• پنجشنبه / ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۳:۰۵
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1400061108174
  • خبرنگار : 50046

رئیس کل دادگستری استان خبر داد:

سازش قطعی در دو پرونده قتل عمد و نجات دو محکوم از قصاص درخراسان شمالی

سازش قطعی در دو پرونده قتل عمد و نجات دو محکوم از قصاص درخراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از حصول سازش قطعی در دو فقره قتل عمدی و نجات دو محکوم علیه از مجازات قصاص نفس در سال جاری خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان، حجت الإسلام والمسلمین جعفری با  قدردانی از  روحیه  گذشت اولیاء دم و همچنین تقدیر و تشکر از تلاش های مدیران قضایی و قضات اجرای احکام، واحدهای مددکاری و صلح و سازش زندان، اعضاء شوراهای حل اختلاف و ستاد استانی صبر و  همچنین ریش سفیدان، معتمدین و معمرین و عوامل بومی و محلی در ایجاد  مصالحه فی مابین طرفین در این پرونده ها تصریح کرد: مردم خراسان شمالی بارها ثابت کردند که در حوزه صلح و سازش سرآمد هستند.

وی افزود: به همین دلیل این استان در این خصوص عملکرد قابل ملاحظه ای داشته است و از دیرباز در ردیف استان های ممتاز کشوری قرار دارد بطوریکه می توان اذعان داشت در نتیجه اقدامات اصلاحی انجام شده فرهنگ سازش بنحو قابل توجهی در بین مردم خراسان شمالی نهادینه شده است.

وی افزود: با وجود ظرفیت های فراوانی که این استان در زمینه صلح و سازش دارد و با لحاظ روحیه گذشت و مصالحه مردم ولایی و شهید پرور این استان و اشاعه فرهنگ صلح و سازش در بین این مردم به عنوان امری پسندیده و مورد قبول انتظار داریم این روند اصلاحی در سال جاری بیش از پیش  بهبود یابد.

جعفری با اشاره به اینکه در تداوم مسیر اقدامات اصلاحی زمینه ها و موجبات حصول سازش در پنج فقره پرونده قتل عمدی نیز تا حدود قابل توجهی در استان فراهم شده؛ ابراز امیدواری کرد: با حصول سازش قطعی تا پایان شهریور ماه سال جاری آمار مصالحه در این پرونده ها به هفت فقره افزایش یابد.

رئیس کل دادگستری استان همچنین از بهبود هفت درصدی  عملکرد شوراهای حل اختلاف استان طی پنج ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: در پنج ماهه ابتدایی سال جاری از مجموع ۲۱ هزار و ۲۴۷ فقره پرونده دارای قابلیت سازش تعداد ۹ هزار ۶۳۹ فقره یعنی بیش از ۴۵ درصد پرونده ها به سازش منتهی شده در حالی که در سال ۱۳۹۹ از مجموع ۱۸هزار و ۹۵۷ فقره پرونده دارای قابلیت سازش تعداد ۷هزار و ۱۴۲ فقره (معادل ۳۸ درصد پرونده ها) به مصالحه انجامیده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha