنتخب بعنوان یک ایرانی درخواست دارم جوانان زیادی درحد دکترا فوق لیسانس و مهندس بیکارهستنند ازبازنشستگان مجدد بکار نشود چون بیکاردر کشور غوغا میکند زن دارند بچه دارند خونه ندارند ووووواامید دارم دولت منتخب عدالت در کشور برای جوانان بیکار مهیا کند

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۱ ۱۸:۲۳

دولت روحانی حامی کارفرما بود تا کارگر و هر سال مبلغ ناچیزی اضافه میکردند رو حقوق کارگر حالا باید دید دولت رییسی( دولت مردمی) چه میکند

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۱ ۱۹:۵۷

سلام. در صورتهای مالی سهم دستمزد در هزینه های تولید حدود ۱۵ درصد است بنابراین اگر دستمزد کارکنان واحد‌های صنعتی به همان میزان رشد نرخ محصول همان واحد افزایش یابد، تاثیر قابل توجهی در قیمت نهایی نخواهد داشت و این به عدالت و انصاف نزدیکتر است. امیدوارم این نظر به نحوی به سمع یا نظر جناب وزیر و اعضای شورای عالی کار و دستمزد برسد

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۱ ۲۰:۵۷

لطفآدرموردمالیات که ازکارگر به ناحق ازحقوق بخورنمیرکم میشودفکری اساسی کنید

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۱ ۲۲:۱۲

جناب وزیر مدت ۹ سالی است که حسب مصوبات قانونی و آرای صادره از سوی دیوان عدالت اداری خواسته شده مبلغ ۲٪از حقوق جانبازان بازنشسته عضو تامین اجتماعی کسر نگردد .متاسفانه متولیان خود را به نشنیدن می زنند .خواهشمند است رسیدگی بفرمایید .

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۱ ۲۲:۳۰

آقای وزیر اگر زحمت بکشند و بر کار تولید کننده‌ای که محصول خود را به قیمت جهانی به ملت می‌فروشد نظارت کند. و برق و آب و دست مزد کارگر آن را به نرخ جهانی حساب کنید. دیگر نیازی به تهیه شعار نیست.

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۲ ۰۰:۵۸

سلام آقای وزیر من با ۶فرزند با یه شوهر مریض که با۲۵سال کار در سنگبری بیمه ۱۵سال براش ریختن چکار کنیم شما با ۷نفر با یارانه می تونید زندگی کنید

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۲ ۰۰:۴۲

فاصله حرف تا عمل از زمین تا آسمان است!

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۲ ۱۸:۳۸

بنام خدا با سلام عرض ادب احترام خدمت جناب حجت عبدالملکی وزیر کار و تعاون ورفاه اجتماعی آقای وزیر 7/5حقوق با35سال کار 35روزحقوق درماه با بیماری قلبی میشه زندگی کرد با تورم و گرانی دارو میشه زندگی کرد

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۲ ۲۱:۱۰

سلام خدمت اقای وزیر درمورد تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی لطف کنید جدی پیگیر باشید دراین چند سال گذشته قولهای کذبی داده شد اما خبری نشد حالا که نور امیدی در دلهای تعداد زیادی از نیروهای قرار دادی و خانواده انها روشن شده لطف کنید عملیاتیش کنید

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۲ ۲۳:۴۳

خداکنه حرفهایی که زدی یادت نره