• چهارشنبه / ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۴:۰۱
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 1400061007581
  • منبع : ایران خودرو

ایران خودرو اعلام کرد

تولید کراس‌اوور با سطح بالای داخلی‌سازی

تولید کراس‌اوور با سطح بالای داخلی‌سازی

مدیر طراحی پروژه خودروی کراس‌اوور ایران‌خودرو، با بیان اینکه موتور این محصول نسل جدید EF۷ پلاس توربوشارژ و دارای گیربکس‌ شش سرعته داخلی‌سازی شده و انتقال قدرت دستی و اتوماتیک خواهد بود، از تولید کراس‌اوور این گروه صنعتی با سطح بالای داخلی‌سازی در آینده نزدیک و تولید انبوه آن تا پایان سال آتی خبر داد.

به گزارش ایسنا، امیر سیمدار با بیان اینکه پلتفرم محصول کراس‌اوور ایران‌خودرو همان پلتفرم خودروی تارا است که از منظر ابعاد و مشخصات کاملا تغییر یافته و تبدیل به پلتفرمی جدید شده است، گفت: ایرانخودرو بر مبنای ظرفیت و دانش موجود، توان تولید خودروهای CUV را داراست. از سوی دیگر بر اساس تحقیقات صورت گرفته، خانواده خودروهای CUV در جهان، بازار رو به رشدی داشته و خلاء آن در ایران خودرو وجود دارد.

مدیر طراحی پروژه خودروی کراس اوور ایرانخودرو افزود: به همین جهت و پس از بررسی بر روی پلتفرم های موجود، پلتفرم خودروی تارا به عنوان پلتفرم پایه برای توسعه خودروی CUV انتخاب شد. به زودی نمونه اولیه خودروی K۱۲۵ رونمایی خواهد شد؛  این محصول در انتهای سال ۱۴۰۱ به مرحله تولید انبوه خواهد رسید. در حال حاضر مرحله تعریف و هدف‌گذاری این پروژه انجام شده و در مرحله طراحی قرار دارد و در ادامه وارد مراحل صحه گذاری و صنعتی سازی خواهد شد. 

به گفته این مدیر صنعتی، این خودرو به لحاظ ابعاد و اندازه، در دسته خانواده خودروهای شاسی بلند و کامپکت قرار می گیرد و دارای مشخصات فنی دیگری نظیر سقف سانروف پانوراما، صندلی‌های برقی، چهار الی شش ایربگ، سیستم ESC، ترمز پارک برقی، مالتی مدیا و صندلی چرم و پارچه است، تصریح کرد: با توجه به استایل به روز و سطح امکانات رفاهی و ایمنی، این خودرو می تواند در رقابت با خودروهای رقیب، ضمن تامین سطوح بالای استانداردهای ایمنی، امکانات رفاهی مناسبی را در اختیار مشتری قرار دهد. 

وی الگوبرداری از یوزپلنگ ایرانی را روند فعلی طراحی محصولات اخیر ایرانخودرو خواند و گفت: در طراحی استایل این محصول نیز از یوزپلنگ ایرانی الهام گرفته و الگوبرداری شده است و سعی این است از خصوصیات و خطوط چهره و بدن یوز ایرانی در طراحی استایل خودرو بهره گرفته شود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha