• یکشنبه / ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ / ۲۱:۳۰
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 1400061410561
  • خبرنگار : 71647

در نشست رادیو اربعین عنوان شد

مردم از راه دور زائر باشند

مردم از راه دور زائر باشند

مدیر رادیو اربعین، اطلاع رسانی درباره راهپیمایی اربعین و پوشش این مراسم را از برنامه های امسال این شبکه رادیویی عنوان کرد.

به گزارش ایسنا، جواد تشکری -مدیر رادیو اربعین- در یک نشست مجازی توضیحاتی را درباره این شبکه رادیویی فصلی و برنامه‌های این شبکه برای این ایام ارایه داد.

تشکری در ابتدا درباره رادیو اربعین عنوان کرد: رادیو اربعین برای هفتمین سال متوالی از سه شنبه ۱۶ شهریور ماه ساعت ۱۸ آغاز به کار می‌کند. شبکه رادیویی اربعین تلاش می‌کند با اطلاع رسانی ممتاز و بسیج تمام ظرفیت‌های ملی آیینه تمام نمای زیبایی های اربعین حسینی باشد. مراسم افتتاحیه در تالار سوره حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود و پذیرای دوستان حسینی خواهیم بود.

او افزود: رادیو اربعین با پوشش حوادث و اخبار زائران اربعین حسیی به صورت ۲۴ساعته فعال خواهد بود. عموما برنامه‌ها زنده هستند.  در زمینه پیاده روی اربعین اطلاع رسانی هم خواهیم کرد و نگاهمان به ستاد مرکزی اربعین حسینی است. در طول این یک ماه برنامه‌های متنوعی در شبکه رادیو اربعین و معاونت صدا طراحی و تولید شده که تقدیم حضور شنونده ها می‌شود. امسال سعی کردیم بیشتر از نام و یاد و خاطره شهدا بهره بگیریم و به همین جهت از اولین ساعات شروع به کار رادیو اربعین هر ساعت را تقدیم به یک شهید می‌کنیم؛ از ۷۲ شهید دشت نینوا آغاز می‌شود و تا شهدای جنگ تحمیلی و شهدای این مرز و بوم خواهد بود. چند دقیقه به شخصیت یا وصیت نامه ی هر شهید می‌پردازیم ؛۷۲۰ ساعت فعالیت و ۷۲۰ شهید بزرگواری که یاد می شوند انشاالله آن‌ها هم دعاگوی ما باشند و از ما یاد کنند.

مدیر رادیو اربعین با بیان اینکه ۵۳ عنوان برنامه از رادیو اربعین پخش خواهد شد، درباره این برنامه ها توضیح داد: «سلامتی در سفر» (هر آنچه زائران باید برای سفر به اتبات عالیات بدانند)، «کلام بزرگان» (سخنان کوتاه بزرگان و علمای دین که با موضوعاتی مثل نقش حضرت زینب (س) در قیام عاشورا و پیام های کربلا به روی آنتن می‌رود)، «منزل به منزل تا اربعین» (تبیین مسیر پیاده روی اربعین به عنوان جاده ظهور حضرت ولیعصر)، «کلام آشنا»  (گفت و با شخصیت‌های برجسته در خصوص اهمیت حضور در زیار ت اربعین)، «بعثت خون» (بررسی شخصیت‌های حاضر در کربلا با صدای استاد پرویز بهرام)، «تا همیشه حسین» (بررسی اهیمن عزاداری و گریستن برای امام حسین(ع))، «عاشورا و اربعین» (چگونگی پیوند اربعین و عاشورا)، «قیام محرم»  (پیام هایی از محرم)، «روشنا» (سخنان بزرگان و علمایی همچون انصاریان و خائری شیرازی و دیگر عزیران پیرامون مبحث اربعین و عاشورا)، «زنان عاشورایی» (بررسی نحوه حضور بانوان در راه پیمایی اربعین) و «خطبه های زینبی» (شرح خطبه های حضرت زینب (س))، همچنین برنامه‌هایی هم برای شنوندگن عرب زبان خواهیم داشت.

او افزود: روضه خوانی و مرثیه خوانی هم در فواصل برنامه ها پخش می‌شود؛ بحث طلاع رسانی اربعین و ارائه آخرین تاکیدات توسط ستاد اربعین و با همراهی گزارشگران اعزامی مستقر در راه پیمایی برای مخاطبان و زائران پخش می‌شود. زیارت‌های اربعین، وارث، دعا ی عهد، دعای ندبه و دعای کمیل هم پخش می‌شود و مباحث دیگری دیگری که بسیار زیاد است.

این مدیر رادیویی ادامه داد: سعی می‌کنیم امسال که کرونا سفر ها را محدود کرده عزیرانی که در کشور هستند و از راه دور عذاداری می‌کنند را  در زیارت اربعین حسینی شریک کنیم. پوشش مراسم اجلاس پیر غلامان که  در تبریز برگزار می‌شود و عده‌ای از خادمان اهل بیت در این اجلاس دعوت هستند را هم رادیو اربعین در روزهای ۲۳ و ۲۴ و ۲۵ شهریوربر عهده دارد.

تشکری درباره استودیو های این شبکه رادیویی عنوان کرد: ما امسال در شبکه اربعین استودیو مستقلی در کربلای معلا داریم. که استودیو شماره ۲ شبکه اربعین است. دوستان من یک هفته مانده به اربعین آنجا مستقر هستند و برنامه هایشان را تقدیم شنوندگان می کنند. استودیو شماره ۳هم در صحن آزادی حرم مطهر امام رضا (ع)است. با مراکز استان ها هم ارتباط های خوبی خواهیم داشت به ویژه حرم مطهر حضرت معصومه و احمد بن موسی و عبدالعظیم حسنی.

مدیر رادیو اربعین در پاسخ به این سوال ایسنا که برای تشویق مردم به ماندن در خانه و پرهیز از سفر به قصد زیارت در این روزهای پر خطر چه تدبیری اندیشه شده؟ عنوان کرد: هنوز مشخص نیست که سفرزائران  صورت می‌گیرد یا نه برای همین ما دو نوع برنامه داریم  که در صورت صورت گرفتن یا نگرفتن سفر زائران تغییر خواهد کرد. شکل برنامه ها فرق می‌کند؛ ما سعی می‌کنیم فضای اربعین را به خانه‌ها بیاریم  که دوستان از دور شاهدش باشند. وظیفه ما اطلاع رسانی است واینکه  از گزارگشران در عراق بهره بگیریم و از راه دور زائر باشیم. ما نگاهمان این است که  مردم و شنونده ها را ترغیب کنیم به اینکه در کشور بمانند و از راه  دور عرض ادب کنند.

تشکری درباره تعامل با شبکه‌های سیما نیز گفت: رادیو تصویری اربعین را در ایران صدا شاهد شاهد خواهید بود. همچنین با هماهنگی هایی که با شبکه‌های تلویزیونی کردیم ارتباطاتی با شبکه های تلویزیونی  داریم و همچنین کل برنامه‌های ما از تلویزیون حبیب تقدیم بینندگان می‌شود. مراسم افتتاحیه نیز از شبکه قرآن و معارف پخش زنده دارد و حدود ۳۰ دقیقه  هم از شبکه سه پخش زنده می‌شود.

مدیر رادیو اربعین در پایان درباره استفاده از گویندگان مختلف در برنامه‌های این شبکه رادیویی فصلی توضیح داد: ما سعی کردیم که شبکه رادیویی اربعین را اینطور نگاه کنیم که خانه حضرت ارباب امام حسین (ع) است و همه زیر این بیرق جای دارند ؛بر همین اساس از همه گویندگان در شبکه‌های مختلف دعوت کردیم  که ما هکاری کنند در همین راستا عده‌ی کثیری از گویندگان در برنامه‌ها گنجانده شدند و با کثرت گوینده و مجری مواجه هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۵ ۰۰:۳۸

همه این مصیبت بسته شدن راه کربلا زیر سر مسولین خودمونه انداختن گردن عراقیا ...

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۶ ۱۳:۰۱

دقیقا

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۵ ۰۰:۵۶

وای بر شما چرا برای سفر به ترکیه. دبی و کیش و شمال نمیگین بشینین تو خونه هاتون. تا سفر کربلا شد شدین دایه مهربان‌تر از مادر. چرا کسی حرفی نمیزنه

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۵ ۰۰:۵۸

چرا چرت میگین از دور ... مرزها را بروی زائرین ابا عبدالله علیه السلام باز کنید

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۵ ۰۳:۴۵

ایران خودش جلو گرفته عراق کاری نداره خر خودشان هستن،

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۵ ۰۵:۵۱

اگر مرد بودین و شرف داشتین به زوار سیدالشهدا روحی فداه اینو نمیگفتین... آیا توان اینکه به مسافرای آنتالیا هم بگین: از دور در ساحل ولو باشید رو دارین؟ وقاحت تا کجا؟

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۵ ۰۶:۵۸

می خوام اصلا از رسانه پخش نکنید .شما مقابل امام حسین علیه السلام ایستادین با این تصمیم گیری غلطتون

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۵ ۰۷:۰۶

واقعا متاسفم که میگید مردم از دور زائر باشن با این شرایط ثبت نام تاسف اور برای کربلا..... خیلی حرفها پشت پرده مونده.... فقط از آقام ابالفضل میخوام جوابتون رو بده

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۵ ۱۰:۱۲

سفر به کشورهای اروپایی رو هم کنسل کردین؟دوساله دق کردیم از دوری امام حسین پس کی باز میکنید .این همه سنگ جلو پای زائر میندازید خیر نبینید

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۵ ۱۴:۰۱

ممنونم بخاطر رادیو اربعین حداقل یکم ارامش بگیریم ولی ای کاش یکم کمتر سخت میگرفتن

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۵ ۱۴:۰۶

سلام امسال قسمت ما نیست چون اول گورانا و دوم واکسن نزدیم خدایا قسمت ما کن بداز اربعین حسینی دست مارا بگیر بیایم پابوست این گورانا از بین بره انشاالله

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۵ ۱۹:۳۶

مردم خواهشا بخاطر دل حضرت زهرا کوتاه نیاین .این از فتنه های اخر الزمان .اربعین امام حسین رو نباید تعطیل کرد.اصلا مگه تو دستگاه امام حسین خبری از مرگ و مریضیه .جان ما فدای جان حسین یا صاحب الزمان سرتون سلامت.مگه جون ما خدایی ناکرده با ارزش تر از امام حسین .اون برای حفظ دین از همه چیزش گذشت .سلامتی ما در خر نباشه.خدا رحم کنه بهمون نفرین بر باعث و بانی اش.

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۶ ۰۱:۱۹

ایشالله که باز میشه

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۵ ۲۰:۵۴

خداوکیلی ماسکوت کردیم اما شما باشید و. وجدانتان شما دم ازامام حسین میزنید درود برشما... دلهای همه شیعیان ایران خون کردید خدا ازسرتان نگذره.. وسلام

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۵ ۲۲:۵۳

شما راه رو باز بزارید لازم نیست برای مردم تصمیم بگیرد . حتما باید همه جا و تو همه چیز دخالت کنید . زیارت اربعین رو به سفارش ائمه میریم نه به حرف شما و کس دیگه .

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۶ ۰۰:۰۳

ان شاالله حضور پررنگ در سواحل ترکیه ، خفه شید لطفا

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۶ ۰۳:۰۹

سلام از راه دور زائر باشیم بعد خبرنهار و دوستای خودتون برن قطعا به لطف امیرالمومنین فرجی میشود

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۶ ۱۳:۲۱

باسلام واکرام ، همه مسببین بسته شدن راه کربلا رومیسپارم به حضرت اباالفضل علیه السلام خوداقا به حساب شون میرسند از ایرانی وعراقی

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۶ ۱۳:۳۰

ترکیه خوب برن مردم کرونا اونجا نیست دبی باید برن مردم کرونا اونجا نیست به کربلا که میرسد کرونا هست کرونا واقعا مسولین چیکا مکن

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۶ ۱۳:۳۴

یا امام حسین این یهودی کیهستن که راه کربلا تورا بسته اند دارن دشمن شاد میکن خداکند

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۶ ۱۶:۳۵

خدایا خواهش میکنم یه زلزله ای بیاد اول ماروبعد این مسولین که سنگ جلوی پای مردم میزان اگه بخوای کشورهای دیگه بری کسی کاری نداره اما کربلا کرونا داره واقعلا نمی‌دونم چی بگم اگه ازمرززمینی بفرستید کرونا هست اما هوای نه شما خودتون نمیفهمیدفکرمیکنیدماهم نمی‌فهمیم ما که میدونیم همش برای پول هستش امام حسین جوابتون بده که توهرکاری دخالت میکنید

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۶ ۲۱:۱۵

منتظر نظر شما بودیم همه جا بازه چطور شده مرزهای عراق بسته شده

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۸ ۱۱:۱۳

خودشون دونندودستان قطع شده آقام ابالفضل هرکی باعث وبانی راه بسته شدن کربلاست انشالله.