• شنبه / ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۳:۴۸
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1400061309330
  • خبرنگار : 50046

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان:

بیمارستان های خراسان شمالی هیچ گاه با کمبود اکسیژن مواجه نشدند

بیمارستان های خراسان شمالی هیچ گاه با کمبود اکسیژن مواجه نشدند

ایسنا/خراسان شمالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: بیمارستان های این استان از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون هیچ گاه با کمبود اکسیژن مواجه نشد.

دکتر سید احمد هاشمی در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا که ۱۳ شهریور ماه در محل استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه طی این مدت برای تامین اکسیژن با مشکلاتی مواجه شدیم، افزود: اما هیچ گاه با کمبود اکسیژن مواجه نشدیم و در حال حاضر ۹ دستگاه اکسیژن برای در حال تولید اکسیژن بیمارستان ها است.

وی ادامه داد: در گذشته فقط بیمارستان های امام حسن(ع)، آیت الله هاشمی رفسنجانی در شیروان و پور سینای آشخانه دارای دستگاه اکسیژن ساز بودند این در حالی است که هم اکنون یک دستگاه اکسیژن ساز دیگر در بیمارستان امام حسن(ع) بجنورد و یک دستگاه نیز در بیمارستان جاجرم نصب شده است.

دکتر هاشمی در ارتباط با امر بیماری یابی در استان نیز بیان کرد: بیماری یابی ویروس کرونا دراستان در حال انجام است و درخواست تامین اعتبار لازم برای خرید کیت های رپید جهت انجام بیماری یابی هستیم.

وی تصریح کرد: همچنین هم اکنون در بیمارستان های استان و داروخانه های بخش خصوصی  با کمبود داروی بیماران مبتلا به کرونا و یا سرم نیستیم.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه از هفته گذشته تاکنون تعداد موارد بستری مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان های استان رو به کاهش است، گفت: همچنان تخت بیمارستان امام حسن(ع) و آیت الله هاشمی رفسنجانی تکمیل است اما یک بخش در بیمارستان امام رضا(ع) که بیماران مبتلا به کرونا بستری می شد، کمتر شد.

به گفته وی تعداد تست های مثبت در این استان از ۶۸ درصد به ۵۲درصد رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی افزود: علاوه بر آن عدد R نیز از ۱.۲۵ درصد به ۱.۲۳ درصد رسیده ولی هنوز در مرحله اپیدمی قرار داریم.

وی ادامه داد: ۷۶ درصد از جمعیت بالای ۵۰ سال و ۳۳ درصد از جمیعت بالای ۱۸ سال این استان واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

به گفته دکتر هاشمی امروز دو شهرستان راز و جرگلان و مانه و سملقان از وضعیت قرمز خارج شده و در وضعیت نارنجی قرار گرفتند اما مابقی شهرستان های استان همچنان در وضعیت قرمز قرار دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha