• یکشنبه / ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۱:۳۶
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1400061410046

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان خبرداد

دستگیری ۸ حفار غیرمجاز اشیای تاریخی در گرگان

دستگیری ۸ حفار غیرمجاز اشیای تاریخی در گرگان

ایسنا/گلستان فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی گلستان از دستگیری ۸ حفار غیرمجاز حین گشت زنی شبانه نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی در تپه‌ای تاریخی در شهر گرگان خبرداد.

سرهنگ سید فرامرز میر با اعلام این خبر گفت: در راستای تقویت نظارت‌های میدانی به‌صورت شبانه‌روزی بر فعالیت متخلفان عرصه میراث فرهنگی و جلوگیری از حفاری‌های غیرمجاز در محوطه‌های تاریخی به‌منظور کشف اموال تاریخی-فرهنگی توسط سودجویان مواریث فرهنگی، گشت مشترک شبانه را با حضور نیروهای پایگاه عملیاتی یگان حفاظت مرکز استان از تپه تاریخی جعفرآباد گرگان را عملیاتی کردیم.

وی با اشاره به این‌که نیروهای یگان حفاظت پس از رصد اطلاعاتی و پایش میدانی منطقه متوجه حضور افرادی مشکوک بر روی این تپه تاریخی شدند، افزود: مأموران یگان حفاظت میراث فرهنگی پس از کسب نیابت قضایی و در عملیاتی غافلگیرانه موفق به دستگیری ۸ نفر از حفاران غیرمجاز در حین حفاری به عمق ۲۲ متر شدند.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی گلستان خاطرنشان کرد: از این افراد ادوات حفاری غیرمجاز و یک قبضه اسلحه شکاری کشف و ضبط شد و سپس متهمان با تنظیم صورت‌جلسه برای سیر مراحل قانونی و قضایی تحویل نیروی انتظامی شدند.

به گزارش ایسنا به نقل از میراث فرهنگی گلستان، میر خاطرنشان کرد: نیروهای این یگان به‌صورت شبانه‌روزی در حال نظارت بر بافت‌ها و بناهای تاریخی سطح استان هستند و هرگونه گزارش و اخبار تخلف به‌سرعت پیگیری خواهد شد. از هم استانی‌ها درخواست داریم در صورت مشاهده هرگونه موردی در این خصوص مراتب را با شماره تماس ۳۲۲۴۱۵۵۷-۰۱۷ در میان بگذارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha