• یکشنبه / ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۶:۵۲
  • دسته‌بندی: خبر
  • کد خبر: 1400061410428
  • خبرنگار : 71455

ویدئو / خطر آتش از بیخ گوش گوزن زرد ایرانی گذشت

ویدئو / خطر آتش از بیخ گوش گوزن زرد ایرانی گذشت

بخشی از جنگل‌های حفاظت‌شده کرخه و سایت گوزن زرد ایرانی در خوزستان، شامگاه شنبه (۱۳ شهریور) طعمه حریق و پس از چند ساعت، مهار شد. آتش‌سوزی در نزدیکی محل نگهداری گوزن زرد ایرانی رخ داد که محیط‌ بانان و آتش‌نشانان مانع پیشروی آتش به سمت محل زندگی این گوزن‌ها شدند. رئیس پارک ملی کرخه گفته احتمال عمدی بودن حریق وجود دارد و «شاید بخاطر اینکه به دامداران اجازه ندادیم دام‌ها را به این منطقه ببرند، این کار را کرده باشند». امسال تاکنون بیش از ۳۰ فقره آتش‌سوزی در جنگل‌های حفاظت‌شده کرخه رخ داده است.

تصویربردار: سیدحامد موسوی / تدوینگر: جواد علیزاده

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۴ ۱۸:۲۲

من در ایران نیستم.در سوئد زندگی میکنم.من به سهم خود از آتش نشانان و محیط بانان زحمتکش و دلسوز نهایت تشکر را دارم و دست مهربان آنها را می بوسم.محیط زیست اعم از گیاهان و جانوران بالاترین ثروت میهن عزیزمان ایران است.من بارها در مورد مشکلات محیط بانان که با حقوق کم خدمت میکنند در اینترنت خوانده ام. خاطره ای از کمک خادمین محیط زیست بگویم : من و دوستم یکبار که در حال عبور از شاهرود به سمت گرگان بودیم در جنگل سرگردان شدیم.باران به شدت می بارید و مستاصل شده بودیم.ناگهان صدای ماشین جنگلبانان که در حال گشت زنی بودند را شنیدیم و بسیار خوشحال شدیم.جنگلبانان مهربان ما را با جیپ شان تا گرگان رساندند. من هرگاه مطلبی در مورد صدمه به محیط زیست میشوم غمگین و نگران میشوم.به عنوان مثال قطع درختان جنگلی،فرونشست زمین،آتش سوزیهای زاگرس،خشک شدن هورالعظیم و تالابها و دریاچه هاو مانند آن. در کشور سوئد محیط زیست از دغدقه های اول شان است.طبق معیارهای سازمان ملل از نظر اهمیت به محیط زیست یکی از دوسه کشور اول جهان هستند.مردمش با حیوانات آن چنان مهربان هستند که بارها گوزن، آهو ،روباه و خرگوش را در محطه مسکونی دیده ام.کشتن یک گرگ شش ماه زندان دارد.از بس حیوانات زیاد هستند حدود یک سوم مرگهای در اثر تصادف به برخوردماشین ها با گوزنهای شمالی ارتباط دارد.گوزن شمالی درشت هیکل و حدود 700 کیلو وزن دارند.