• پنجشنبه / ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۴:۲۳
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1400061108223
  • خبرنگار : 71588

یورش صهیونیست‌ها به تظاهرات مسالمت‌آمیز فلسطینیان در رفح

یورش صهیونیست‌ها به تظاهرات مسالمت‌آمیز فلسطینیان در رفح

در جریان سرکوب تظاهرات مسالمت‌آمیز فلسطینیان در شرق استان «رفح» واقع در جنوب نوار غزه یک شهروند فلسطینی به ضرب گلوله مشقی و دو تن توسط بمب‌های گازی زخمی شدند و ده‌ها تن نیز به خاطر استنشاق گاز اشک آور دچار حالت خفگی شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فلسطینی «وفا»، یک جوان فلسطینی به ضرب گلوله مشقی نظامیان رژیم صهیونیستی که به ناحیه سینه او اصابت کرد، زخمی شد و دو جوان فلسطینی دیگر نیز به خاطر شلیک بمب گازی به پایشان آسیب دیدند. تعدادی از شهروندان فلسطینی نیز به دلیل شلیک گاز اشک آور دچار حالت خفگی شدند که توسط کادرهای پزشکی مستقر در این منطقه به صورت میدانی تحت معالجه قرار گرفتند.

سربازان و تک تیراندازان رژیم صهیونیستی در حالی که در پایگاه‌های نظامی خود و پشت خاکریزهای واقع در شرق نوار غزه مستقر بودند، به سمت صدها تن از جوانان شرکت کننده در تظاهرات نزدیک نوار مرزی شرق استان «رفح» تیراندازی کرده یا گاز اشک آور شلیک می‌کردند.

نیروهای رژیم اشغالگر همزمان با گشت‌زنی هواپیماهای اطلاعاتی در آسمان این منطقه، بمب‌های نوری شلیک کردند.

از سوی دیگر، ده‌ها تن از شهرک‌نشینان اسرائیلی امروز (پنجشنبه) تحت حمایت نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی به محوطه‌های مسجدالاقصی یورش آوردند.

منابع محلی اعلام کردند، ده‌ها تن از شهرک‌نشینان اسرائیلی از دروازه «المغاربه» به محوطه‌های مسجدالاقصی یورش آوردند و شروع به گشت‌زنی در آن کردند و آداب عبادت خود را با حمایت نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی به جا آوردند.

پلیس رژیم اشغالگر از سال ۲۰۰۳ به این سو به شهرک‌نشینان اسرائیلی اجازه یورش به محوطه مسجدالاقصی را داده است.

از سوی دیگر، شماری از جوانان فلسطینی برای پنجمین شب متوالی در نوار مرزی شرق غزه در اعتراض به تشدید محاصره اشغالگران علیه این باریکه دست به تظاهرات شبانه زدند.

نیروهای رژیم صهیونیستی به سمت صدها تن از جوانان فلسطینی که در راهپیمایی شبانه در شرق شهر «رفح» در جنوب نوار غزه شرکت کردند، بمب‌های گاز اشک‌آور شلیک کردند و در نتیجه آن تعدادی از معترضان دچار حالت خفگی شدند.

جوانان فلسطینی در نزدیکی دیوار حائل در شرق رفح بمب‌های صوتی و رژیم صهیونیستی نیز همزمان با آغاز فعالیت‌های خشم شب، بمب‌های نوری شلیک کردند.

فلسطینی‌ها در اعتراض به تداوم محاصره رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، این تظاهرات شبانه را برگزار می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha