• شنبه / ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۸:۱۳
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1400061309594
  • خبرنگار : 30054

تنظیم لایحه تجدیدنظرخواهی

تنظیم لایحه تجدیدنظرخواهی

حقیقت آن است که امکان وجود خطا و اشتباه همیشه وجود دارد و حتی ممکن است چنین مشکلاتی در مراجع قضایی نیز اتفاق بیفتد، به همین دلیل قانونگذار کشور ما با هدف جلوگیری از تضییع حقوق افراد، مرحله دادرسی را به نام تجدیدنظرخواهی برای تمامی افراد در نظر گرفته است.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام لایحه، تجدیدنظرخواهی جز مهمترین مراحل دادرسی یک پرونده در مراجع قضایی می باشد. افرادی که پس از صدور رای از جانب مرجع قضایی، احساس می کنند که اشتباهی در روند صدور رای رخ داده است و یا آن که به مدارک و ادله ارائه شده توجه کافی نشده است، می توانند با تقدیم لایحه تجدیدنظرخواهی درخواست خود را مبنی بر بازرسی مجدد پرونده ارائه کنند.
از آنجایی که با ارائه نوشتن لایحه تجدیدنظرخواهی می توان نتیجه یک پرونده را به طور کامل تغییر داد، به همین دلیل نیز نحوه تنظیم این لایحه برای تمامی افراد بسیار اهمیت دارد و بهتر است به صورت کاملا تخصصی انجام شود. شاید اکنون این چالش ذهنی برای بسیاری از افراد بوجود آید که چگونه می توان لایحه تجدیدنظرخواهی را به صورت تخصصی انجام داد؟ در  پاسخ به چنین چالش ذهنی باید گفت که برای تهیه لایحه تجدیدنظر خواهی می توان به سراغ یک وکیل حرفه ای رفت.

وکیل برای لایحه تجدیدنظرخواهی

شما باید به این موضوع توجه داشته باشید که لایحه تجدیدنظرخواهی باید در مدت زمان معینی تقدیم مراجع ذی صلاح شود. مدت زمان معین شده در قانون کشور ما برای اشخاصی که داخل کشور هستند، 20 روز می باشد و افرادی که خارج از کشور می باشند باید لایحه تجدیدنظرخواهی را در طی مدت زمان 60 روز تحویل دهند. بنابراین کسانی که قصد ارائه لایحه تجدیدنظرخواهی را دارند باید هرچه سریعتر برای تنظیم این لایحه به وکیل مراجعه کنند.
یک وکیل متخصص و باتجربه می تواند بهتر از هرکس دیگری لایحه را به بهترین نحو و با سرعت بالا در چهارچوب قوانین کشور تنظیم کند. از آنجایی که در لایحه تجدیدنظرخواهی باید با ارائه ادله و مدارک کافی، درخواست خود را مطرح کرد باید از وکیلی کمک گرفت که در این زمینه دارای مهارت کافی باشد.
گروه وکلای پارسا دارای کادری مجرب و حرفه ای است که از وکلای پایه یک دادگستری تشکیل شده است و آماده خدمت رسانی به تمامی مردم می باشد. اگر شما نیز جزء آن دسته از کسانی هستید که نیاز به تنظیم لایحه تجدیدنظرخواهی دارید، می توانید در اولین فرصت ممکن با گروه وکلای پارسا تماس بگیرید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

عذر در تسلیم لایحه تجدیدنظرخواهی


در برخی از موارد دیده می شود که افراد نمی توانند در زمان مقرر شده توسط قانون برای ارائه لایحه تجدیدنظرخواهی اقدام نمایند، در چنین مواردی آنان می توانند به یک وکیل متخصص در این زمینه مراجعه نمایند تا عذر در تسلیم لایحه تجدیدنظرخواهی را در مراجع قضایی به اثبات برسانند، در این موارد قانون به آنها فرصتی مجدد برای ارائه درخواست تجدیدنظرخواهی می دهد. عذر در تسلیم لایحه تجدید نظر خواهی بر اساس قانون کشور ما به موارد زیر تقسیم می شود:
بیماری یا مریضی که شخص را از حرکت انداخته باشد.
فوت شخص درجه یک و نزدیک
حوادث طبیعی مثل؛ زلزله، سیل و یا آتش سوزی در خانه یا محل کار
حبس و یا زندانی بودن شخص

 انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha