• چهارشنبه / ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۴:۰۱
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400061007580
  • خبرنگار : 50182

هیات حل اختلاف استان حکم داد

سلب عضویت 3 ماهه 2 عضو شورای شهر کرمانشاه/ طرح پیشنهاد تعلیق 45 روزه شورا به دادستانی

سلب عضویت 3 ماهه 2 عضو شورای شهر کرمانشاه/ طرح پیشنهاد تعلیق 45 روزه شورا به دادستانی

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کرمانشاه از صدور حکم سلب عضویت برای دو عضو شورای شهر کرمانشاه و ارائه درخواست تعلیق موقت شورای شهر کرمانشاه به دادستانی خبر داد.

سعید سلیم ساسانی پس از پایان جلسه هیأت استانی حل اختلاف و رسیدگی به شکایات از شوراهای اسلامی که امروز(10 شهریور) به ریاست استاندار کرمانشاه و با حضور رییس کل دادگستری، دو عضو مجمع نمایندگان استان در مجلس و سایر اعضاء برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به مصوبات جلسه قبلی هیات حل اختلاف استان و ضرب الاجل 48 ساعته به اعضای شورا مبنی بر تعیین تکلیف وضعیت مدیریت شهری و لزوم خدمت رسانی مطلوب به شهروندان و اینکه جلسه روز گذشته شورا برای انتخاب هیأت رییسه شورای شهر و شهردار بدون نتیجه ماند، امروز دومین جلسه هیات حل اختلاف استان تشکیل شد.

وی افزود: امروز در دومین نشست هیأت حل اختلاف استان گزارش فرماندار در خصوص تخلف برخی از اعضای شورا ارائه شد و به لحاظ تأکید استاندار و رییس کل دادگستری مبنی بر مصالحه و دعوت به توافق، مجددا جلسه ای با حضور 9 نفر اعضای شورا برگزار و پیشنهادات برای رفع مشکلات و همدلی و همراهی برای پیشبرد امور ارائه شد که بازهم به توافق نرسیدند.

مدیرکل دفتر امور شهری وشوراهای استانداری گفت: بر این اساس هیأت حل اختلاف استان اقدام به صدور رأی مبنی بر سلب عضویت دو نفر از اعضای شورا به مدت سه ماه به دلیل ارتکاب تخلف بر اساس بند پنج ماده 92 قانون شوراها نمود. همچنین همه اعضای شورای شهر کرمانشاه از دریافت یک سوم حقوق مطابق بند سه همین ماده به مدت یکسال محروم شدند.

وی ادامه داد: اتخاذ این تصمیم پنج ساعت طول کشید و اعضای هیأت حل اختلاف بسیار بر انجام توافق و مصالحه تأکید داشتند که اعضای شورا به توافق برسند، اما متأسفانه این مهم انجام نشد.

ساسانی با بیان اینکه عدم تشکیل جلسات شورای شهر سبب عدم انتخاب هیأت رییسه و شهردار شده، تصریح کرد: در هیأت حل اختلاف پیشنهادی برای تعلیق شورا به صورت موقت به دادستانی ارائه شد که ظرف 48 ساعت در این خصوص با اختیارات قضایی و قانونی تصمیم گیری شود. 

تاکنون چندین جلسه شورای شهر کرمانشاه برای تعیین هیات رییسه و انتخاب سرپرست و یا شهردار کرمانشاه برگزار شده که به دلیل اختلاف نظر اعضای شورا به نتیجه نرسیده است.

سعید طلوعی شهردار کرمانشاه حدود یک ماه پیش استعفا کرد و از آن زمان تاکنون کرمانشاه نه شهردار دارد و نه سرپرست شهرداری.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha