• پنجشنبه / ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۴:۲۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400061108228
  • منبع : نمایندگی همدان

افتتاح پروژه های درحال احداث همدان در دوران انتقال دولت

افتتاح پروژه های درحال احداث همدان در دوران انتقال دولت

ایسنا/همدان استاندار همدان گفت: تلاش شده در یک برنامه ۱۰۰ روزه در دوران انتقال دولت دوازدهم به سیزدهم پروژه‌هایی که در حال احداث بودند را تکمیل و بهره‌برداری کنیم.

سید سعید شاهرخی پنجشنبه ۱۱شهریور در آیین افتتاح پروژه های استان همدان،به نقش مریانج در تاریخ شهرهمدان اشاره کرد و افزود: مردم مریانج در پیروزی و حفظ و تداوم ارزش‌های انقلاب اسلامی نقش بسیار مهمی ایفا کرده‌اند و در این راستای شهدای بزرگواری را به انقلاب اسلامی تقدیم کرده‌اند.

وی به اقداماتی که باید دردولت قبل انجام می‌شد اشاره کرد و گفت: تمام برنامه های دولت تدبیرو امید را به طور کامل تحقق پیدا کرد.

وی خدمت به مردم را فرصت دانست و اظهار کرد: با توجه به تغییراتی که درسطوح مختلف مدیریتی با تغییر دولت ایجاد شد، ساختار مدیریتی استان‌همدان با قدرت و جدیت به کار خود ادامه داد و در این راستا تلاش‌هایی صورت گرفت که در یک برنامه صد روزه در دوران انتقال دولت دوازدهم به سیزدهم پروژه‌هایی که در حال احداث بودند را تکمیل و بهره‌برداری کنیم.

شاهرخی افزود: در این فرصت صد روزه بیش از ۳هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه را در سراسر استان همدان افتتاح کردیم و این درحالی است که بودجه استانی سالنانه ۷۰۰میلیارد تومان بود اما به همت مسئولان توانستیم در مجموع بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان پروژه ملی را در استان همدان جذب و اجرا کردیم.

وی خاطرنشان‌کرد: از جمله این پروژه‌ها می‌توان به احداث سه سد، احداث راه آهن شمال و جنوب استان و غیره اشاره کرد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس‌شورای اسلامی در ادامه با گرامی داشت یاد عملیات ۱۱شهریور، افزود: شهید حبیب‌الله مظاهری از جمله شهیدانی است که آنطور که باید به مردم معرفی نشده و امروز افتتاح این کتابخانه با نام این شهید بزرگوار اتفاق بسیار مبارکی است.

حمیدرضا حاجی‌بابایی اظهارکرد: آغاز به کار این پروژه از زمانی بوده که جشنواره فیلم کودک و نوجوان به میزبانی همدان انجام شد و نیاز بود که تعدادی مجتمع فرهنگی ایجاد شود که بتوان این جشنواره را برگزار کرد.

وی خاطرنشان‌کرد: در حال حاضر پروژه‌هایی با ارزش ۳۷۰میلیارد تومان در شهرستان همدان افتتاح می‌شود که پروژه‌های سطح متوسط به پایین را شامل می‌شوند و یکی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران پروژه‌های در حال ساخت با ارزش ده‌ها هزار میلیارد تومان در سراسر استان همدان است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با اشاره به اقدامات کتابخانه‌های عمومی، اظهار کرد: کتابخانه‌های عمومی نیز همانند سایر سازمان‌ها در حوزه‌های مختلف عمرانی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، تأمین نیازهای اطلاعاتی به صورت چاپی و الکترونیکی و همچنین فعالیت‌های فرهنگی اقدامات بسیار شایسته‌ای انجام داده‌اند.

عاطفه‌زارعی در آیین افتتاح کتاب خانه شهیدحبیب‌الله مظاهری شهر مریانج، افزود: این کتابخانه در سال ۱۳۵۰ با زیر بنای ۱۲۰ متر مربع احداث شد و با توجه به تقاضای مردم فرهنگی استان، مسئولان تصمیم به بازسازی و استاندارد سازی این کتابخانه گرفته و در سال ۸۶ کلنگ زنی این پروژه آغاز شد.

وی خاطرنشان‌کرد: در مدت زمان انجام پروژه، کتابخانه همچنان به خدمات رسانی خود در یک فضای استیجاری انجام می‌داد.

زارعی اظهار کرد: در حال حاضر زیربنای این پروژه هزار و ۴۰۸ متر مربع است که با بیش از ۱۵هزار منابع اطلاعاتی در واحدهای مختلف کودک، نوجوان، مجلات، کافی‌نت و سالن آمفی تئاتر ارائه خدمات انجام می‌دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha