• یکشنبه / ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۳:۵۴
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 1400061410257
  • خبرنگار : 50448

فعالیت صیادان بوشهری زیر چتر حمایتی تعاونی‌ها

فعالیت صیادان بوشهری زیر چتر حمایتی تعاونی‌ها

ایسنا/بوشهر مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی صیادی بوشهر گفت: ۱۰۰ درصد فعالیت صیادی استان بوشهر زیر نظر ۳۲ تعاونی‌ صیادی انجام می‌شود.

محمد کارگر در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تبریک ۱۳شهریورماه روز تعاون اظهار کرد: ۱۰۰ درصد فعالیت صیادی استان بوشهر در قالب ۳۲ تعاونی‌ها انجام می‌شود و این تعاونی‌ها علاوه بر توسعه اقتصادی و اجتماعی مناطق ساحلی بر بعد اجتماعی زندگی صیادان نیز تاثیر گذار هستند.

وی ادامه داد: اتحادیه صیادی استان بوشهر بنا به وظیفه ذاتی خود نسبت به تامین بهینه سوخت شناورهای صیادی اعم از بنزینی، نفت و گاز اقدامات ارزشمندی را انجام داده است به‌طوری که تعاون‌های صیادی استان بعد از سهمیه‌بندی بنزین در آبان‌ماه ۱۳۹۸ توانست با مکاتبات و پیگیری‌ها اختصاص سهمیه بنزین یارانه‌ای به شناورهای صیادی را محقق کند.

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی صیادی بوشهر تصریح کرد: یک چهارم جمعیت استان به طور مستقیم و غیرمستقیم از صید و صیادی ارتزاق می‌کنند، با توجه به گرمی و شرجی هوا و زیان آوربودن کار صیادی بازنشستگی پیش از موعد خواسته به حق صیادان است که باید اعمال شود.

کارگر بیان کرد: با توجه به مشکلات عدیده‌ای که جامعه صیادی برای ثبت نام در سامانه درخواست فرآورده‌های نفتی (سدف) به آدرس http://NewTejaratAsan.niopdc.ir داشتند با رایزنی‌های انجام شده قرار بر این شد که به جای ثبتنام برای هر سفر دریایی، صیادان هر یکماه یکبار نام‌نویسی انجام دهند.

وی ادامه داد: همچنین سهمیه سوخت شناورهای صیادی معادل ۲۱ روز فعالیت ماهانه به حساب‌بانکی صیادان واریز می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی صیادی بوشهر خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های انجام شده و با توجه به اسیب پذیری جامعه صیادی از ویروس کرونا مقرر شده است که جامعه صیادی خارج از نوبت و بدون محدودیت سنی واکسن کرونا دریافت کنند.

کارگر یادآور شد: استان بوشهر در حوزه صیادی هم ظرفیت بالایی دارد و ۱۸ بندر صیادی را با ۲۳ پست اسکله داریم که سالانه ۶۰ هزار تن آبزی از دریا صید می‌شود و ۱۵ هزار صیاد درقالب ۵۳۷ شناور و هزار و ۴۰۰ قایق صیادی فعالیت دارند.

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی صیادی بوشهر گفت: یکی از اساسی‌ترین مشکل جامعه صیادی استان بوشهر کاهش شدید ذخایر منابع دریایی به عنوان انفال است که در آن عوامل مختلفی دخالت دارند.

کارگر بیان کرد: صیدهای بی رویه به خصوص صید ترال کف در زمان ممنوعیت و در مکان‌های ممنوع باعث شده تا به آبزیان دریایی آسیب جدی وارد شود و  صیادان قانونمند از این عمل متضرر و نارضایتی این قشر را درپی داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha