• شنبه / ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۵:۲۶
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1400061309458
  • خبرنگار : 71381

بسته اخبار سیاسی ۱۳ شهریور

صدور حکم جلب هاشمی/خاکسپاری «سرلشکر»/اولین گفت‌وگو با مردم

صدور حکم جلب هاشمی/خاکسپاری «سرلشکر»/اولین گفت‌وگو با مردم

صدور حکم جلب مهدی هاشمی/ مراسم خاکسپاری مرحوم فیروزآبادی/ اولین گفت‌وگوی زنده رئیسی با مردم از موضوعات و اخبار پربازدید سرویس سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

مرکز رسانه قوه قضاییه از صدور حکم جلب مهدی هاشمی به دلیل عدم بازگشت او از مرخصی به زندان خبر داد.

به گزارش ایسنا، توضیحات مرکز رسانه قوه قضاییه درباره صدور حکم جلب مهدی هاشمی به دلیل عدم بازگشت او از مرخصی به زندان در  صدر اخبار پرمخاطب امروز قرار گرفت که در پی اظهارات یکی از نمایندگان مجلس در روزهای اخیر مبنی بر "اعطای مرخصی بدون سقف زمانی" به مهدی هاشمی،  اعلام کرد: هیچگونه مرخصی بی‌وجهی به نامبرده اعطا نشده است و محکوم علیه، طبق قانون برای مدت مشخصی به مرخصی اعزام شده بود، متاسفانه نامبرده پس از پایان زمان مرخصی، از مراجعت به زندان خودداری نموده و غیبت کرده است؛ اخطار قانونی لازم به وی داده شده است و چون به زندان بازنگشته است بر همین اساس حکم جلب این محکوم صادر شده است.

اواخر سال ۹۳ حکم دادگاه بدوی از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب در خصوص پرونده مهدی هاشمی با عناوین اتهامی امنیتی و اقتصادی صادر شد و ۹۴ برای اجرای حکم حبس ۱۰ ساله راهی اوین شد.

امروز همچنین مراسم تشییع پیکر سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی رئیس سابق ستاد کل نیروهای مسلح با حضور سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد.

سردار باقری طی سخنانی در این مراسم با اشاره به اینکه سرلشکر فیروزآبادی بعد از دوران دفاع مقدس و پس از آغاز دوران رهبری فرمانده معظم کل قوا که اراده بر ابقای ارتش و سپاه و اراده بر اداره نیروهای مسلح ذیل ستاد فرماندهی کل قوا داشتند، این ستاد را پایه‌گذاری کرد، افزود: رشد و توسعه قدرت دفاعی کشور در کنار تدابیر فرمانده معظم کل قوا، اراده الهی و ایثار شهدا، در بسیاری از عرصه‌ها مرهون تلاش‌ها و مجاهدات این بزرگوار بوده است.

پیام های تسلیت در پی درگذشت مرحوم فیروزآبادی را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

پیام تسلیت شورای نگهبان برای درگذشت سرلشکر فیروزآبادی

وزیر اطلاعات درگذشت سرلشکر فیروزآبادی را تسلیت گفت

تسلیت رئیس دفتر رئیس جمهور در پی درگذشت سرلشکر فیروزآبادی

تسلیت سردار سلیمانی در پی درگذشت سرلشکر فیروزآبادی

پیام تسلیت معاون اول قوه قضاییه برای درگذشت سرلشکر فیروزآبادی

***

در پی اقدام خزانه داری آمریکا در قرار دادن نام چهار شهروند کشورمان در فهرست تحریم های آمریکا  به اتهامات موهوم، سخنگوی وزارت امورخارجه تاکید کرد: واشنگتن بداند راهی جز ترک اعتیاد تحریمی خود و استفاده از ادبیات و رفتار محترمانه در قبال تهران ندارد.

سعید خطیب زاده در واکنش به این اقدام با بیان اینکه مقامات فعلی آمریکا مسیر شکست‌خورده دولت قبلی را طی میکنند، تصریح کرد: حامیان و کاسبان تحریم در آمریکا جعبه ابزار تحریمی خود را در اثر مقاومت حداکثری ایران خالی دیده اند و این بار با توسل به سناریوهای هالیوودی، تلاش دارند حیات برگرفته از فضای تحریمی را برای خود زنده نگه دارند.

همچنین امشب قراراست اولین گفتگوی زنده تلویزیونی حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران با مردم، امشب بعد از خبر ۲۱ از شبکه یک سیما پخش  شود.

وعده‌های حسین امیر عبداللهیان وزیر خارجه دولت سیزدهم هم واکنش یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی را در پی داشت.

ابراهیم رضایی با تاکید بر این‌که وزارت خارجه وزارت برجام نیست، اظهار کرد: باید وزارت خارجه با قدرت و براساس اصول عزت، مصلحت و حکمت و بدون رودربایستی از جبهه مقاومت حمایت کند.

فریدون عباسی رییس پیشین سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه به انتخاب "محمد اسلامی" برای ریاست سازمان انرژی اتمی خوشبینم، تاکید کرد:  همه باید به آقای اسلامی در مدیریت سازمان کمک کنیم. انتظارم این است که آقای اسلامی راهبرد نظام را هر چه باشد به خوبی اجرا کند و از کارشناسان و متخصصان مربوط کمک بگیرند. من به ایشان خوشبین هستم و امیدوارم این خوشبینی به نتایج خوبی برسد.

حیدری: «اسلامی» باید در چارچوب اهداف تعیین شده نظام کار کند

شهریار حیدری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هم سازمان انرژی اتمی را سازمانی حاکمیتی و دولتی دانست و تاکید کرد که رئیس جدید سازمان انرژی اتمی نیز باید در چارچوب اهداف تعیین شده نظام و دولت و انتظارات از سازمان انرژی اتمی در راستای تعاملات بین المللی و تأمین منافع علمی داخل کشور فعالیت کند.

اخبار دیگر با محوریت مطالبات از دولت سیزدهم را در لینک های زیر بخوانید.

وزیر جهاد کشاورزی به مطالبات سابق خودش از وزیر سابق جهاد عمل کند

وزرا باید دارای روحیه بن بست شکنی مشکلات باشند

بین اقدامات دولت مردمی با رویکردهای پوپولیستی تفاوت وجود دارد

هرچه جلسات محرمانه کمتر باشد، اعتماد عمومی هم بیشتر خواهد شد

درخواست یک فعال سیاسی حوزه جوانان از رئیسی

وزرای دولت باید با مردم شفاف و صادق باشند

***

تحلیل رضا سیمبر کارشناس مسائل بین‌الملل درباره خروج آمریکا از افغانستان هم از پرمخاطب های بامداد امروز بود.

سیمبر بابیان اینکه  تصمیم دولت آمریکا برای خروج کامل نیروهای نظامی اش از افغانستان در راستای منافع اقتصادی این کشور اتخاذ شده است، افزود: مردم در هر کجای دنیا ببینند که تصمیمات حکومت شان در راستای منافع اقتصادی آن ها و به نفع معیشت و زندگی آن هاست از آن استقبال می کنند و طبق آن چه که اعلام شده آمریکا با خروج نیروهای نظامی خود از افغانستان به مقدار زیادی در هزینه های خود صرفه جویی خواهد کرد. موضوعی که به نظر می رسد در درازمدت از نظر اقتصادی به نفع مردم آمریکا است.

انتهای  پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha