• شنبه / ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۴:۴۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400061309416
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

معاون اوقاف خراسان رضوی مطرح کرد

افزایش وقف‌های بهداشتی و درمانی در پی شیوع بیماری کرونا

افزایش وقف‌های بهداشتی و درمانی در پی شیوع بیماری کرونا

ایسنا/خراسان رضوی معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به این‌که اکثر موقوفات با توجه به نیازهای روز جامعه انجام می شود، گفت: در شرایط فعلی بسیاری از واقفان نیات خود را به سمت بهداشت و درمان سوق داده‌اند.

حجت‌الاسلام جمال ایزدی در نشست خبری طرح «شمیم حسینی» که امروز، ۱۳ شهریور ماه، برگزار شد، با اشاره به اینکه پس از شیوع همه‌گیری کرونا نیات واقفان به سمت بهداشت و درمان سوق پیدا کرده، اظهار کرد: برخی از موضوعات گذراست و قرار نیست بماند بلکه در یک مقطعی از زمان می‌آید و می‌رود اما آنچه مهم است محوریت بهداشت و درمان و نه صرفا موضوع کروناست.

وی افزود: واقفانی که وقف می‌کنند در واقع انگیزه‌هایی برای ثبت آن وقف و نیت مورد نظرشان دارند؛ لذا بر اساس نیاز منطقه زندگی خود اگر مسجد، درمانگاه، بیمارستان، مدرسه و... نیاز است، وقف می‌کنند. برخی نیز بر اساس یک اعتقاد خاصی که دارند، وقف می‌کنند.

ایزدی تصریح کرد: گاهی شرایطی در جامعه اقتضا می‌کند که نیات واقفان به سمت آن شرایط خاص هدایت شود. برای نمونه در شرایط گسترش بیماری کرونا نیات برخی از واقفان به سمت حوزه بهداشت و درمان هدایت شده است. در همین شرایط کرونایی خیران زیادی پای کار آمدند و این از ابتدای انقلاب اسلامی بی‌سابقه بوده است که از آن جمله می‌توان به تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی اشاره کرد. 

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی خاطرشان کرد: با توجه به اقتضای زمان نیز افرادی هم بودند که برای ثبت وقف نیت دیگری داشتند اما با توجه به شرایط فعلی با مشاهده مشکلات مردم و بیماران به سمت و سوی بهداشت و درمان وقف کردند.

وی ادامه داد: سلامت جسم و روح افراد جامعه مورد توجه است؛ لذا اتخاذ تصمیمات از سوی ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا همانند استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و توجه به سلامت جسم است. همچنین اجرای برنامه‌های فرهنگی در جهت تأمین نیازهای روحی با توجه به وجود ناآرامی و استرس در شرایط فعلی جامعه توجه به سلامت روحی جامعه است. سلامت روحی جامعه با همین توسلات و توجه به خداوند باری تعالی میسر خواهد شد. 

ایزدی گفت: در راستای ارائه خدمات به بیماران کرونایی مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان از سوی تولیت موقوفه گوهرشاد برای تهیه دارو و درمان این بیماران اختصاص یافت و در اختیار قرارگاه مواسات قرار گرفت. همچنین بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که میان موقوفه عبدالله رضوی و بسیج جامعه پزشکی برای دومین سال منعقد شد، تأمین داروی افراد نیازمند توسط درمانگاه موقوفه عبدالله رضوی و ویزیت و اعزام پزشک توسط بسیج جامعه پزشکی صورت می‌گیرد؛ لذا در این راستا با داروخانه‌هایی قرارداد بسته شد تا بیماران نیازمند که توسط نیروهای اعزامی بسیج جامعه پزشکی ویزیت می‌شوند، از این داروخانه‌ها داروی خود را تامین کنند.

وی اضافه کرد: همچنین تهیه و توزیع ۱۴ هزار بسته معیشتی دیگر تا پایان ماه صفر در دستور کار قرار دارد. ضمن این‌که بخشیدن اجاره بهای واحدهای تجاری و پاساژهای موقوفه‌ای که باید در شرایط کرونا تعطیل می‌شدند از دیگر اقدامات در اداره اوقاف بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha