• شنبه / ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ / ۰۶:۱۵
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1400061007446
  • خبرنگار : 71511

درخواست یک فعال سیاسی حوزه جوانان از رئیسی

درخواست یک فعال سیاسی حوزه جوانان از رئیسی

مجرد گفت: دولت سیزدهم به جوانان بها دهد، جوانان سرمایه اجتماعی این کشور هستند که نادیده گرفته شدند.

پیام مجرد در گفت و گو با ایسنا، در ارتباط با ضرورت حفظ سرمایه های اجتماعی اظهار کرد:  پایه هر حکومت مردم سالادی سرمایه‌های اجتماعی آن حکومت است. نظام مردم سالارانه با حمایت مردم و اندیشه نخبگان پیش می‌رود.

وی ادامه داد: همان طور که جمهوری اسلامی ایران خود را نظامی مبتنی بر اندیشه‌های اسلامی و مردم سالارانه معرفی کرده است وظیفه دارد تا از همین مردم برای اداره کشور استفاده کند؛ این هم وظیفه ای دینی و هم وظیفه ای ملی است. 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: وقتی مردم در امور سیاسی کشور مشارکت می کنند ظرفیت اجتماعی حول قدرت حاکمه شکل می‌گیرد که گسستش امکان ناپذیر است. 

وی گفت: هر زمانی که حکومت به مردم نیاز دارد آن‌ها در صحنه هستند پس حکومت هم باید قدر این حضور را بداند و از انرژی، توانایی و سواد این بدنه اجتماعی استفاده کند. 

این عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار گفت: خود مردم تمایل دارند تا در سیاست مشارکت کنند و قوا و نهادهای اجرایی از نظرشان استفاده کنند. 

مجرد تاکید کرد: تخصص من در حوزه اجتماعی به فعالیت جوانان باز می گردد  و من می دانم جوانان خواهان حضور پررنگ تری در سیاست هستند. آن‌ها انگیزه دارند و امیدوارانه می توانند رابط خوبی میان مردم و مسئولین باشند. 

مجرد با انتقاد از دولت دوازدهم گفت: میانگین سنی دولت قبل آنقدر بالا بود که میل و انگیزه ای برای بهرمندی از ظرفیت جوانان که همان ظرفیت عظیم اجتماعی است نداشت. خروجی این تفکر زمانی دیده شد که در مواجهه با مشکلات جدی کشور راهکار و ابتکار عملی نداشت.

وی در پایان گفت: به عنوان یک جوان از دولت آقای ریسی می خواهم این موضوع را پیگیری کنند.  این جوانان سرمایه های اجتماعی کشور هستند؛ این دولت باید به آن‌ها بها دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha