• یکشنبه / ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۲:۳۵
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400061410141

یک مسئول در شهرستان مرودشت:

مشاغل خانگی راهکاری موثر برای اشتغالزایی است

مشاغل خانگی راهکاری موثر برای اشتغالزایی است

ایسنا/فارس رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان مرودشت، مشاغل خانگی را راهکاری موثر برای اشتغالزایی برشمرد.

ژوبین در دیدار مدیر جهاددانشگاهی شعبه مرودشت، گفت: شرایط اقتصادی و محدویت منابع موجود باعث شده که با حجم زیادی از بیکاران مواجه شویم ضمن اینکه ایجاد اشتغال در برخی حوزه ها نیازمند سرمایه‌گذاری کلان است.

به گزارش ایسنا به نقل از جهاددانشگاهی ژوبین خاطرنشان کرد: یکی از حوزه هایی که می تواند با سرمایه کمتر برای افراد ایجاد اشتغال کند حوزه مشاغل خانگی و خرد است.

ژوبین گفت: دولت ها نیز در نظر دارند با آموزش های کاربردی، تامین تسهیلات و انجام حمایت های لازم مشاغل خانگی و خرد را توسعه دهند تا افراد بتوانند با توجه به توانمندی های خود و سرمایه ای اندک کسب درآمد و امرار معاش نمایند.

این مقام مسئول افزود: حمایتها و آموزشهای کاربردی و برنامه ریزی صحیح قطعا می تواند افراد را به این اهداف و اشتغال پایدار برساند.

ژوبین ادامه داد: اخیرا دستگاههای اجرایی حمایت کننده و آموزشی تمرکز و توجه خود و حتی بخشی از منابع خود را به سمت ایجاد و توسعه مشاغل خانگی هدایت کرده اند و بیش از گذشته در این راستا فعالیت دارند چراکه اصولاً بسیاری از افراد را صرفا می توان در این حوزه فعال و برای آنها بازار کار ایجاد کرد.

این مقام مسئول گفت: حوزه مشاغل خانگی دامنه و گستره و تنوع بسیاری دارد و چنانچه بتوان حوزه های نزدیک را بیشتر به هم مرتبط و متصل کرد و اصطلاحاً در این راستا شبکه سازی مناسب در بحث آموزش و به ویژه بازار کار و فروش ایجاد کرد بخش اعظمی از دغدغه ها کاسته خواهد شد.

ژوبین اضافه کرد: بنابراین مشاغل خانگی میتواند سهم بزرگی از مشاغل، تولید، صادرات و توسعه اقتصادی کشورها را در دست گیرد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مرودشت گفت: در این خصوص در ایران نیز طرح های مشاغل خانگی توسط دولت و دستگاه‌های اجرایی اجرا شده است.

ژوبین گفت: هم اکنون نیز طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با کارفرمایی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی فعال شده و اجرای طرح را جهاد دانشگاهی عهده دار است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha