• چهارشنبه / ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۳:۰۵
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1400061007493
  • منبع : نمایندگی مازندران

معرفی ۱۵ استعداد نوجوان مازندرانی به اردوی تیم ملی فوتبال

معرفی ۱۵ استعداد نوجوان مازندرانی به اردوی تیم ملی فوتبال

ایسنا/مازندران در مرحله نهایی استعدادیابی فوتبالیست‌های نوجوان مازندران که با حضور غلامرضا بهروان رئیس، علی خورشیدی مدیر استعدادیابی هیئت فوتبال، سید کریم محمدی دبیر استعدادیابی استان مازندران و غلامحسین صانعی رئیس هیئت فوتبال فریدونکنار، ۱۵ فوتبالیست مستعد مازندرانی به کمپ تیم ملی معرفی شدند.

غلامرضا بهروان رییس هییت فوتبال مازندران اظهارکرد: تلاش شد آنهایی که از هر نظر بهتر هستند انتخاب شوند، استعدادیابی در مازندران سابقه خوبی دارد.

وی افزود: استعدادیاب‌های مازندرانی را به فدراسیون فوتبال معرفی کردیم و با وجود سخت‌گیری‌هایی که وجود دارد، استعدادیاب‌ها، با ظرفیت کامل از سوی فدراسیون تایید شدند.

رییس هییت فوتبال مازندران با بیان اینکه این استان مربیان به روز و کارآمدی دارد و جز مناطقی هستیم که ظرفیت کامل تاییدیه گرفتیم، تصریح کرد: مازندران یک منبع ناب از استعدادها است و در تمام تیم‌های کشور و در تمامی رده‌ها بازیکنان مازندرانی حضور دارند

بهروان خاطرنشان کرد:خوشبختانه فدراسیون پروژه استعدادیابی را در سراسر کشور راه انداخته و این موضوع را ما در مازندران با اعلام ۱۵ فوتبالیست به تیم ملی نوجوانان، پیگیری کردیم.

وی افزود: این مرحله از استعدادیابی سطح بسیار خوبی داشت و با وجود اینکه بسیاری از این ورزشکاران تیم ‌و مکان‌های بزرگ و بهتری ندیدند، اما به آنها امیدوار هستیم.

رییس هییت فوتبال مازندران گفت: بسیاری از استعدادهای مازندران هم به دلایل مختلف فرصت حضور در این چرخه را به دست نیاوردند و امیدواریم فضایی ایجاد شود تا همه حضور پیدا کنند و شایستگی های خود را نشان دهند.

*برنامه آینده استعدادیابی ۱۲ ساله‌ها

اما علی خورشیدی مدیر استعدادیابی هیئت فوتبال مازندران نیز اظهارکرد: با توجه به ابلاغیه فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران، به منظور شرکت تیم ملی نوجوانان کشور در مسابقات آسیایی، تست استعدادیابی فوتبال نوجوانان مازندران در شهرستان فریدونکنار برگزار شد.
وی گفت: مازندران به ۶ منطقه تقسیم شد، استعدادیابی در تمامی شهرستان‌های مازندران انجام و پس از معرفی نفرات برگزیده، ۳ منطقه غرب و شرق جدا کردیم.

مدیر استعدادیابی هیئت فوتبال مازندران با بیان اینکه استعدادیابی سه منطقه غرب در نوشهر و سه منطقه شرق در ساری برگزار شد، خاطرنشان کرد: در نهایت ۵۰ بازیکن مستعد مازندران در رده سنی نوجوانان، در شهرستان فریدونکنار گرد هم آمدند و به میزبانی خوب هیئت فوتبال شهرستان فریدونکنار، این مرحله استعدادیابی برگزار شد.

وی گفت: ۱۵ فوتبالیست برگزیده مازندرانی، به از مازندران، به کمپ تیم ملی اعزام شدند.

مدیر استعدادیابی هیئت فوتبال مازندران تصریح کرد: در ابتدا تصور می کردیم با توجه به شرایط کرونایی کیفیت لازم وجود نداشته باشند، اما اینگونه نبود و سطح کیفی این دوره بسیار خوب است، هرچند این موضوع بی تاثیر هم نخواهد بود.

خورشیدی افزود: استعدادیابی مهم بوده اما پرورش استعدادها به مراتب از اهمیت بیشتری برخودار است، اگر فوتبالیستی کشف و سپس رها شود، ضرر آن بیشتر است؛ برای حفظ این استعدادها، تیم منتخب مازندران را تشکیل خواهیم داد و برنامه‌های آن به زودی اعلام می‌شود، هرچند دو سال گذشته، به دلیل شیوع کرونا، این امر، محقق نشده بود.

مدیر استعدادیابی هیئت فوتبال مازندران گفت: نزدیک ترین برنامه آینده استعدادیابی ۱۲ ساله‌ها را خواهیم داشت که باید در جشنواره ملی شرکت کنند و هر ساله مازندران در آن جشنواره حرف های خوبی دارد.

*فوتبالیست های نوجوان مازندران وزنه ای برای فوتبال کشور

حمید دلاوری بازرس هیئت فوتبال مازندران نیز خاطرنشان کرد: استعدادیاب‌های خوبی، در این دوره به کار گرفته شدند و هر کدام از آنها وزنه‌ای برای خود هستند.

وی با بیان اینکه از هیئت فوتبال فریدونکنار به منظور میزبانی خوب از این دوره استعدادیابی تقدیر و تشکر می‌کنم، تصریح کرد: از فوتبالیست‌های نوجوانی که توانمندی اخلاقی و فنی دارند، ۱۵ نفر به تیم ملی معرفی خواهند شد.

 بازرس هیئت فوتبال مازندران افزود: با وجود شرایط کرونایی، تمام امکانات در دسترس بود، پروتکل‌های بهداشتی رعایت شد و مشکل خاصی به وجود نیامد.

*استعدادهای خوبی در رشته فوتبال در فریدونکنار وجود دارد

غلامحسین صانعی رئیس هیئت فوتبال فریدونکنار نیز با بیان اینکه  در سال جدید، استعدادیابی منطقه ۴ را میزبانی کردیم و مرحله نهایی این استعدادیابی را نیز به دلیل مرکزیت بودن شهرستان فریدونکنار در اختیار گرفتیم، اظهارکرد: هدف از پذیرش میزبانی، این است تا فریدونکنار را به عنوان یک شهرستان پایلوت در رده پایه معرفی کنیم و همچنان در این میسر گام برمی داریم.

وی افزود: استعدادهای خوبی در فریدونکنار وجود دارد و به دنبال عرضه آن به سطح استان و کشور بودیم.

رئیس هیئت فوتبال فریدونکنار با بیان اینکه شهرستانی هستیم که در رده پایه حرفی برای گفتن داریم، تصریح کرد:نخبگان سراسر استان در فریدونکنار جمع شدند و در آینده در لیگ برتر کشور و تیم‌های ملی، از این ورزشکاران خواهید شنید.

صانعی با اشاره به اینکه تمام استعدادیاب های حاضر در این مرحله، از بزرگان فوتبال کشور هستند،افزود:دبیر استعدادیابی استان مازندران، سید کریم محمدی یک فریدونکناری و باعث افتخار ما است و هیئت فوتبال فریدونکنار از این فرد حمایت می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha