• شنبه / ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۹:۵۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400061309643
  • خبرنگار : 71592

گزارش سازمان ملل درباره تجاوز به زنان زندانی در بنغازی لیبی

گزارش سازمان ملل درباره تجاوز به زنان زندانی در بنغازی لیبی

سازمان ملل در گزارشی به تجاوز جنسی به زنان زندانی در بنغازی لیبی اشاره کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از العربی الجدید، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل گزارشی از وضعیت لیبی و نقش هیئت این سازمان در این کشور را در بازه زمانی ۱۱ مه تا ۲۵ ماه اوت به شورای امنیت ارائه کرد.

در این گزارش خلاصه‌ای از نقض‌هایی که در لیبی بخصوص در دو منطقه الشرقیه و الجنوبیه تحت کنترل نیروهای خلیفه حفتر، فرمانده "ارتش ملی" لیبی صورت گرفته است، تداوم فعالیت نیروهای مزدور در سراسر لیبی، تظاهرات اهالی سرت علیه فعالیت این نیروها، تردد جنگنده‌ها در پایگاه‌های هوایی موجود در سرت و الجفره تحت کنترل حفتر، تداوم اقدامات جنایتکارانه از جمله قتل، آدم ربایی و تجارت با موارد غیرقانونی و سوخت در منطقه الشرقیه لیبی اشاره شده است.

همچنین در این گزارش آمده است که تحرک هوایی و عملیات در فرودگاه بین‌المللی بنینا، مرکز اصلی تردد هواپیماها در شرق لیبی با هدف برگزاری رژه نظامی از سوی حفتر و نیروهای وابسته به آن به حالت تعلیق درآمده است.

در گزارش مذکور به نقل از هیئت سازمان در لیبی آمده است که بازداشت‌ها و ناپدید شدن‌های اجباری غیرقانونی و نقض حقوق بشر همچنان ادامه دارد.

این هیئت در این گزارش اعلام کرده است که زنان زندانی در شهر بنغازی در معرض تجاوز و دیگر اشکال خشونت جنسی قرار دارند و حضور گروه تروریستی داعش در لیبی و اقدامات جنگی آنها در حال افزایش است.

همچنین هیئت سازمان ملل در لیبی بابت درگیری‌های مسلحانه و تیراندازی کورکورانه که اخیرا در منطقه صلاح الدین یکی از محله‌های پرجمعیت طرابلس رخ داد، ابراز نگرانی کرد.

این هیئت از مقامات لیبی خواست مسؤولیت خود را در مورد تضمین حفاظت از شهروندان و توقف فوری اقدامات خصمانه برعهده بگیرند. از همه طرف‌های درگیر نیز خواست خویشتن‌دار باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha