• دوشنبه / ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۰:۵۶
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1400061510890
  • خبرنگار : 30054

آشنایی با کاربردهای یخ در بهشت ساز

آشنایی با کاربردهای یخ در بهشت ساز

یخ در بهشت ساز که به شربت سرد کن نیز معروف می‌باشد، یکی از دستگاه ها و تجهیزات مهم و ضروری کافی شاپ ها، رستوران ها، هتل ها، فودکورت ها، فست فودها، بستنی فروشی ها و آبمیوه فروشی ها است.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام تجهیز گستر خاورمیانه، این دستگاه شربت، آبمیوه و مایعات داخل مخزن را به یخ تبدیل می‌کند و برای درست کردن نوشیدنی و شربت خنک و خوشمزه مانند اسموتی و یخ در بهشت استفاده می‌شود. جنس بدنه یخ در بهشت ساز عمدتا استیل ضد زنگ می‌باشد و مخزن آن از شیشه یا پلی کربنات نشکن و شفاف ساخته می‌شود تا مشتری بتواند مایعات درون آن را مشاهده کند.
این دستگاه پرکاربرد و پرمصرف، به خصوص در فصل تابستان، ظرفیتهای مختلفی دارد و دارای ۴ مدل تک مخزنه، دو مخزنه، سه مخزنه و ایستاده می‌باشد. ظرفیت دستگاه، گنجایش و تعداد مخزنهای آن بر اساس حجم کاری و تعداد نوشیدنی‌ها و شربت‌هایی که قرار است تولید شود، انتخاب می‌گردد. 

هر چه تعداد مخزن ها بیشتر باشد، می‌توان شربت و نوشیدنی بیشتری تولید و آماده کرد و در نتیجه یخ در بهشت بیشتری سرد و خنک می‌شود. نحوه عملکرد یخ در بهشت ساز به این صورت است که شربت و هرگونه مایعی که درون مخزن ریخته شده است، به یخ تبدیل می‌گردد. سپس از شیر خروجی دستگاه، توسط اپراتور خارج می‌شود و در ظرف یا لیوان سرو می‌گردد.
یخ در بهشت ساز تک مخزن، ۱۰ لیتر ظرفیت دارد و وزن کلی آن ۲۵ کیلوگرم است. یخ در بهشت ساز دو مخزن، دارای ۲۰ لیتر ظرفیت می‌باشد و وزن آن ۳۷ کیلوگرم است. یخ در بهشت ساز سه مخزن، ۳۰ لیتر ظرفیت دارد و وزن کلی آن ۴۹ کیلوگرم می‌باشد. هر یک از این مدل ها دارای ۴۷ سانتی متر عرض و ۶۹ سانتی متر ارتفاع هستند و فقط در طول، تفاوت دارند. طول دستگاه تک مخزن، ۲۰ سانتی متر، طول دستگاه دو مخزن، ۳۶ سانتی متر و طول دستگاه سه مخزن، ۵۴ سانتی متر می‌باشد.
یخ در بهشت ساز نوشیدنی بدون گاز تولید می‌کند و به هیچ وجه نباید داخل آن مایعات و نوشابه‌های گازدار ریخته شود. اینکار باعث می‌شود عمر مفید دستگاه کاهش پیدا کند. برای افزایش عمر یخ در بهشت ساز و بالا بردن راندمان و بازدهی آن، بهتر است به موتورهای دستگاه فشار اضافی وارد نشود و با توجه به تعداد مخزن های آن، مواد و مایعات داخل آن ریخته شود. بعد از تمام شدن و پایان کار، حتما مخزن دستگاه و بدنه آن را با مایع ظرفشویی و آب و به وسیله یک ابر نرم، کامل بشویید.

اجزای تشکیل دهنده یخ در بهشت ساز

یخ در بهشت ساز دارای اجزا و قطعات زیادی نمی‌باشد و از ۲ قسمت و بخش اصلی تشکیل شده است. اجزای تشکیل دهنده این سیستم به شرح زیر می‌باشد:

- مخزن دستگاه: شربت، آب میوه و مایعات مختلف با رنگ ها و طعم های گوناگون درون مخزن دستگاه قرار می‌گیرند.
- قسمت سرد کننده دستگاه: قسمت سرد کننده دستگاه، عملیات تبدیل مایعات به یخ را انجام می‌دهد.
- کمپرسور: کمپرسور از اصلی ترین قطعات این دستگاه می‌باشد و در قسمت سرد کننده قرار دارد.
- موتور: موتور دستگاه‌های یخ در بهشت ساز چرخشی هستند و با کیفیت بسیار بالایی تولید می‌شوند. به ازای هر مخزن، یک موتور در دستگاه تعبیه می‌شود.

مزایا و ویژگی‌های یخ در بهشت ساز

یخ در بهشت ساز مزایای زیادی دارد و به همین دلیل در فصل گرما و تابستان، خیلی مورد استفاده قرار می‌گیرد و در اکثر آبمیوه فروشی‌ها، بستنی فروشی‌ها و کافی‌شاپ ها دیده می‌شود. 

مزایا و ویژگی‌های این دستگاه عبارتند از:

- بدون دخالت دست و کاملا بهداشتی، نوشیدنی ها را آماده می‌کند.
- اتوماتیک می‌باشد.
- نوشیدنی ها را با بافتی یکدست تولید می‌کند.
- کم صدا و بدون لرزش است.
- بسیار قدرتمند و بی نقص عمل می‌کند.
- مصرف برق آن بسیار پایین می‌باشد.
- از اتلاف انرژی و سرما جلوگیری می‌کند.
- می‌توان مخزن و بدنه‌ خارجی آن را به راحتی شست. مخزن از دستگاه جدا می‌شود و دوباره بعد از شسته شدن و تمیز شدن، با استفاده از ضامن، به خوبی و آسانی مونتاژ و نصب می‌گردد.
- کیفیت ساخت بالایی دارد.
- از بهترین و مرغوب‌ترین مواد اولیه ساخته می‌شود.
- مخزن آن حجم و ظرفیت بالایی دارد.
- مایعات، نوشیدنی ها و یخ در بهشت های آماده شده را طولانی مدت خنک و آماده سرو نگه می‌دارد.
- موتورهای تعبیه شده بر روی آن بسیار مقاوم و باکیفیت هستند.
- دارای گارانتی و خدمات پس از فروش می‌باشد.

قیمت یخ در بهشت ساز

قیمت یخ در بهشت ساز با توجه به عوامل و مواردی نظیر گنجایش مخزن، جنس مخزن، تعداد مخزن، جنس بدنه، کیفیت موتور دستگاه، کیفیت شیر خروجی، پمپ تخلیه، توان سرمایشی و قطعات متحرک موجود بر روی آن تعیین می‌شود. 
به طور کلی می‌توان گفت قیمت این دستگاه از ۲۰ میلیون تومان شروع می‌شود و تا ۸۰ میلیون تومان ادامه دارد. هنگام خرید یخ در بهشت ساز حتما به این موارد و پارامترها توجه کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.
بهترین برند خارجی یخ در بهشت ساز موجود در بازار ایران، برند براس است که ایتالیایی می‌باشد و ۳ مدل تک مخزن، دو مخزن و سه مخزن دارد. ظرفیت و گنجایش هر مخزن ۱۰ یا ۱۵ لیتر می‌باشد و همه مدلها و نوع ها، دارای گارانتی و خدمات پس از فروش هستند. البته برندهای مرغوب و باکیفیت دیگری مانند اوگولینی، کاب، اس پی ام و سن کوتل در بازار وجود دارند که سن کوتل اسپانیایی است و بقیه برندها ایتالیایی می‌باشند.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha