• چهارشنبه / ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۳:۴۰
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400061007553
  • منبع : نمایندگی سمنان

آمار بستری‌های روزانه در علوم‌پزشکی سمنان

کرونا با ساده‌انگاری و عادی‌سازی به سرعت در جامعه گسترش می‌یابد

کرونا با ساده‌انگاری و عادی‌سازی به سرعت در جامعه گسترش می‌یابد

ایسنا/سمنان دبیر ستاد استانی مقابله با کروناویروس و رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان بر ضرورت توجه بیش از پیش به توصیه‌های ستاد مقابله با کروناویروس تاکید و با اشاره به ویژگی‌های بیماری نوظهور کرونا گفت: کووید19 بیماری‌ست که با ساده‌انگاری و عادی‌سازی به سرعت در جامعه گسترش می‌یابد.

دکتر نوید دانائی اظهار کرد: برای رهایی از این وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم، همراهی بیش از پیش مردم و دستگاه‌های اجرایی با حوزه سلامت شهرستان بسیار مهم و تاثیرگذار است.

وی با اشاره به آخرین وضعیت کروناویروس در مناطق تحت‌پوشش این دانشگاه گفت: 28 بیمار جدید مثبت با تشخیص قطعی ابتلا به کووید۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان بستری شدند.

دکتر دانائی ادامه داد: از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون 38 هزار و 831 مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت‌پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شده اند.

بستری شدن 28 کرونایی جدید در بیمارستان‌های علوم پزشکی سمنان
وی تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته و از 9 لغایت 10 شهریور ماه بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 28 بیمار مثبت جدید مبتلا به کووید-۱۹ در شهرستان تابعه دانشگاه و در مراکز درمانی بستری شدند و بدین ترتیب مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا ویروس تاکنون به هشت هزار و 924 نفر رسیده است و 29 هزار و 907 بیمار نیز به صورت سرپایی شناسایی شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ادامه داد: خوشبختانه کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید۱۹ از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه به 7569 نفر رسید.

دبیر ستاد استانی مقابله با کروناویروس با تقدیر از تلاش‌های مدافعان سلامت در استان گفت: نام‌گذاری یک روز در تقویم کشور به نام قشر تاثرگذار در سلامت مردم، بهانه ای ارزشمند برای تقدیر از فعالیت‌ های این عزیزان می باشد.

دکتر دانائی گفت: اهمیت و نقش خدمات جامعه پزشکی به ویژه در مواقع بروز بحران، بیش از پیش نمایان می‌شود و حتی با گذشت زمان مجاهدت و فداکاری مدافعان سلامت به ویژه پزشکان فراموش نخواهد شد.

دبیر ستاد استانی مقابله با کروناویروس، خدمات و زحمات پزشکان و کادر درمان به ویژه در دوران مدیریت و مقابله با کروناویروس را موثر و بسیار با ارزش ارزیابی و اظهار کرد: نیروی انسانی هر سازمان، سرمایه واقعی آن سازمان است و جای بسی افتخار است که دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان چنین سرمایه‌های عظیمی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان اضافه کرد: این روزها بیش از پیش حضور پزشکان موجب آرامش چشم‌های منتظر و قلب‌های مضطرب می‌شود و پزشکان با طمانینه و آرامش در راستای کاستن از آلام بیماران گام بر می‌دارند. خدمت به مردم فرصت و موهبتی ارزشمند است و پزشکان باید از این فرصت خدمت بیشرین استفاده را ببرند چرا که این امر بالاترین اجر و پاداش را نزد خداوند متعال دارد.

دکتر دانائی تاکید کرد: تلاش‌ها و خدمات پزشکان در حوزه بهداشت نقش بسزایی در خدمت‌رسانی به مراجعین به ویژه مراجعین مبتلا به بیماری کووید - 19 دارد. پزشکان امروز در خط اول خدمت، بسیار زحمت کشیده و فشار کاری زیادی را تحمل می‌کنند.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha