• دوشنبه / ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ / ۰۹:۱۴
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1400061510750
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

تزریق نشاط از طریق شبکه شاد توسط معلمان مدارس استثنایی

تزریق نشاط از طریق شبکه شاد توسط معلمان مدارس استثنایی

ایسنا/چهارمحال و بختیاری رئیس آموزش و پرورش استثنایی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تعهد و تخصص در میان معلمان مدارس استثنایی بسیار مهم است، گفت: این معلمان بیش از وظیفه در حال تلاش و خدمت هستند و توانسته‌اند نشاط و شادابی را در کلاس از طریق فضای شاد تزریق کنند.

خداکرم حیدری در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص کنترل اضطراب در میان دانش‌آموزان با نیازهای ویژه، اظهار کرد: نمی‌توان مسئله اضطراب در میان دانش‌آموزان امروزی را کتمان کرد، این مسئله در میان دانش‌آموزان با نیازهای ویژه بیشتر است، البته باز هم نمی‌توان گفت که همه دانش‌آموزان با نیازهای ویژه دارای اضطراب هستند.

وی افزود: این دانش‌آموزان به‌دلیل نداشتن حس شنوایی، بینایی یا معلولیت جسمی در جامعه دارای مشکل هستند، البته  این مشکلات بیش از آن‌که دانش آموزان را آزار دهد، والدین این کودکان را تحت تاثیر قرار داده است.

حیدری با اشاره به اتخاذ راهکار برای حل مشکل دانش‌آموزان استثنایی، افزود: در سال گذشته، سه روز آموزش حضوری، البته به‌صورت انفرادی و سالم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دو روز آموزش مجازی برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در نظر گرفته شد.

وی با اشاره به حضور دانش‌آموزان مدارس استثنایی برای رفع اشکال و بررسی وضعیت تحصیلی در مدارس، خاطرنشان کرد: دانش‌آموزانی که از نظر سیستم ایمنی مشکلی نداشتند و وضعیت بدنی آن‌ها عادی بود، صرفا برای رفع اشکال به صورت حضوری در مدارس حاضر شدند.

حیدری ادامه داد: تعدادی از دانش‌آموزان مدارس استثنایی از نظر سیستم ایمنی بدن در وضعیت مطلوبی قرار نداشتند و اکثر آن‌ها با مشکل روبرو  و نیازمند مراقبت بیشتری بودند، به همین دلیل حضور آن‌ها به‌ صورت گروهی در مدارس ممنوع شده ‌بود.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در ایام کرونا، کیفیت آموزش در همه مدارس کاهش یافته است، یادآور شد: حضور دانش‌آموزان استثنایی در مدارس باعث شد که این گروه جزو منظم‌ترین مدارس در بحث آموزش در کشور شناخته شوند.

وی گفت: برای والدین نیز آموزش‌هایی با حضور مشاوران مدارس و با تشکیل گروه در فضای مجازی صورت گرفته است و بسیاری از سوالات آنان پاسخ داده می‌شود و درباره چگونگی آموزش  فضای مجازی فرزندان با نیازهای ویژه هم‌اندیشی‌هایی صورت گرفت.

حیدری خاطرنشان کرد: تعهد و تخصص در میان معلمان دانش‌آموزان استثنایی بسیار مهم است و آنان بیش از وظیفه در حال تلاش و خدمت هستند، معلمان توانسته‌اند نشاط و شادابی را در کلاس از طریق فضای شاد تزریق کنند و جاهایی که آنان نتوانسته‌اند کار را به‌درستی پیش ببرند، از طریق آموزش حضوری این کمبود جبران شده است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی چهارمحال و بختیاری سال گذشته دوره‌های تخصصی برای معلمان دانش‌آموزان استثنایی برگزار شد، نحوه آغاز کلاس، ایجاد شور و نشاط در کلاس‌ها، دادن تکالیف و پیگیری آنان، شریک کردن والدین در آموزش مجازی از جمله آموزش‌هایی است که در دوره‌ها برای معلمان برگزار شد.

وی در پایان در خصوص ساخت مدرسه اوتیسم در چهارمحال و بختیاری، تصریح کرد: ۲۸۰۰ متر زمین برای ساخت این مدرسه در نظر گرفته شده و ساخت مدرسه اوتیسم بر عهده سازمان نوسازی مدارس است، در حال حاضر نیز یک کلاس اوتیسم برای دانش‌آموزان و در مدرسه فروغ شهرکرد در نظر گرفته شده که آماده استفاده این گروه دانش‌آموزی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.