• چهارشنبه / ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۴:۱۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400061007601
  • خبرنگار : 71129

معاون وزیر خارجه روسیه: تهدید تروریستی در افغانستان پابرجاست

معاون وزیر خارجه روسیه: تهدید تروریستی در افغانستان پابرجاست

معاون وزیر خارجه روسیه گفت، تهدیدهای تروریستی در افغانستان همزمان به فعالیت‌های گروه‌های تروریستی چون داعش همچنان پابرجاست.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ایگور مورگورلف معاون وزیر خارجه روسیه گفت: تهدید ترویستی از داخل قلمروی افغانستان پابرجاست. فعالیت‌های داعش که مسئول حملات انتحاری ۲۶ اوت در محوطه بیرونی فرودگاه کابل است،‌ همچنان عامل مهم در وضعیت وخیم افغانستان هستند.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی،‌ بعید است که داعش سلاح بر زمین بگذارد و ایده ایجاد یک خلافت جهانی را از سرش بیرون کند.

معاون وزیر خارجه روسیه همچنین ادامه داد: شبه‌نظامیان در این گروه و سایر گروه‌های تروریستی می‌توانند از سایر کشورهای همسایه افغانستان و تحت عنوان پناهنده وارد کشورهای دیگر شوند. مشکل تولید مواد مخدر و قاچاق همچنان وجود دارد.

مورگولف ادامه داد: تلاش‌های دولت قبلی افغانستان برای حل مشکلات قاچاق مواد مخدر و تولید آن کافی نبوده است. باید ببینیم مقام‌های جدید چه کاری می‌کنند. درضمن، مسکو فقط زمانی مقام‌های جدید کابل را به رسمیت می‌شناسد که دولت جامعی تشکیل شود و به همین دلیل عجله‌ای وجود ندارد.

وی ادامه داد: ما منتظر تشکیل دولت جدیدی هستیم که تمامی گروه‌ها و احزاب سیاسی شامل اقلیت‌های قومی در آن حضور داشته باشند و تنها در این صورت است که موضع خود را تعیین می‌کنیم.

معاون وزیر خارجه روسیه گفت: ما صادقانه امیدواریم که تمامی احزاب در دستیابی به اجماع نظر سیاسی شرکت کنند و ساختار جدید قدرت با رعایت منافع همه مردم افغانستان تشکیل شود.

معاون وزیر امور خارجه روسیه همچنین گفت که مسکو امیدوار است آغاز گفت وگو در افغانستان تنش ها بر سر پنجشیر را کاهش دهد و مهم این است که اوضاع در آنجا به یک جنگ داخلی تبدیل نشود.

مورگولوف گفت: ما امیدواریم که راه اندازی یک گفتگوی جامع و مسالمت آمیز بین افغان ها به رفع تنش در اطراف ولایت پنجشیر کمک کند ، جایی که رهبران اقلیت‌های ملی به رهبری پسر احمد شاه مسعود فقید در آنجا جمع شدند. مهم این است که اوضاع در آنجا تبدیل به جنگ داخلی نشود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha