• شنبه / ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۱:۰۷
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400061309093
  • منبع : نمایندگی همدان

استفاده از سالن صخره نوردی همدان برای بستری موقت بیماران

استفاده از سالن صخره نوردی همدان برای بستری موقت بیماران

ایسنا/همدان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان از کمبود تخت بستری در بیمارستان‌های استان خبر داد و گفت: هماهنگی لازم برای استفاده از ظرفیت سالن صخره نوردی همدان برای بستری موقت بیماران، صورت گرفته است.

دکتر ابراهیم جلیلی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر، هزار و ۵۰۰ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ در بیمارستان‌های استان بستری هستند و ۹۰۰ نفر به صورت سرپایی از مراکز درمانی، خدمات مورد نیاز را دریافت می‌کنند.

جلیلی تصریح کرد: در پنج روز گذشته، روند مراجعه بیماران به بیمارستان‌ها با شیب کندبی همراه بوده اما نمی‌توانیم بگوییم پیک را پشت سر گذاشتیم چون ممکن است بلافاصله وارد پیک بعدی شویم.

وی ادامه داد: تنها مشکلی که در استان وجود دارد، کمبود تخت بیمارستانی برای بستری بیماران است و برای حل این مشکل و بستری موقت بیماران از ظرفیت بیمارستان‌های صحرایی استفاده می‌کنیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان، در رابطه با استفاده از ظرفیت سایر نهادها برای کمک به کنترل بیماری، توضیح داد: برای کنترل و مدیریت بیماران از ظرفیت هلال احمر استان برای احداث بیمارستان صحرایی در محوطه بیمارستان بعثت استفاده کردیم، تعدادی از پرسنل بیمارستان ارتش به بیمارستان شهید بهشتی، منتقل شدند و هماهنگی‌های لازم برای استفاده از ظرفیت سالن صخره نوردی که در نزدیکی بیمارستان بعث است انجام شده تا در صورت لزوم، تعدادی از بیماران را به آن‌جا منتقل کنیم.

جلیلی خاطرنشان کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در زمینه کنترل بیمار بیماری بسیار مهم است و از بیماران تقاضا داریم با تشخیص بالینی اولیه، بیماری خود را قبول کنند و به دنبال انجام تست PCR و سی‌تی‌اسکن، نباشند چون با مراجعه به مراکز متعدد، بیماری را جابه‌جا می‌کنند.

وی ادامه داد: بلافاصله پس از تشخیص اولیه بیماری کووید۱۹، بیماران باید خود را به مدت دو هفته قرنطینه و در صورتی که وضعیت بالینی نامناسبی داشتند به بیمارستان، مراجعه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha